Ioan Mitroi nu a avut bani să-și deschidă o fabrică de bere, așa că a decis să ajute industria cum poate. A lansat Berero Store, un magazin unde promovează brandurile autohtone.

_DSC8770

În săptămâna Tinerilor Antreprenori, discutăm cu oameni curajoși care au decis să nu se angajeze și să fie mulțumiți cu salariul lor. Au lansat un business din pasiune, cu bani puțini, care abordează nișe. Tinerii Antreprenori din săptămâna Wall-Street 360 nu sunt singurii care fac lucruri interesante. Și dacă ai auzit de o afacere interesantă, dă-mi un mail la vlad@start-up.ro.

M-am gândit cum să ajut această industrie și să fac ceva care-mi place. Mi-am dat seama cât de greu mi-a fost mie să-mi cumpăr o bere artizanală

„Totul a pornit acum un an. Îmi place berea și eram într-o continuă descoperire de noi beri. Aflasem de doi sau trei producători de bere artizanală din România și visam să-mi fac propria mea fabrică. Găsisem o fostă firmă pe lângă Curtea de Argeș, găsisem un nume de fostă făbricuță interbelică, dar mi-am dat seama că nu am fondurile necesare. M-am gândit cum să ajut această industrie și să fac ceva care-mi place. Mi-am dat seama cât de greu mi-a fost mie să-mi cumpăr o bere artizanală. Am luat toți producătorii și i-am pus laoalalta“, a spus Ioan Mitroi de la Berero Store la Wall-Street 360.

„Cel mai eficient e să construiești o fabrică de la zero, cu utilaje și aparatură modernă. Pentru o producție la 1.000-2.000 de litri pe lună se ajunge la 100.000 de euro. Dacă dorești o cantitate mai mare, investiția e mai mare“, a continuat Ioan Mitroi.

Bere artizanală - o piață în creștere

Piața de bere artizanală e micuță în țara noastră, dar a apărut abia acum câțiva ani. „In prezent sunt nouă producători și avem vreo 20 de beri. Ca stiluri de bere artizanală-sunt vreo șapte. Momentan piața este foarte mica“, spune Mitroi.

Investitia inițială a constat în stocurile pe care le-am luat și găzduirea pe o platformă de e-commerce. Estimativ, a fost aproximativ 15.000 de lei

Berero Store are deja opt luni de când a fost pornit. „Publicul educat e întotdeauna cel mai deschis. Am dat peste oameni care pur și simplu nu știau de acest concept și le-am explicat, mai ales de ce costul e mai mare la aceste produse“, explică Ioan Mitroi.

„Investitia inițială a constat în stocurile pe care le-am luat și găzduirea pe o platformă de e-commerce. Estimativ, a fost aproximativ 15.000 de lei“, a spus Mitroi. Berero Store depinde mult de lunile de sărbători, când oamenii transformă berea artizanală într-un cadou. Momentan, Ioan Mitroi are în jur de 10 comenzi pe zi, dar jobul este unul part-time.

_DSC8764
Berero Store-între job și antreprenoriat

„E destul de greu să administrezi o afacere când ai și un job. Dar e o satisfacție personală. Stau nouă ore la muncă, cu ochii în calculator, destul de extenuant și trebuie să ajung acasă repede. Mă sună curierii, ia coletele să le trimită în țară, după care îmi sun clienții și să le spun că le livrez comanda după 7 seara. E destul de neobișnuit. Foarte mulți sunt angajați și este amuzant când îmi cer să le vin cu berea la locul de muncă și le explic că și eu sunt angajat și aș putea după ora 7 seara“, a povestit la Wall-Street 360.

„In 95% din cazuri am contact cu clientul. Îi livrez comanda clientului, dar mai stăm la discuții pe diverse subiecte“

„Vrem să facem mai mult decât a vinde bere. Vrem să avem obiecte făcute de noi prin care să le sugerăm oamenilor cum să bea bere. Vrem să construim o comunitate în jurul acestui concept. Le explicăm oamenilor să bea berea din pahar și din ce pahar să bea“, explică Ioan Mitroi planurile Berero Store.