Star Kebab – lanțul de fast food din Moldova care s-a extins și la București cu o strategie curajoasă

Un nou lanț de fast-food s-a deschis în București. Star Kebab este o rețea care și-a început activitatea la Chișinău în 2011, s-a extins cu francize în țară și în Rusia, iar acum au trecut Prutul pentru a se instala la Obor. Basarabenii vor să cucerească publicul „aficionado“ de kebab și shaorma din București cu o strategie de marketing curajoasă.

A lucrat în vânzări, a fost taximetrist în Londra, acum îți repară bicicleta în dubă. Povestea Sir Fixalot

Bicicleta este un mod de transport care începe să prindă din ce în ce mai mult în București. Dacă acum câțiva ani, lumea se uita ciudat la bicicliștii care aveau ”tupeul” să meargă pe carosabil, acum asta e la ordinea zilei. Însă ce te faci atunci când ți se strică bicicleta și nu ai tim s-o duci la service? E simplu. Îl chemi pe Sir Fixalot.

Îi învață pe corporatiști ce înseamnă micul dejun

Mariana Vlad lucra în 2014 în odioasa Pipera, cartierul corporatiștilor din București. Se uita la colegii ei cum vin la birou, se apucă de treabă și „bagă“ rapid un covrig și o Sana. Într-o dimineață le-a gătit și i-a adunat pe toți. Așa a venit ideea Happy Friday, o afacere care livrează un mic dejun sănătos angajaților de la companii.

Olandezul care construiește la Întorsura Buzăului case parcă scoase din romanele lui Tolkien

A venit vremea să mai scriem și despre alte tipuri de afaceri. Ceva mai inedit. De exemplu despre niște case semi-integrate în sol care seamănă cu cele din seria Lord Of The Rings în care e răcoare vara și cald iarna. Toate acestea într-un decor de vis, undeva între Buzău și Brașov. Un peisaj seren, neatins de om, unde lumea poate merge să uite de grijile zilnice.

Un colț de Vamă vis-a-vis de Dâmbovița. DESCHIS Gastrobar te face să te simți ca în vacanță

Fosta fabrică Industria Bumbacului de pe Splaiul Independenței, după Biblioteca Națională, și-a spus de mult povestea. Din ea a mai ramas doar clădirea, gri, neîngrijită, ca un bloc aflat în veșnică construcție. Nici măcar uși sau geamuri n-are. Însă odată ce treci de intrarea care numai siguranță nu îți inspiră, vei avea parte de o surpriză de proporții. Povestea DESCHIS Gastrobar.

Secuime în inima Capitalei – băcănia tradițională Janos Bacsi

Bucureștenii au de acum o nouă alternativă în ceea ce privește produsele tradiționale. Continuăm seria Start-UP Urban cu o altă băcănie, de această dată una secuiască. La ieșirea din Pasajul Piața Muncii, aproape colț cu Baba Novac, Tamaș Rab și Nicu Indreica te așteaptă cu produse tradiționale din secuime, și cu un pate de bibilică care îți mângâie papilele gustative.

Au venit americanii! Sunday Bagels – micul New York din Pipera

Shaorma, covrigi, pateuri. Cam asta mâncăm cu toții când suntem pe fugă să ajungem la, sau de la serviciu. Însă de ceva vreme există și o alternativă. Alex vinde bagels, un produs care prinde foarte bine în Vest. Acesta se comercializează de zor într-o mică rulotă aflată în fieful corporatiștilor din Pipera. Povestea Sunday Bagels and Coffee.

Vivo Food Bar – burgerii creați de IT-iști

Deschidem proiectul Startup Urban cu Vivo Food Bar. Una dintre cele mai bune locații atunci când vine vorba de burgeri. Ce face mâncarea de la Vivo așa gustoasă? Un bucătar deosebit și atenția la ingrediente ne răspunde șeful restaurantului din București.

Zacusca din centrul Bucureștiului

Într-o epocă în care mersul săptămânal la supermarket a devenit parte din folclorul marilor orașe, Băcănia ROD îți propune o alternativă interesantă atunci când vine vorba strict de mâncare. Ascuns la parterul unei clădiri de pe întortocheatele străduțe din jurul Pieței Amzei, micuțul magazin poftește cu ușa deschisă pe cei care vor să mănânce mai tradițional.

“Fraților, stop! Noi nu vindem shaorma!”

Calif a crescut odată cu Bucureștiul și a scăzut odată cu el, după Colectiv. Când a intrat în primul sediu, Radu Tănase, unul dintre fondatori i-a anunțat pe angajați că el nu vinde shaorma, ci kebab. A fost un pariu periculos, dar, în cele din urmă, câștigat.

Massa Design – business în jurul unei mese arse

Trei tinere și-au deschis un business în domeniul designului interior cu dorința de a inova într-un domeniu care pare static: mesele. Așa a apărut Massa Design, o colaborare între un designer, un comunicator și un proprietar de fabrică de mobilă. Am vorbit cu două dintre fondatoare despre experiența construirii unui asemenea brand și posibilitățile de business din jurul unei … mese.

Povestea unui șosetar contemporan și a produselor sale colorate – Madam Mitza

Bogdan Voiculescu nu știa că va ajunge „șosetar“. S-a pregătit pentru o carieră în arte – a trecut prin liceu de profil, a fost și la facultate, iar apoi a început să lucreze în design grafic. La sugestia unui prieten a deschis un business de șosete colorate pe care l-a denumit Madam Mitza, după doamna de companie celebră a Bucureștiului. Cum se dezvoltă un business creativ în România, am aflat într-un interviu cu Bogdan.

În fața creatorului burgerului din carne artificială. De ce renunțarea la carne naturală ar putea salva planeta

Mark Post, cercetător la Universitatea din Maastricht este creatorul primului hamburger făcut din carne artificială, construit migălos cu ajutorul celulelor stem. Post a prezentat creația sa anul trecut, când a fost testată și chiar consumată de experți culinari. El a povestit motivația din spatele proiectului pe scena Techsylvania la Cluj-Napoca.

Learnity – cum schimbi educația printr-o școală democratică și faci și business

În săptămâna Tinerilor antreprenori moderată de start-up.ro în cadrul emisiunii Wall-Street 360 am avut-o invitată pe Silvia Floarea, fondatoare a unei școli democratice, care încearcă să schimbe învățarea și să facă și profit. Learnity este un program de educație complementar școlii, o comunitate de învățare alternativă pentru liceeni. E un loc unde copiii nu vin […]

Cramă de 6,5 milioane de euro, condusă de o tânără de 30 de ani. Livia Gîrboiu: ”Vrem să educăm lumea să consume un vin bun”

Crama Gîrboiu produce unele dintre cele mai vândute vinuri românești comercializate autohton și este recunoscută și pe meleaguri străine. Vinul de Vrancea prinde, în continuare, foarte bine pe piața locală. Am stat de vorbă cu Livia Gîrboiu, mezina familiei care deține crama vrânceană.