Investiții în startup-uri românești în 2016 – Partea a II-a

Continuăm seria de startup-uri care au luat investiție în 2016 în lumea tehnologiei și nu numai. A fost un an bun, cu multe investiții în startup-uri diverse, dar și cu evenimente dedicate acestora.

Am ajuns la episodul 2 al rezumatului anului 2016. Un an care a fost mai bun decât 2015 și, sperăm, mai slab decât 2017.

Bigstep.com

Bigstep.com e un provider de cloud care oferă servicii de analytics pentru big data și business insight în diverse industrii. E o companie înregistrată în Marea Britanie, dar care are un CTO român, în postura lui Flaviu Rădulescu. Startup-ul a fost pornit în 2014 și a primit anul acesta o investiție seed de 2,2 milioane de dolari. CEO-ul este fostul șef de la Hostway, Lucas Roh.

Urby

Urby a primit o finanțare de 300.000 de euro din partea unui angel investor. Produsul este dezvoltat de startup-ul sibian Eventya Co si, după participarea la MVP Academy (program de accelerare pentru startup-urile în tehnologie), a reușit să ridice investiție. Aplicația are la bază un set de algoritmi de recomandare prin care utilizatorii generează automat diverse clasamente cu cele mai în vogă localuri sau evenimente din oraș.

Olanda, Germania, Franța, Marea Britanie, Austria, Irlanda și Polonia sunt doar câteva dintre țările în care startup-ul Urby plănuiește să se extindă după ce a primit o finanțare de 300.000 de euro din partea unui investitor de tip angel.

Aplicația este gratuită pentru orice utilizator de iOS sau Android. Afacerile locale, organizațiile sau instituțiile din fiecare oraș pot folosi Urby în varianta freemium pentru a comunica cu audiența lor. Prin activarea unui cont premium se deblochează instrumente specifice de marketing mobil, pentru clienții plătitori. Astfel, Urby oferă facilități contra cost menite să le scutească acestor utilizatori munca de sincronizare a conținutului între diversele platforme web-mobile sau de fidelizare a consumatorilor proprii.

Elefant.ro

Retailerul online Elefant a finalizat o nouă rundă de investiții de 5,5 milioane de euro. În acționariatul companiei a intrat Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity consiliat de Axxess Capital, care a devenit acționar minoritar semnificativ. La noua rundă de investiții a participat și Catalyst România care intrase în acționariat în 2014.

Investiția are ca obiectiv accelerarea ritmului anual de creștere de peste 50% pe care Elefant îl are în prezent. Mai mult, Elefant va beneficia de expertiza specifică a noului investitor.

Elefant a fost lansat ca o librărie online în 2010, reușind în cei 6 ani de la înființare să devină unul dintre cei mai mari retaileri online generaliști din România. În 2014-2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse, la prețuri competitive precum și prin diversificarea modalităților de livrare prin înființarea a 18 puncte de livrare în 6 orașe din țara. Un alt pas important în dezvoltarea retailer-ului a fost extinderea prezenței sale în Republica Moldova.

Wizmo.ro

Wizmo.ro este o platformă de tranzacții imobiliare creată de o echipă de IT-iști din Cluj-Napoca. Aceasta vrea să se diferențieze de alte platforme prin oferirea de recenzii de către utilizatori agențiilor imobiliare. De asemenea, are integrat și un sistem de chat rapid.

Conform CEO-ului, compania are ca target atingerea de 100.000 de proprietăți listate pe parcursul următoarelor trei luni, indiferent dacă acestea sunt comerciale, rezidențiale, clădiri de birouri sau clădiri industriale.

Nu este prima aplicație de acest fel din România, mai multe site-uri încercând să digitalizeze procesul căutărilor de apartamente în chirie sau pentru vânzare. Cu toate acestea, în afară de imobiliare.ro și site-urile de anunțuri, lucrurile nu au mers așa cum trebuiau pentru alte startup-uri.

Symme3D

Symme3D, startup-ul timișorean care produce imprimante 3D multifuncționale a primit o investiție din partea unui fond din străinătate.

Investiția în Symme3D a fost de aproximativ un milion de euro. Symme3D a început lucrul la imprimantele 3D de tip delta în ianuarie 2015. În iunie au primit primele comenzi, iar de atunci au dezvoltat produsul și au lansat inclusiv o versiune industrială, după cum scrisesem pe start-up.ro în feature-ul cu fondatorii companiei.

Symme3D a luat viață în iulie 2015, dar munca la ea nu s-a încheiat încă. Momentan, timișorenii vând două tipuri de imprimante: cea din material compozit costă 1.500 de euro, iar cea din aluminiu ajunge la 2.500 de euro. Imprimanta industrială costă 12.500 de euro.

CyberFog

Startup-ul românesc de securitate Cyberfog a primit o investiție de 500.000 de euro de la fondul de investiții polonez Giza Polish Ventures. Investiția a venit după ce au participat la acceleratorul hub:raum la sfârșitul lui 2014. Tranzacția a avut loc anul trecut, dar astăzi au fost oferite primele detalii.

Cyberfog a fost fondat în 2012 și a fost rezultatul unui alt proiect în care Mihai Raneti a lucrat alături de cofondatorii săi: Adina Brutaru, Claudia Dehelean și Kacper Gogol.

“Am înființat o companie de penetration testing (testarea calculatoarelor și sistemelor de vulnerabilități în cazul unui atac informatic). Erau doar două în țară și oamenii nu prea cunoșteau noțiunea. Am constatat o mulțime de lipsuri la nivel de securitate cibernetică. Atunci când menționam vulnerabilități și atacuri nu eram luați în serios”, își amintește Raneti.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".