2015: Odiseea digitală românească – ne păstrăm ultimii în Europa la folosirea serviciilor de pe internet

Un nou an, un nou ultim loc. Dacă vorbim despre România digitală, atunci trebuie să privim lucrurile de pe ultima poziție din Uniunea Europeană. Acest lucru influențează orice startup ar dori să pornească la drum, pentru că trebuie să realizeze cât de mare e publicul.

Ultimul raport Digital Economy and Society Index 2015 din Uniunea Europeană a fost publicat defalcat, pe țări. România este pe ultimul loc, 28, în privința influenței tehnologiei digitale în țara noastră. Acest lucru vine din numărul mic de români conectați la internet, din infrastructură sub nivelul european, dar și de faptul că nu folosim servicii de bază de pe internet, cum ar fi cumpărăturile și tranzacțiile bancare.

Raportul spune clar: „România este într-un grup de țări subperformante, care au cifre sub medie“. 11% din români nu au infrastructură de internet, în timp ce 54% din românia au o conexiune fixă la internet. Problema vine din prețul abonamentului raportat la veniturile lunare ale unei familii. Românii trebuie să cheltuie 3% din venitul familiei pe un abonament de internet, în timp ce media euroepană este de 1,4%.

Stăm bine la viteza de internet, dar foarte prost la skill-urile digitale ale românilor. Mai puțin de jumătate din țară folosește în mod regulat internetul, deși avem una dintre cele mai bune cifre în privința educației tehnologice – mai mulți tineri români învață tehnologie, științe și informatică.

Mai puțin de 10% din utilizatorii de internet fac banking, iar majoritatea citesc știri online.

Cifrele vorbesc mai bine și le puteți găsi în infografia de mai jos. România are un drum lung în față. Până atunci rămânem locul 28.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".