Conform unor surse din piață, Google se va concentra pe piețele din Asia, unde a decis să unească și echipele care dezvoltă serviciul de plată mobilă Google Pay, în timp ce în piețele europene în care intrase deja va menține doar campaniile de promovare.

Potrivit unui alt specialist în plăți, dezvoltările începute de bănci nu vor fi în zadar, pentru că și Apple Pay va avea nevoie de același tip de dezvoltări pentru a putea permite integrarea cardurilor emise de băncile locale în aplicația de plată cu telefoanele iPhone.

În piața locală, doar ING Bank și Banca Transilvania dezvoltaseră procesul de tokenizare a cardurilor, fără de care nu puteau implementa plățile mobile și nici nu se puteau înrola în Google Pay. Restul băncilor mari luau însă în calcul obținerea licenței de tokenizare și pregăteau dezvoltările necesare.

Totodată, mai multe surse din piața bancară au declarat pentru start-up.ro că nu înțeleg decizia Google, în contextul în care piața locală era pregătită pentru plățile mobile, două bănci mari oferind deja soluții de plată cu telefonul mobil – ING Pay și BT Pay – precum și două FinTech-uri: Orange Money și phyre.

Decizia surpriză a Google ar putea devansa intrarea Apple Pay în România, care ar avea loc ”poate chiar mai devreme de T4 2019”.

În Europa, Google Pay este prezent în Rusia, Ucraina, Italia, Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Belgia, Spania, Germania, Franța, Croația, Slovacia, Cehia, Polonia, Irlanda și Marea Britanie.

Pe de altă parte, nu este încă clar ce va face Google cu licența de e-money obținută la finalul anului trecut din Lituania, care îi permite emiterea de monedă electronică pentru început în statul baltic, iar apoi prin “exportul“ licenței și în alte piețe ale Uniunii Europene.

Licența i-ar permite gigantului Google să emită și carduri, așa cum au făcut și alte FinTech-uri, precum Revolut, Monzo sau N26, toate având acum și licența bancară.