Omul care te ajută să mergi pe bicicletă ca un … Burghez

Afacerile cu biciclete recondiționate concurează îndeaproape cu cele care comercializează produse noi. Ăsta nu e un secret, am tot scris despre asta. Astăzi discutăm despre Burghez, un business de garaj, care aduce biciclete la mâna a doua din Germania, le recondiționează și apoi le vinde, cu tot cu garanție.

Am început atelierul mai mult dintr-o joacă, voiam să recondiționez o bicicletă. S-a întâmplat așa deodată

Am stat de vorbă cu Alexandru Stan, un tânăr bucureștean în vârstă de 27 de ani. El deține Burghez și se ocupă personal cu recondiționarea bicicletelor. A învățat singur cum să facă asta, din practică. Mi-a povestit despre cum a pornit totul pentru el: ”Am început atelierul mai mult dintr-o joacă, voiam să recondiționez o bicicletă. S-a întâmplat așa deodată. Eram la mine în cartier într-o seară și mă jucam cu prietenii mei cu o minge. Era noapte. Am dat cu mingea peste un gard și nu am mai putut s-o recuperăm chiar atunci. Așa că m-am dus a doua zi de dimineață. Când am ajuns în curtea respectivului, am văzut o bicicletă. L-am întrebat apoi dacă o vinde. Și mi-a cerut 50 de lei pe ea. I-am cumpărat-o și am lucrat vreo două săptămâni la ea în garaj. A ieșit foarte frumoasă”.

burghez2

Alex s-a plimbat cu bicicleta recondiționată de el timp de ceva vreme. Apoi a simțit nevoia să facă un upgrade. Vestea i s-a dus mai departe și, fără să-și dea seama, au apărut și oamenii care apelau la el pentru a le rezolva problemele pe care le aveau la biciclete: ”Ulterior am vândut acea bicicletă unui prieten, pentru a-mi cumpăra eu alta la care să lucrez. Am făcut rost de o cursieră, deja pretențiile crescuseră deoarece mă documentasem mai bine. Am recondiționat-o și a ieșit excelent. Apoi au început să vină comenzi și de la prieteni”.

Eu acum fac în felul umător. Iau biciclete la mâna a doua din Germania, le recondiționez, apoi le vând la un preț decent, zic eu. Le dau și garanție un an de zile

”Eu acum fac în felul umător. Iau biciclete la mâna a doua din Germania, le recondiționez, apoi le vând la un preț decent, zic eu. Le dau și garanție un an de zile. De asemenea mai modernizez și biciclete cu valoare sentimentală sau care sunt de colecție. Depinde de ce vrea clientul. De obicei vin oameni foarte atașați de bicicletele lor, care nu se mai uită la preț”, a adăugat tânărul.

Am început acest business acum cinci ani, iar de trei ani am zis să mă dezvolt și mi-am creat prezența online. Pagina de Facebook, logoul, site-ul. Iar la anul, în primăvară vreau să mă ocup mai bine de aspectele astea

Stan nu trăiește din recondiționarea și vânzarea de biciclete. Lucrează în real estate pe timpul zilei, iar Burghez este doar o pasiune de-ale sale din care mai scoate ceva bani pe lângă. Îi place să muncească în garaj și trage din greu să se împartă: ”Am început acest business acum cinci ani, iar de trei ani am zis să mă dezvolt și mi-am creat prezența online. Pagina de Facebook, logoul, site-ul. Iar la anul, în primăvară vreau să mă ocup mai bine de aspectele astea. Când mă gândesc că am început totul cu câteva sute de lei… (râde). Nu trăiesc din asta, însă e o pasiune care mă satisface. Slujba mea de zi cu zi este cea de agent imobiliar. Și asta îmi place foarte mult să fac. Mă gândisem la început că va fi un job pe timp de iarnă, însă nu mă voi opri. E foarte tare”.

burghez-copy

Meștereală în garaj

Ajutorul nu-i lipsește. Stă cu prietenii în garaj și meșterește atunci când e prea mult de făcut pentru o singură perosană. Atunci când nu are vânzări, recondiționează la greu biciclete din stocul său pentru a le avea gata la începerea sezonului: ”Primul transport de biciclete din Germania m-a costat în jur de 6.000 de lei. Le-am obținut la un preț foarte bun, deoarece cumpărasem destul de multe. Eu singur mă ocup cu recondiționările, dar mai chem și prieteni când am mai mult de muncă. E o activitate foarte plăcută. Iarna e o perioadă grea pentru buisness însă mă folosesc de ea pentru a pune la punct un stoc măricel pentru primăvară. Atunci încep serios vânzările. Pe timpul verii mă descurc și singur”.

