Cofetăria DulceBun – cum te lupți cu mormanul de facturi într-un business offline

Cofetăria DulceBun e proiectul de suflet al Adinei Sima, un business pornit după nouă ani în publicitate. Am vorbit cu ea despre dezvoltare afacerii și nevoia de a se digitaliza pentru a-și simplifica viața, în cadrul proiectului Smart Business.

Am stat de vorbă cu ea despre ce înseamnă să combini digitalul cu tradiționalul. Vechiul cu noul. Să te adaptezi constant la vremurile actuale și să îți ușurezi viața folosind mijloacele disponibile. Ea deține cofetăria DulceBun alături de Dan Bargan.

”Eu am lucrat în publicitate nouă ani, Client Service în Young and Rubicam, TBWA/Merlin, Tempo, Leo Burnett și CAP. În 2012 mi-am descoperit pasiunea pentru dulciuri și dorința de a transforma asta într-un business. Am urmat cursuri de specialitate în Marea Britanie și în București. Deși am studiat Finanțe Bănci la ASE, după vârsta de 30 de ani mi-am luat diploma de pregătire profesională în cofetărie, de care sunt foarte mândră”, începe să-mi povestească Adina.

poza2
Adina Sima

Tânăra a căutat să crească brandul într-un mod sănătos, sustenabil. L-a cooptat în echipă pe actualul său partener cu care se înțelege de minune: ”În 2014 mi s-a alăturat Dan Bargan, cu aceeași pasiune și dorință de a crește brandul DulceBun. A venit cu «know-how» de business și marketing și cu multă încredere în ceea ce facem. De atunci cifra noastră de afaceri se dublează de la an la an, ca și numărul clienților. Ei vin din mai multe medii, persoane care își doresc ceva dulce, de obicei aniversar sau pentru un eveniment important, organizatori de nunți, firme de catering, companii, etc.”.

Mi se pare îngrozitor să iau acel morman de facturi și să și mă duc să îl dau mai departe. Am vrut să digitalizez procesul încă de la început

Am întrebat-o pe Adina despre primul contact cu tehnologia. A lucrat la o firmă de telefonie și știa tot ce mișcă despre telefoane chiar când acestea abia își făceau simțită prezența pe piața din România: ”Am lucrat la Cosmorom, departamentul Relații Clienți din 2001 până în 2003. Eram la curent cu tot ceea ce ține de telefonie mobilă. Țin minte că ei au lansat pentru prima oară serviciul WAP”.

Cât despre digitalizare, asta a fost din start o opțiune serioasă. Adina știe că avea nevoie de diverse soluții tehnice pentru a-și ușura munca și pentru a-i permite să se concentreze pe aspectele mai importante ale business-ului: ”Din secunda în care am emis prima factură pe firmă am căutat să îmi fac viața mai ușoară. Mi se pare îngrozitor să iau acel morman de facturi și să și mă duc să îl dau mai departe. Am vrut să digitalizez procesul încă de la început”.

”Am folosit de-a lungul timpului și Excel și SAGA, iar acum o lună, când am intrat în contact cu Smart Bill, aveam nevoie de o situație clară și de rapoarte mai exacte.  Nu mai voiam să le cerem mereu contabilei, voiam să știm în orice moment cum stăm, ca să putem decide ce să facem mai departe”, mai spune Adina. Ca soluții de tip ”cloud” ea folosește des Orange Cloud și iCloud.

poza1

Adina se implică și ea în decizia de achiziție a produselor digitale, însă îmi spune că Dan este cel care se interesează despre tot. De asemenea, ea mai spune că alege un software pe baza ”user-friendliness-ului” pe care îl afișează: ”Depinde de cât de ușor îmi va fi să-l folosesc. Dacă nu reușesc să-l înțeleg ușor, renunț la el și mă întorc la exceluri. Orice program nou pe care îl alegem trebuie să fie ușor de utilizat, să aibă rapoarte clare și ușor de înțeles și servicii de relații cu clienții prompte, la îndemână oricând, oriunde”.

Dacă nu reușesc să-l înțeleg ușor, renunț la el și mă întorc la exceluri. Orice program nou pe care îl alegem trebuie să fie ușor de utilizat

Adina se ocupă de 80% din partea managerială cu ajutorul tabletei și a telefonului. Mi-a spus și despre ce aplicații ar avea nevoie ca să-i fie viața mai ușoară: ”Visez la un program care să-mi facă ordine în pozele produselor. Cred că am vreo 4000 și trebuie să le pot uploada ușor pe site-ul nostru, fără să avem nevoie de un programator”.

”Un alt program pe care mi l-aș dori ar fi unul care să-mi organizeze rețetele. Eu doar să completez cantitățile la diverse ingrediente și el să-mi genereze prețul produselor în funcție de orele muncite, material prim. De asemenea aș vrea să-mi recomande un preț ținând cont de ceea ce practică concurența”.

Ce este Smart Business? Fiecare articol este despre antreprenori care au căutat să își digitalizeze serviciile de contabilitate și facturare, pentru a le fi mult mai ușor să își gestioneze business-ul. Proiectul este susținut de Smart Bill.

Comentezi?

Aflat la început de drum în presă, lui Claudiu Râpan nu-i lipsește entuziasmul și ambiția. După ce și-a făcut junioratul la Gazeta Sporturilor, a decis să tatoneze și domeniul antreprenoriatului. Pasionat de sport din fire, el identifică o serie de similarități între atleți și antreprenorii aflați la început de drum pe piața startup-urilor românești. Cursa este la fel de dinamică în ambele domenii, și evident, la fel de acerbă.