33% din căutările făcute pe internet de români în domeniul turismului sunt făcute de pe mobil, iar trendul este în creștere, potrivit Google România. De asemenea, datele vola.ro arată că mobilul va depăși în curând desktop-ul în preferințele românilor care caută vacanțe.

Datele Consumer Barometer 2015 prezentate de Google România, vola.ro și Zitec (pentru paravion.ro) arată că românii se informează cel mai mult pe internet pentru vacanțele lor. Astfel, 96% din consumatori se informează pe internet atunci când caută bilete de avion, 93% se informează pe internet pentru hoteluri, mai mult decât atunci când caută telefoane mobile sau restaurante.

Din totalul căutărilor din turim, 54% sunt făcute pentru destinații, 22% pentru hoteluri și 13% zboruri. România stă cel mai bine în regiune în privința căutărilor mobile. Astfel, 33% din noi caută pe mobil date despre vacanțe, mai mult decât ungurii, polonezii sau cehii.

Un amănunt interesant prezentat de Google România arată că 96% din consumatori se informează online atunci când caută bilete de avion, iar 71% chiar cumpără biletele pe internet.

Românii caută low-cost de pe mobil

Potrivit Manuelei Melinescu, marketing manager la vola.ro, de pe mobil se rezervă mai multe zboruri low-cost decât de pe desktop. Dacă 68% din românii care comandă bilete pe internet de pe calculator iau un low-cost, 73% fac asta de pe telefonul mobil.

În plus, evoluția traficului mobil-desktop s-a modificat în ultimul an. Potrivit vola.ro, de pe 1 martie 2015 până pe 31 august 2015, 55% din căutări au fost pe desktop. Din septembrie până în februarie 2016, 51,5% din căutări au fost făcute pe desktop, în timp ce doar în luna martie raportul a fost de 50,7% căutări de pe calculator.

De pe mobil, pasagerii fac rezervări personale, în timp ce de pe calculator se aleg mai multe vacanțe pentru familie sau grupuri. Rezervările de pe desktop au 1,6 pasageri, în timp ce de pe mobile media este de 1,2 pasageri pe rezervare.

Startup-uri în turism

Oportunitatea mobile și nu numai se manifestă și pentru startup-uri, pentru a crește interacțiunea utilizatorilor și pentru a le oferi experiențe cât mai personalizate. Deși booking.com este încă liderul absolut al pieței de rezervări, Airbnb.com devine din ce în ce mai influent pentru cei care își caută vacanțe. Potrivit reprezentanților Vola și Paravion, prezenți la întâlnirea organizată de Google România, tinerii nu mai vor pachete și să aibă ghizi în călătorii, ci să-și găsească singuri biletele de avion, hotelurile sau cazarea și activitățile din vacanță.

De exemplu, Dan Bulucea, Country Manager al Google România a prezentat startup-ul românesc Spoty, un produs prin care utilizatorii pot să-și găsească vacanțe autentice, oferite de oameni din diverse țări. Spoty vinde experiențe turistice, mai mult decât un simplu loc unde să te duci. Spoty caută localnici în diferite țări care să primească turiști interesați de experiențe locale.

start-up.ro a scris acum câteva luni de Școala Village Life, un proiect care aduce turiști străini în România pentru a-i învața activitățile tradiționale țării noastre. Nu este singura inițiativă de acest fel. Gabriela Bobe a fondat Art Tour, o afacere în domeniul vacanțelor asistate în România. O altă asemenea afacere a fost fondată de Raluca Mureșan și se numește Trip to Romania.