Veloteca, business-ul cu biciclete de 700.000 de euro pe an

George Culda a lucrat multă vreme în publicitate, dar la începutul anilor 2000 a luat-o pe drumul său, din cauza compromisurilor profesionale și financiare. Încet, încet și-a dezvoltat mai bine pasiunea pentru biciclete, pentru ca în 2008 să lanseze, alături de doi parteneri, Veloteca, un magazin specializat pentru biciclete, care rezistă pe piață de aproape 10 ani și a devenit un nume important în peisajul urban al Bucureștiului.

Hopa, Tropa – povestea unui business de echitație care și-a recuperat banii într-un an

Majoritatea oamenilor nu știu foarte multe lucruri despre echitație. Însă e o întreagă lume acolo care așteaptă să fie descoperită. Astăzi facem o incursiune în lumea hipismului, să vedem ce înseamnă să deții o astfel de afacere în România, care este clientela care consumă acest sport și cum alege lumea să încalece cai în timpul liber. Seria Start-Up Urban continuă.

Soldații pictați cu vopsea: cum rezistă Academia de Paintball de 12 ani pe piață

Mai ții minte când a început paintball-ul să prindă la noi? La începutul anilor 2000 își făcea apariția pe meleagurile autohtone acest mod în care tot mai mulți oameni alegeau să-și petreacă timpul liber. Activitatea aceasta, de a te împușca cu bile cu vopsea împreună cu prietenii tăi, a marcat într-un fel sau altul week-end-urile orășenilor.

Omul care te ajută să mergi pe bicicletă ca un … Burghez

Afacerile cu biciclete recondiționate concurează îndeaproape cu cele care comercializează produse noi. Ăsta nu e un secret, am tot scris despre asta. Astăzi discutăm despre Burghez, un business de garaj, care aduce biciclete la mâna a doua din Germania, le recondiționează și apoi le vinde, cu tot cu garanție.

A slăbit 30 de kilograme și acum conduce cea mai mare comunitate de alergători din România

Radu Restivan a fost mereu apropiat de sport. După o perioadă petrecută în presă, a trecut în comunicare, dar nu a abandonat niciodată pasiunea sa. A început 321Sport, o comunitate care se antrenează împreună și promovează sănătatea, pentru a arăta și altora ceea ce l-a făcut pe el să evolueze. Astăzi e cea mai mare comunitate de sportivi amatori din România.

Pe aripile vântului. Povestea școlii de yachting SetSail

Când spui yacht, îți vin în mod normal în minte acele ambarcațiuni de lux pline de televizoare, piscine și heliporturi. Îți vin în minte Roman Abramovici sau cine știe ce șeic din care curg petrodolarii. Însă nu în toate cazurile cuvântul ”yacht” se traduce prin opulență.

Road Grand Tour – nebunia ciclismului de șosea în România

Alex Ciocan a crescut într-o familie de sportivi. Tatăl era ciclist, iar mama sa baschetbalistă. E printre cei mai titrați cicliști români din generația sa și, de patru ani, e cel care vrea să revitalizeze competițiile și să promoveze ciclismul de șosea cu ajutorul Road Grand Tour. Pornit dintr-o nebunie, Road Grand Tour a ajuns o tradiție.

De la Banca Mondială la o afacere pe două roți

Sorin Kertesz crede că lumea se îndreaptă către mașini fără șofer. Până atunci, încearcă să-i educe pe oameni să utilizeze cât mai mult bicicleta. Magazinul său, Biciclop, e unul dintre cele mai cunoscute din oraș. Cum a trecut Kertesz de la Harvard, la Banca Mondială, la a vinde biciclete, am încercat să aflăm într-un nou […]

Brandul care a refuzat să moară. Investiții minime, profit maxim pentru Pegas

Cu toții am auzit de bicicletele Pegas. Fie din poveștile părinților, fie am găsit vreuna pe acasă aruncată într-un colț al balconului. Sau poate am pedalat pe așa ceva în copilărie, valabil pentru cei mai în vârstă. Cert e că acest brand a fost prezent în viețile noastre într-un fel sau altul, și rămâne în continuare emblematic pentru așa-zisă Epocă de Aur.

