În martie, Glue Engine lansa varianta beta a produsului său, un motor grafic făcut pentru toți. Dezvoltarea jocurilor nu ar trebui să fie atât de complicată, iar oricine cu o idee ar trebui să o aplice. De asemenea, ar putea fi o unealtă foarte bună la nivel educațional. Astfel, Glue Engine a fost bine primit de comunitate și a fost acceptat chiar în magazinul online Steam, unul dintre cele mai importante din zona gaming-ului.

MadSkin Studios a fost fondat de Cătălin Biga și de Alexandru Matei. Ultimul e cel care a scris și prima linie de cod, în 2013. Am aflat care sunt planurile băieților cu câteva săptămâni înainte de lansarea oficială.

glue-engine-screen-2

24.000 de descărcări până acum

„În urmă cu o lună am fost acceptați în Steam, datorită numărului de voturi din comunitate, iar la jumătatea lunii octombrie vom fi în magazinul lor online cu varianta stabilă“, a declarat Cătălin Biga, fondatorul MadSkin Studios. În acest moment, Glue Engine e în faza finală a dezvoltării inițiale, pentru a fi pregătit pentru lansarea din octombrie. MadSkin a reușit să accelereze procesul prin primirea unei investiții de 25.000 de euro.

„Între timp am schimbat design-ul și uzabilitatea produsului, pentru a da doar două-trei click-uri pentru anumite funcții. Astfel, vei putea adăuga elemente de ambiență, de logică a jocului cu câteva click-uri. De asemenea, am terminat trei pachete de modele 3D pentru demo-urile pe care le vom face la finalul lui septembrie“, a spus și Alexandru Matei, creierul tehnic al afacerii. Astfel, înainte de lansare, MadSkin va lansa două demo-uri pentru utilizatori, ca aceștia să poată să vadă capacitatea motorului grafic.

În urmă cu o lună am fost acceptați în Steam, datorită numărului de voturi din comunitate, iar la jumătatea lunii octombrie vom fi în magazinul lor online cu varianta stabilă

În momentul de față, produsul a avut 24.000 de descărcări, majoritatea fiind din Statele Unite. Acum cei doi lucrează la grafica de ultimă generație care să fie implementată în interiorul produsului.

Parteneriate cu Razer sau Intel

„Am reușit să încheiem un parteneriat cu Razer pentru a deveni parteneri în cadrul proiectului de realitate virtuală OSVR. Vom implementa și tehnologia lor în motorul nostru grafic, pentru a dezvolta jocuri dedicate“, spune Cătălin Biga. De altfel, MadSkin încearcă să facă parteneriate cu mai mulți jucători din piață, printre care și Intel, pentru a implementa tehnologia RealSense 3D.

Alexandru matei
Alexandru matei

„Din ianuarie ne vom concentra pe portarea jocurilor pe Android. Dacă vrei să creezi un joc acum în Glue Engine, poți să portezi doar pe Windows. Vom începe să lucrăm la portarea jocurilor 2D pentru Android“, explică Alexandru Matei următorul pas pentru GlueEngine.

Am reușit să încheiem un parteneriat cu Razer pentru a deveni parteneri în cadrul proiectului de realitate virtuală OSVR.

Produsul va fi disponibil de la jumătatea lunii octombrie în mai multe variante de pricing, în funcție de feature-urile oferite. De exemplu, varianta standard va începe de la o licență anuală de aproximativ 30 de euro, iar versiunile mai dezvoltate, care vor conține și un set de modele 3D, sunete, muzică și altele, vor fi mai scumpe.

Spre investiții de peste 100.000 de euro

Din punct de vedere financiar, MadSkin Studios a reușit să primească o investiție de tip seed timpurie, dar Cătălin Biga are nevoie de fonduri pentru dezvoltare și scalare.

„Suntem în discuții cu investitori. Investiția pe care o dorim este de peste 100.000 de euro“, menționează Biga.

„Vrem să semnăm parteneriate strategice cu Razer, Intel, Nvidia și MSI. De asemenea, vom organiza competiții lunare din trimestrul 1 al anului 2016, pentru a premia cele mai bune jocuri construite cu ajutorul Glue Engine“, mai spune Biga.

Până la finalul lui 2016, Cătălin Biga și Alexandru Matei vor să vândă aproximativ 5.000 de licențe pentru Glue Engine. Acestea vor putea fi plătite lunar sau anual, în funcție de nevoile utilizatorilor.