Cine sunt cei opt finaliști ai programului Impact Startup Factory

Acceleratorul de startup-uri Impact Startup Factory, realizat de Impact Hub Bucharest în parteneriat cu Impact Hub Zürich, a ajuns la final. Desfășurat pe parcursul a aproape 6 luni, programul a avut ca principale obiective identificarea și susținerea unor startup-uri românești ale căror produse sau servicii aduc beneficii unei comunități.

Opt afaceri sustenabile din România din diferite domenii de activitate sunt finalistele programului de accelerare desfășurat în perioada iulie – decembrie. Cu ajutorul unor traininguri și sesiuni de mentorat, participanții au pus bazele planurilor lor de business, pregătindu-se pentru lansarea pe piață. În prezent, toate startup-urile se află în etapa de finalizare a prototipului, testarea finală a  produselor și serviciilor sau certificarea acestora înaintea lansării.

Printre finaliști se numără și iNergy, un startup ce promovează conceptul de agricultură indoor, cultivând plante 100% naturale, fără pământ, în seră verticală, cu un consum eficient de energie. Startup-ul se află în prezent într-o colaborare cu Centrul de Cercetare pentru Studiul Calității Produselor Agroalimentare (din cadrul USAMV) iar comercializarea primelor produse ar urma să aibă loc în primăvara acestui an.

Finaliștii programului

Say Hello propune o soluție alternativă pentru reînnoirea garderobei printr-un abonament care oferă o selecție de rochii pentru femei de afaceri care preferă să reducă numărul de haine pe care le cumpără, în special în cazul celor purtate rar.

Via Happiness încurajează timpul petrecut în familie, oferind părinților și copiilor cărți și jocuri special create pentru a încuraja interacțiunea și dezvoltarea inteligenței emoționale.

iNergy Romania folosește tehnologia și experiența echipei în eficiență energetică pentru a dezvolta un sistem de ferme urbane în spații închise, dedicate producției de ingrediente exotice accesibile restaurantelor premium printr-un lanț valoric scurt.

Real Look reduce cantitatea de haine returnate după achiziția online, datorată nepotrivirilor de măsură, prin crearea unui sistem de măsurare personalizat.

Transilvania Archery încurajează timpul petrecut cu familia în natură prin organizarea unor cursuri și workshopuri de tir cu arcul pentru familii. Aceste cursuri sunt o alternativă la statul în casă, un loc în care familiile și prietenii își pot da întâlnire și pot practica un sport care nu este foarte cunoscut în momentul de față.

Trike Mobil este un mijloc de transport inedit, o tricicletă acoperită care oferă mai multă mobilitate celor care doresc să lase mașina acasă, chiar și când vremea nu ține neapărat cu iubitorii ciclismului și eliminând factorii de poluare pe care îi implică mașinile sau riscurile de accident în trafic.

Cloud Walkers este un branț electrostimulant care reduce disconfortul cauzat de încălțăminte, în special încălțămintea cu toc.

Green School este o școală alternativă, eco, inspirată din alte țări și programe dedicate educației ecologice. Școala eco va fi departe de aglomerația urbană, într-un cadru adecvat, iar materiile diferă de cele predate în școlile clasice.

Cum creezi un mediu sustenabil?

În cadrul Impact Startup Factory a fost realizat și un studiu privind acțiunile pe care principalii actori din economie le pot realiza pentru crearea unui mediu sustenabil în România. Peste 20 de ONG-uri importante din România au participat la acest chestionar. Îmbunătățirea legislației cu impact asupra mediului și sustenabilității, respectarea ritmului de refacere a ecosistemelor afectate direct și reducerea cantității de deșeuri colectate și procesate se află printre prioritățile identificate. Pentru a semnala cele mai critice diferențe, a fost folosită o formulă de calcul din domeniul inovării, care alocă un scor concret de măsurare a dezechilibrelor. Astfel, un scor peste 10 indică o nevoie considerabilă de intervenție, respectiv o nevoie mare pentru scoruri mai mari de 12 și o nevoie acută, extremă, pentru scoruri peste 15.

impact hub infografic

Comentezi?

Aflat la început de drum în presă, lui Claudiu Râpan nu-i lipsește entuziasmul și ambiția. După ce și-a făcut junioratul la Gazeta Sporturilor, a decis să tatoneze și domeniul antreprenoriatului. Pasionat de sport din fire, el identifică o serie de similarități între atleți și antreprenorii aflați la început de drum pe piața startup-urilor românești. Cursa este la fel de dinamică în ambele domenii, și evident, la fel de acerbă.