Curieratul din România poate crește și mai mult, dar suferă din cauza infrastructurii și a lipsei angajaților pregătiți, a spus Adrian Mihai, managing partner la FAN Courier.

_dsc1967

Adrian Mihai a fost invitatul lui Vlad Andriescu la emisiunea "Ziua Zero", realizată în fiecare luni pe wall-street.ro și start-up.ro. El a vorbit despre cât de mult îl afectează infrastructura.

"România se vede foarte bine din străinătate. E pe creștere, dacă menținem același ritm, în puțini ani vom reuși să ajungem unele state din Vest din punct de vedere economic", a spus Adrian Mihai.

În momentul când eu am cinci camioane pe Valea Oltului, cu o medie de 2.000 - 3.000 de expediții pe camion, am 15.000 de expediții blocate

"În România viteza mașinilor a scăzut, nu doar a celor de curierat. În toatele orașele mari, viteza de deplasare a mașinilor a scăzut. Încercăm să găsim soluții, încercăm să oferim soluții cu scutere. În același timp, oricât am încerca noi, nu reușim să suplinim prin idei și inovație această scădere. Vorbim și de mașinile de oraș, cât și camioanele. Zilnic sunt blocaje pe Valea Oltului, zilnic sunt accidente. Clienții vor livrare rapidă. În momentul când eu am cinci camioane pe Valea Oltului, cu o medie de 2.000 - 3.000 de expediții pe camion, am 15.000 de expediții blocate. Asta înseamnă mii de clienți care-și așteaptă expedițiile, sună la noi, blochează call center-ul și sunt nemulțumiți", a explicat șeful FAN Courier.

"Dacă nu vom rezolva ineficiența pe care o avem, noi, per total: infrastructură și alte locuri, nu vom reuși să-i ajungem și ne vom bloca în această creștere. Infrastructura nu ține de antreprenori. Aici avem nevoie de oamenii politic să înțeleagă lucrul ăsta și să aibă ca țel comun rezolvarea acestei infrastructuri. Ne vom bloca și vom sta în mașini și ne vom uita în sus, ceea ce se întâmplă pe unele drumuri naționale din România", a explicat, mâhnit, Adrian Mihai.

Cum angajează FAN Courier

Problemele sunt și în zona angajaților, pentru că nevoia din piață e mare, dar nu se mai găsesc curieri profesioniști, cu experiență.

"Dacă un curier e profesionist, imaginea despre firmă se formează în funcție de el. E important curierul. În anii din urmă eram selectivi. Din 10, alegeam doi sau unul. Depinde cât de buni erau", a spus Adrian Mihai.

"Am ajuns în unele orașe să angajăm primul venit, primul servit. Asta e piața muncii acum. Încercăm să-i trainuim, dar câteodată nu reușim la cel mai înalt nivel, pentru că e importantă calitatea omului", a mai declarat Mihai.