Programul Hubcelerator s-a terminat. Două echipe au reușit să primească finanțare prin crowdfunding

Impact Hub a finalizat Hubcelerator, programul de accelerare pentru startup-uri locale din industrii creative și tehnologie. 28 de echipe au fost mentorate timp de 10 săptămâni pentru a-și duce business-ul mai departe.

12072673_828988990532575_3775031397581962832_n

Timp de 10 săptămâni, antreprenorii au participat la programul al cărui obiectiv principal este dezvoltarea unui model de afacere testat în piață cu potențiali clienți. În acest proces, un număr de 13 traineri și consultanți au livrat peste 85 de ore de workshop personalizat pentru nevoile start-up-urilor participante, pornind de la definirea modelului de business, definirea unui prototip și planificare strategică, până la teme suport pentru orice afacere: marketing, vânzări, financiar, relația cu clienții, juridic și altele.

Programul de lucru intens din cadrul acceleratorului a beneficiat și de sprijinul direct a 28 de mentori (antreprenori și manageri cu experiență), atribuit fiecărui participant, însumând 80 de ore de mentorat.

Una dintre etapele importante ale Hubcelerator a fost cea de validare a modelului de afacere în piață. astfel, antreprenorii au participat în total la peste 1400 de interacțiuni directe cu potențiali clienți pentru a obține feedback constructiv și viitoare vânzări. O inovație adusă în validarea prototipurilor propuse de start-up-urile participante a fost crowdfunding-ul ca metodă alternativă de validare și finanțare. Astfel, au fost lansate concomitent 8 campanii de crowdfunding, dintre care Dare to Rug și Soup Loop reușind să își depășeacă obiectivele propuse.

12075046_828989053865902_2168129396012605067_n

Două campanii de crowdfunding reușite

Încheierea programului de accelerare Hubcelerator a fost marcată prin organizarea la Impact Hub Bucharest a evenimentului Hubcelerator Pitch Day, un maraton de 4 ore în cadrul căruia antreprenorii și-au prezentat start-up-urile în fața a peste 100 de persoane: investitori, antreprenori, membri ai comunității Impact Hub Bucharest.

”Ne-am înscris la Hubcelerator fiindcă aveam foarte multe necunoscute, simțeam nevoia de disciplină și de un model pentru a lua decizii bune ca antreprenori. Am intrat în acceleratorul dezvoltat de Impact Hub Bucharest cu un produs, iar în două luni am reușit să construim brandul Dare to Rug: înțelegem piața, avem o identitate cu care am apărut deja pe cele mai importante canale de comunicare și am atras primii clienți prin campania de crowdfunding“, au spus Andreea Batros și Flavia Scânteianu ce formează echipa Dare to Rug.

Dare to Rug, primul brand românesc de covoare tradiționale, care aduce și elemente contemporane a reușit să strângă 2.030 de euro și mai are 4 zile din campanie. De asemenea, Soup Loop, un soup bar care prepară supe și creme, a reușit să strângă 1.091 de euro până acum prin crowdfunding. Sumele sunt mici pentru aceste branduri care încearcă să pornească la drum, totuși.

Dare to Rug

Soup Loop

”Hubcelerator întră într-o fază mai matură atât prin viteza cu care participanții parcurg etapa de contact cu piața și adaptarea modelului de business cât și prin interesul din ce in ce mai mare al finanțatorilor de a-i asculta și susține. Fiecare idee a trecut prin mai multe forme, datorită feedback-ului primit din foarte multe surse, iar cei care le-au implementat cel mai repede au și reușit sa atragă clienți chiar înainte de finalul programului”, a declarat Vlad Craioveanu, Managing Director Impact Hub Bucharest.

Companiile care au fost între participanții la Hubcelerator
  • Am o dambla – Amodambla reunește oameni care se pricep cu cei care caută o introducere în orice hobby sau activitate.
  • Apomat – Apomat oferă apă filtrată prin automate plasate în campusuri și în întreg orașul.
  • Artistiq – Artistiq este un magazin online care vinde obiecte de arta si design create de artiști și designeri români.
  • Blend It – blend-it combină sănătate și confort printr-o soluție rapidă pentru a aduce smoothie-uri sănătoase în viața noastră de zi cu zi.
  • Bookletta – Bookletta este o linie de genți cu un buzunar special transparent care scoate în evidență cartea pe care o citești.
  • Carroș – Carroș oferă bucate cu poveste prin descoperirea chef-ilor necunoscuți din jurul nostru.
  • Centrul de recuperare AVC – Echipa AVC construieste o clinică de prevenire și recuperare a cazurilor de accident vascular cerebral.
  • Coffee 4 friends – Coffee 4 Friends aduce cafeaua de calitate mai aproape de tine prin coffee drive-uri plasate în drumul tău.
  • Dare to Rug – Dare to Rug este primul brand de design românesc care produce covoare hand-tufted.
  • DroneMap – DroneMap oferă imagistică aeriană de înaltă rezoluție, actualizată, pentru proiecte complexe în domenii ca agricultură, construcții sau de dezvoltare urbană.
  • Echoz – Echoz inovează recrutarea prin utilizarea tehnologiei pentru a găsi candidații potriviți prin canale de comunicare încă neexplorate.
  • Eleven Store – Eleven Store oferă clienților opțiuni pentru a transforma fotografia în artă pentru acasă.
  • F2F – F2F utilizează tehnologia pentru a ajuta oamenii să găsească lucrurile pierdute.
  • Flug – Flug este un serviciu de curierat care conecteaza curierii cu expeditori pentru livrare rapidă.
  • Health and Happiness – Agricultură ecologică și produse de la ferma lor proprie.
  • INmotion – INmotion îți aduce energie pentru 1 milion de lucruri printr-o metodologie de fitness și nutriție dezvoltată de echipă.
  • Kidult – Kidult descoperă și dezvoltă copiii printr-un proces de implementare a ideilor în viața reală.
  • Legorent – Legorent oferă familiilor seturi LEGO la prețuri accesibile printr-un abonament lunar.
  • Modular Homes – Modular Homes proiectează, produce si livrează clădiri durabile de calitate prin utilizarea de materiale prefabricate pentru a oferi costuri si timpul de livrare dorit de client.
  • Online Bycicle Racing – O platformă prin care bicicliștii dedicați se pot antrena sau concura împreună chiar și în timpul celor mai aspre ierni.
  • ParadoxBox – ParadoxBox creează cutii speciale care transformă chiar cele mai simple daruri într-o experiență deosebită.
  • Positive Projects – Positive Projects oferă training și consultanță de tip Global Reporting Index pentru companii și ONG-uri care doresc să își îmbunătățească impactul și raportarea non-financiară.
  • Soup Loop – Soup Loop este primul bar de supă din București, dedicat hranei sănătoase, ingredientelor de sezon, organice și cu gust unic.
  • Stai să-ți povestesc – Ateliere de lucru și evenimente despre storytelling pentru organizații care doresc să construiască mesaje și comunități mai puternice.
  • The Stranger – The Stranger este un joc pentru telefonul mobil care te învață limbi străine printr-un joc de supraviețuire cu provocări constante.
  • Tonomat – Tonomat aduce democrația în cluburi, petreceri sau la radio, reprezentând o  aplicație prin care utilizatorii pot vota muzica pe care o ascultă.
  • Traverience – Traverience este un serviciu de turism în aer liber, care aduce oamenii mai aproape de natură.
  • ZigZag – O afacere socială în Balotești concentată pe producția de textile pentru propriile produse sau comenzi personalizate.

 

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".