Am învățat să repar biciclete singur. M-am uitat la tutoriale, am mai prins multe și din practică. Partea asta cu sculele, cu șuruburile, le-am deprins pe parcurs

1959922_859776487382147_414256135_n-copy

Alex Stan e și el autodidact, ca toți meșterii care se respectă. Nu a avut de unde să învețe meserie și a deprins singur tertipurile, prin practică: ”Am învățat să repar biciclete singur. M-am uitat la tutoriale, am mai prins multe și din practică. Partea asta cu sculele, cu șuruburile, le-am deprins pe parcurs. Mi-am tot cumpărat ustensile pe măsură ce am avut nevoie de ele. Am început să fac lucrări din ce în ce mai complexe. Altfel nici nu prea aș fi avut cum. De la cine să învăț? Poate doar ca ucenic într-un atelier de biciclete, însă nimeni nu te ia așa ușor. Toți caută oameni cu experiență. Însă dacă ești pasionat înveți foarte ușor și foarte repede”.

”Veniturile mele depind de mai mulți factori. De exemplu, în martie, aprilie, mai  am cel mai mare număr de biciclete vândute. În medie cam două pe zi se dau. După Paște scad puțin vânzările, pentru a se stabiliza până în august. Cam asta e mersul lucrurilor. Pe total vând cam 300 de biciclete pe sezon”, a mai adăugat tânărul.

burghez1

Pasiunea e pasiune, însă mai există și banii. Alex mi-a spus că nu poate trăi doar din recondiționat biciclete și că trebuie să aibă grijă mare la acest aspect. Nu-și permite să renunțe la slujbă, cel puțin în viitorul apropiat: ”Nu m-aș vedea renunțând la serviciu pentru a mă dedica total afacerii. Nu prea curând, cel puțin. Acum nu pot face asta pentru că am o afacere sezonieră. Ar trebui să găsesc ceva de făcut și pe timpul iernii, însă mi se pare cam riscant. Sunt mulți care adaugă recondiționări pentru skiuri sau snowboarduri. Însă eu sunt foarte pasionat de biciclete. Nu aș putea face altceva în afară de asta”.

whatsapp-image-2016-12-02-at-16-29-22
Alexandru Stan

Traficul bucureștean e infernal, iar atunci când vrei să te deplasezi rapid dintr-un loc în altul o poți face mult mai convenabil cu bicicleta. Alex știe asta. Însă când ai de cărat tot timpul lucruri după tine, pasiunea trece pe locul doi: ”Din păcate nu mai am atât de mult timp să mă plimb cu bicicleta. Am ajuns să fac asta pentru agrement, în scop recreațional. La serviciu, având multe de cărat mereu, nu prea pot să merg pe două roți. În partea de zi în care muncesc mă deplasez cu mașina din cauza timpului. Orice om vrea să rezolve cât mai multe într-o zi”.

Erau o groază de magazine cu biciclete noi, însă ale căror prețuri porneau de la 4.000-5.000 de lei. Nu prea se bucurau de mulți clienți

Oamenii care vor să își cumpere prima bicicletă nu sunt dispuși să cheltuiască prea mult. Vor ceva mai ieftin, deoarece nu știu la ce să se aștepte. Dacă le promiți și o garanție, în mod cert vor fi atrași: ”M-am gândit foarte mult la curentul ăsta cu bicicletele, înainte să pornesc afacerea. Simțeam nevoia de biciclete ok din punct de vedere tehnic, însă la un preț mai mic. Erau o groază de magazine cu biciclete noi, însă ale căror prețuri porneau de la 4.000-5.000 de lei. Nu prea se bucurau de mulți clienți. Mi-am dat seama că noi, ca români, suntem la început. Și m-am gândit că o persoană nu caută să investească mult în prima bicicletă”.

”Când îți iei o bicicletă cu 600-700 de lei o vei face mult mai ușor, mai ales că știi că ai și garanție. De aici a pornit totul. Am făcut rost de niște bănuți și i-am investit. Prima dată, am zis să încerc. Am recondiționat 20 de biciclete pe care le-am vândut din prima săptămână. Am văzut că e cerere și m-am ținut de asta”, a terminat Alex de povestit.

Comentezi?

Aflat la început de drum în presă, lui Claudiu Râpan nu-i lipsește entuziasmul și ambiția. După ce și-a făcut junioratul la Gazeta Sporturilor, a decis să tatoneze și domeniul antreprenoriatului. Pasionat de sport din fire, el identifică o serie de similarități între atleți și antreprenorii aflați la început de drum pe piața startup-urilor românești. Cursa este la fel de dinamică în ambele domenii, și evident, la fel de acerbă.