Învață-ți părinții să folosească tehnologia și internetul așa cum trebuie. Câțiva români au cursuri care să te ajute

Am găsit niște oameni care și-au propus să ne învețe părinții și bunicii să navigheze pe internet și să ne scutească pe viitor de acest gen de situații. Asta este povestea ABCDigital, un grup de voluntari care organizează, în mod gratuit, workshop-uri de alfabetizare digitală destinate persoanelor de peste 45 de ani.

Cum să fii antreprenor la orice vârstă

Există o categorie anume de oameni care ne demonstrează că are un simț fin pentru a face afaceri în orice condiții. Azi vorbim despre cei care au fondat startup-uri (unele chiar de zeci de milioane de dolari) încă de mici, sau chiar ajunși la o vârstă la care cei mai mulți dintre noi se vor gândi (probabil) să se retragă.

Câți bani a pus la ciorap fondatorul Madam Mitza?

”Oamenii cumpără designul”, ne spune Bogdan Voiculescu, fondatorul brandului de șosete Madam Mitza, ”și vor culori vii, vesele”. Șosetele colorate și cu modele diverse nu se mai află doar prin sertarele hipsterilor, și au început să fie preferate de tot mai mulți români deschiși la nou, care nu mai vor să poarte doar acele banale șosete în culouri neutre, ”însuflețite” de cel mult câteva dungi.

Life remaining: 0. Povestea Mădălinei Seghete, cofondatorul unui startup de 200 de milioane de dolari în Silicon Valley, care a fost la câteva luni de eșec

Este cofondator al unei companii evaluate la peste 200 de milioane de dolari, cu o listă de clienți care cuprinde precum Pinterest, Airbnb, Starbucks, Nordstrom, și finanțări în valoare de peste 50 de milioane de dolari. A trecut prin alte câteva startup-uri care, însă, nu au avut succesul așteptat, chiar dacă ideile din spatele proiectelor păreau că au potențialul de a transforma companiile în unele de milioane de dolari.

Mircea Turdean, Farmec: ”Un antreprenor bun este cel care supraviețuiește, se reinventează zilnic”

Numele său a devenit, practic, sinonim cu istoria celui mai cunoscut producător român de cosmetice. A început să lucreze pentru companie în urmă cu 22 de ani, în cadrul departamentului de cercetare și a ajuns până în fruntea producătorului. A preluat conducerea Farmec chiar după tatăl său. Avea, cum spun englezii, ”big shoes to fill”.

Afaceriștii de după Revoluție – între risc și un viitor liniștit

Am ajuns la finalul seriei Timp în Schimbare. Vreme de șase episoade, am analizat perspectivele viitorului și cum se văd ele în funcție de diferite generații, ca un portret în oglindă a diferitelor tipuri de afaceriști din România. Încheiem cu doi antreprenori cu experiență, pentru a ne spune cum se văd lucrurile atunci când ai cel puțin 10 de ani de antreprenoriat în România.

Ziua Zero – Cum a ajuns Softelligence la 3,5 milioane de euro și de ce a lansat Fintech OS

Teodor Blidăruș a crescut, împreună cu fratele său Adrian, o companie de la zero la 3,5 milioane de euro. A început în servicii, dar nu crede în perspectiva peiorativă asupra acestor cuvinte. Anul acesta a lansat o platformă dedicată serviciilor financiare, Fintech OS, despre care am vorbit la Ziua Zero.

IT-ist la pensie. O perspectivă a investitorilor și antreprenorilor

Lumea startup-urilor s-a dezvoltat în ultimii ani în România, iar cei care au început în lumea IT-ului în companii mari sau angajați s-au transformat în timp în fondatori și investitori. Pentru ei riscul e prezent în fiecare acțiune. O investiție nereușită poate să le piardă banii, iar un drum greșit în lumea startup-urilor îi poate aduce la faliment. Am vorbit cu ei la Timp în Schimbare despre cum privesc riscul și viitorul pe termen lung.

Generația riscului – cum văd studenții-antreprenori viitorul

Nu e o noutate că generația tânără e diferită de cea a părinților noștri. Ne-am născut după 1989, am descoperit plăcerile capitalismului și internetul. Antreprenoriatul a fost un cuvânt învățat rapid. Am vorbit cu trei studenți de la “The Entrepreneurship Academy” despre cum privesc viitorul pe termen lung și riscul.

Niciodată angajat. Cei care au riscat totul pentru business

Când nu ești aproape niciodată sau chiar niciodată angajat, viitorul se măsoară și se construiește după alte valori. Sunt antreprenori români care nu au trecut decât fugitiv prin exercițiul angajării și care de ani buni lucrează doar pentru ei. Despre acest traseu, pericolele sale și viitor am vorbit cu Ioana Hasan (Smart Bill) și George Lemnaru.

Riscul și viitorul atunci când pleci din corporație să faci o afacere

De când zonele mărginașe ale Bucureștiului s-au transformat în zone de business, am învățat că acolo e locul unde se dezvoltă și câștigă bani “corporatiștii”. Unii dintre ei au început, în ultima vreme, să renunțe la joburile sigure pentru a lua-o pe calea antreprenoriatului. Am vorbit cu câțiva dintre ei pentru a vedea cum privesc viitorul în acest “Timp în schimbare” pe care-l trăim.

“Suntem într-un iaz în România, dar putem face business bun” – despre cum să crești prin voluntariat și antreprenoriat

La emisiunea despre antreprenoriat “Ziua Zero”, realizată în parteneriat cu wall-street.ro, am avut-o invitată pe Roxana Olaru, o antreprenoare cu o agenție digitală și care se implică în proiecte pentru aducerea românilor din afara țării înapoi acasă, pentru a face afaceri.

Industriile creative cresc în România. Cum își planifică viitorul artiștii antreprenori?

Artiștii din România se transformă din cei pe care-i compătimeam în antreprenori. Domenii care nu păreau propice banilor, ci doar pasiunii, au devenit între timp industrii. Industriile creative. Acestea aduc un aport important la PIB, iar fondatorii lor încep să se gândească la viitor. Am vorbit cu câțiva dintre ei pentru a vedea cum se pregătesc și care sunt planurile lor.

Noile începuturi ale lui Mihai Sfrijan după Candy Crush Saga

Acum un an Mihai Sfrijan era directorul unuia dintre cele mai de succes studiouri de jocuri din România, King, o filială a gigantului suedez care a creat Bubble Witch Saga sau Candy Crush Saga. A luat decizia de a renunța la o poziție călduță, a plecat șase luni în jurul lumii, iar acum, odată ce a revenit și-a deschis un studio nou de jocuri.

Cei care țin site-urile în picioare – Presslabs, de la 0 la jumătate de milion de euro pe an

Poți numi o companie veche de cinci ani startup? Presslabs din Timișoara se consideră o asemenea companie, mai ales datorită mentalițății și dorinței de creștere. Bănățenii au ajuns la o cifră de afaceri de aproape jumătate de milion de euro prin oferirea de servicii de găzduire pentru site-uri care folosesc platforma Wordpress. Aceasta este povestea lui Mile Roșu, unul dintre fondatori.

Rockstar în 2016: gamerul care face milioane de euro

Dragoș Hâncu e la conducerea unei firme de 4,3 milioane de euro, Amber Studio. Jocurile pe calculator au început să-l pasioneze din 1984 și asta a făcut până după facultate. Șansa a făcut să ajungă în industrie, iar astăzi conduce un studio de milioane de dolari din București. Programul e relativ. Înainte de toate, Dragoș rămâne un gamer.