Pentru un startup la început de drum, un mail poate face diferența între a cunoaște un investitor sau un viitor partener și a închide tot timpul ușa. Mailul îl vei folosi și când vei lua legătura cu presa, dar și cu posibilii parteneri. Trebuie să fii foarte atent la asta și să devii un maestru.

telefon om de afaceri antreprenor startup mail mesaje

De multe ori antreprenorii au probleme de comunicare, iar pe mail intervin și alte defecte. Mesajele mult prea lungi sunt greu de citit, subiectul e extrem de neinteresant, iar unii se pierd în detalii. Chiar și noi, aici la start-up.ro, primim multe mail-uri peste care trecem cu chinuială, pentru că nu sunt scrise așa cum trebuie.

Revista “Entrepreneur” are câteva sfaturi pentru pași simpli să-ți îmbunătățești mailul.

Concentreză-te pe subiect și pe prima propoziție

Dacă ai muncit mult timp la corpul mail-ului, la conținutul fișierelor alăturate mail-ului, nu uita să pui un subiect bun și o introducere corectă. Majoritatea celor care citesc mail-uri se uită la subiect, iar dacă îl deschid, atunci prima propoziție e ca o primă impresie față în față. Încearcă să oferi informație și valoare din subiectul mail-ului, prin ceva simplu și clar. Prima propoziție trebuie să pară că a fost scrisă special pentru omul căruia îi trimiți.

Nu fi formal

Un mail rămâne totuși un mail. Nu încerca să impresionezi destinatarii cu o formatare exagerată sau cu un formalism prea mare în limbajul scris. Un mail formal e mai de succes decât unul care pare scorțos. Mail-ul îți face ție o imagine și gândește-te ce ai gândi dacă ai citi ceva prost.

Documentează. Personalizează

Nu trebuie să trimiți un mail diferit fiecărei persoane, mai ales dacă ești în căutarea unui investitor, a unor clienți sau a unor parteneri. Dar încearcă să te documentezi înainte cui trimiți mail-ul, poate găsești niște informații relevante. Așa cum am mai scris și noi despre ce citește Radu Georgescu din mail-ul său, lucrurile cu cel mai mare efect sunt cele în care omul care scrie, adică tu, a pus un minimum de efort pentru a afla cine îi este destinatarul.

Fii scurt

Trebuie să repet asta foarte mult. Fii cât mai scurt posibil într-un mail, pentru că odată ce trece fiecare rând, vei avea mai puține șanse de succes. Oamenii vor să înțeleagă imediat de faci, nu să afle toate detaliile afacerii tale din prima. Spune-le investitorilor, de exemplu, ce faci, ce echipă bună și care sunt perspectivele de piață. După aceea așteaptă răspunsul, sperând că vine, iar abia apoi poți să dai mai multe detalii.

Întreabă și tu

Orice mail de vânzări sau care e pentru o investiție nu trebuie lăsat în aer. Termină ce ai scris cu o întrebare, poate de tipul “Cum ți se pare proiectul meu?”. Astfel, încurajezi destinatarul să îți răspundă, se simte adresat direct.