Călătorești des pe aici? CasePlease e serviciul care are grijă de bagajele tale în permanență

Flaviu Dumitrașcu și-a dat demisia de la jobul pe care-l avea și a decis să dezvolte un produs în care crede, dar care are nevoie de timp pentru a confirma. CasePlease e un serviciu pentru oamenii de afaceri, care le păstrează hainele în siguranță dacă vin în București cu afacere, ca să nu le mai care pe avion. Am aflat câteva detalii despre acest serviciu.

caseplease4

Flaviu are 29 de ani și spune că antreprenoriatul l-a atras din liceu. Cu toate acestea, a luat decizia târziu. “Am fost fascinat de ideea de a construi ceva și de a dispune de o anumită libertate în luarea deciziilor”, povestește Flaviu. Are o idee romantică despre afaceri și spune că, oricât de naiv ar suna, vrea să dezvolte o afacere care să fie un model în societatea noastră și să contribuie la dezvoltarea țării, arătând că se poate face business de calitate fără pile și relații.

În 2011 s-a întors de la un master din Oslo, Norvegia. A fost puțin dezamăgit de situația din țară și s-a gândit la un business de servicii. CasePlease (cunoscut ca MrPacky la început) a venit din experiențele sale personale.

Ce face CasePlease?

CasePlease e un serviciu prin care poți să călătorești foarte multe bagaje, dacă o faci destul de des. Să zicem că stai în Cluj și vii des la București, decât să ai tot timpul bagajul cu tine, hainele șifonate și să pierzi vremea, poți achiziționa un abonament la CasePlease. Cu ajutorul lor lași un bagaj mereu la București, ei se ocupă de spălare, călcare și livrare. Îi anunți la ce hotel stai și geamantanul e la ușa ta.

Îmi displăcea să-mi pregătesc bagajul și să aștept la check in. În plus, ajungeam mereu cu hainele șifonate

Ideea e bazată pe o experiență personală a lui Flaviu. Când a fost la facultate în Norvegia venea în țară de sărbători. “Îmi displăcea să-mi pregătesc bagajul și să aștept la check in. În plus, ajungeam mereu cu hainele șifonate”, își amintește Dumitrașcu. Spune că a început să citească forumuri de business travel și a descoperit că există oameni de afaceri care călătoresc frecvent și care se plâng de haine șifonate, de compromisul bagaj de cală vs bagaj de mână.

S-a documentat și mai bine apoi. A descoperit ce fel de servicii sunt pe piață, ca nu cumva să intre într-o zonă care e deja aglomerată. “O firmă avea grijă de hainele corporatiștilor, alta trimitea bagajul oamenilor de afaceri în avans la destinație, ca ei să nu se mai ocupe de check in și check out. Diferența e că firmele acestea nu spală hainele și nici nu le stochează”, spune Flaviu.

Tot anul 2015 a participat la evenimente și la sesiuni de networking pentru a-și valida ideea CasePlease în fața altor antreprenori și investitori. Dacă ideea era pentru un business dedicat oamenilor de afaceri, atunci trebuia să afle opinia lor. A pornit afacerea cu fostul său coleg de bancă din liceu, Marian Posăceanu, care este programator full stack. În august și-a făcut firma, iar în octombrie anul acesta a lansat serviciul pe prima piață, cea din București.

Primii clienți

De când a lansat în 2016, are câțiva clienți, veniți prin recomandări, semn că anul de evenimente de networking a folosit la ceva. Serviciul e destul de ieftin pentru un om de afaceri. Costă 5 euro pe lună stocarea. Dacă vor dori și spălarea acestor haine, transport la hotel și înapoi, costul e de 50 de euro pe drum pentru până la 10 bucăți. Pentru un pachet cu 25 de unități, costul este de 100 de euro.

Vrem să facem parteneriate cu agenții de turism cu programe corporate, multinaționale interesate de serviciu pentru angajații lor, hoteluri

photo

“Serviciul este disponibil momentan pentru oamenii de afaceri care călătoresc frecvent în București. Am găsit persoane interesate de serviciu care călătoresc în mai multe orașe – București, Timișoara, Cluj, Oradea. Odată ce atingem un prag, ne dorim să putem trimite bagajul clienților prin curier în orașele în care aceștia înoptează. Bagajul va urmări clientul, iar procesarea bagajului se va face la București”, povetește Flaviu.

Flaviu spune că ideea e primită cu entuziasm în piață, dar îi lipsește awareness-ul. Pentru anul viitor, vrea să ajungă la pragul de 100 de clienți, să atragă un investitor și să se extindă cel puțin în Cluj.

“Vrem să facem parteneriate cu agenții de turism cu programe corporate, multinaționale interesate de serviciu pentru angajații lor, hoteluri. Vrem să demonstrăm că serviciul e viabil și este de calitate”, spune Flaviu. Vrea să schimbe și site-ul și să dezvolte o aplicație mobilă.

Pentru cei interesați, Flaviu caută încă o persoană în echipă pe partea de branding/digital marketing sau pe cineva de vânzări. Au concurență în Statele Unite, iar compania de acolo vrea să se extindă către Europa de Vest. De asemenea, vede o concurență și în unele hoteluri care au spălătorie pentru clienții fideli și pot stoca bagajul pe o perioadă mai lungă de timp.

Dificultățile în dezvoltarea business-ului

L-am întrebat pe Flaviu care au fost cele mai grele momente în dezvoltarea CasePlease, prima sa inițiativă antreprenorială dusă până la capăt.

Validarea ideii a fost grea. Când am pornit la drum, niciunul dintre noi nu era conectat la lumea startup-urilor

“Validarea ideii a fost grea. Când am pornit la drum, niciunul dintre noi nu era conectat la lumea startup-urilor. A fost greu până am aflat de hub-uri, evenimente, networking. Am simțit, de asemenea, că avem nevoie de un mentor cu care să discutăm. Avem câteva persoane cu experiență, din fericire, la care putem apela pentru un sfat. În plus, aveam joburi amândoi. Ne-a încetinit dezvoltarea. Pe partea mea a fost și o teamă majoră de a renunța la un loc de muncă și de a mă arunca în necunoscut”, spune Flaviu.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".