200.000 de euro pentru un complex de Squash în București

Mulți dintre noi neglijăm sportul, în general. Toți din alte considerente: din lipsa timpului, din cauza sedentarismului, sau pur și simplu nu suntem obișnuiți cu o viață activă. Sau poate ne e pur și simplu lene. Ne-am propus să găsim totuși locurile în care poți ieși să faci mișcare, în București, și să vorbim cu afaceriștii din spatele lor, să vedem care sunt provocările pe care trebuie să le depășească pentru ca astfel de business-uri să fie profitabile.

Tânărul care s-a folosit de ultimul salariu ca să-și deschidă afacerea la care visa

Nu mai este o noutate pentru bucureșteni că mersul pe bicicletă începe să prindă din ce în ce mai bine în Capitală și nu numai. În jurul acestui fenomen importat din Vest au răsărit, inevitabil, în ultimii ani, o multitudine de business-uri adiacente care se ocupă să îți asigure o experiență pe două roți cât mai plăcută. De la service-uri, la vopsitorii, la ateliere mobile, întreprinderile pornite de pasionați ai pedalatului caută să suplinească rolul ofertei într-o piață în care cererea e din ce în ce mai mare.

Îi învață pe corporatiști ce înseamnă micul dejun

Mariana Vlad lucra în 2014 în odioasa Pipera, cartierul corporatiștilor din București. Se uita la colegii ei cum vin la birou, se apucă de treabă și „bagă“ rapid un covrig și o Sana. Într-o dimineață le-a gătit și i-a adunat pe toți. Așa a venit ideea Happy Friday, o afacere care livrează un mic dejun sănătos angajaților de la companii.

Un colț de Vamă vis-a-vis de Dâmbovița. DESCHIS Gastrobar te face să te simți ca în vacanță

Fosta fabrică Industria Bumbacului de pe Splaiul Independenței, după Biblioteca Națională, și-a spus de mult povestea. Din ea a mai ramas doar clădirea, gri, neîngrijită, ca un bloc aflat în veșnică construcție. Nici măcar uși sau geamuri n-are. Însă odată ce treci de intrarea care numai siguranță nu îți inspiră, vei avea parte de o surpriză de proporții. Povestea DESCHIS Gastrobar.

Secuime în inima Capitalei – băcănia tradițională Janos Bacsi

Bucureștenii au de acum o nouă alternativă în ceea ce privește produsele tradiționale. Continuăm seria Start-UP Urban cu o altă băcănie, de această dată una secuiască. La ieșirea din Pasajul Piața Muncii, aproape colț cu Baba Novac, Tamaș Rab și Nicu Indreica te așteaptă cu produse tradiționale din secuime, și cu un pate de bibilică care îți mângâie papilele gustative.

Au venit americanii! Sunday Bagels – micul New York din Pipera

Shaorma, covrigi, pateuri. Cam asta mâncăm cu toții când suntem pe fugă să ajungem la, sau de la serviciu. Însă de ceva vreme există și o alternativă. Alex vinde bagels, un produs care prinde foarte bine în Vest. Acesta se comercializează de zor într-o mică rulotă aflată în fieful corporatiștilor din Pipera. Povestea Sunday Bagels and Coffee.

Vivo Food Bar – burgerii creați de IT-iști

Deschidem proiectul Startup Urban cu Vivo Food Bar. Una dintre cele mai bune locații atunci când vine vorba de burgeri. Ce face mâncarea de la Vivo așa gustoasă? Un bucătar deosebit și atenția la ingrediente ne răspunde șeful restaurantului din București.

Zacusca din centrul Bucureștiului

Într-o epocă în care mersul săptămânal la supermarket a devenit parte din folclorul marilor orașe, Băcănia ROD îți propune o alternativă interesantă atunci când vine vorba strict de mâncare. Ascuns la parterul unei clădiri de pe întortocheatele străduțe din jurul Pieței Amzei, micuțul magazin poftește cu ușa deschisă pe cei care vor să mănânce mai tradițional.

“Fraților, stop! Noi nu vindem shaorma!”

Calif a crescut odată cu Bucureștiul și a scăzut odată cu el, după Colectiv. Când a intrat în primul sediu, Radu Tănase, unul dintre fondatori i-a anunțat pe angajați că el nu vinde shaorma, ci kebab. A fost un pariu periculos, dar, în cele din urmă, câștigat.