Și-au reconstruit viața într-un board game – Triathlon Series, primul joc despre triatlon creat de români

Patru români au avut curajul de a construi un board game. Și nu doar unul obișnuit, ci cu tematică sportivă. Triathlon Series e prima creație After Race Games, proiectul unor specialiști în comunicare pasionați de sport. Am vorbit cu ei pentru a afla mai multe despre curajul de a face un asemenea produs în România.

Echipa AfterRace Games
Echipa AfterRace Games

I-am invitat pe Ruxandra Hristescu și Andrei Dordea, doi dintre fondatorii After Race Games, la redacția noastră. Au venit cu un board game după ei, entuziasmați să-i spună povestea. L-au lansat acum aproape două luni și spun că e primul dintr-o serie mai largă.

Povestea mea o regăsești peste tot în comunitate. Am rămas totuși echilibrat. Nu ne-am apucat de sport și mâncăm doar quinoa, mai lăsăm timp și de o bere

Cunoștințe din liceu

Ruxandra și cu Andrei se cunosc din liceu și sunt parteneri de afaceri de nouă ani, de când Ruxandra a renunțat la agențiile de publicitate și au făcut o firmă de comunicare împreună. Au fondat împreună Scriptmedia, care se ocupă de advertising, de branding și comunicare. Au ajuns la ideea unui board game despre triatlon după mulți ani în care viețile li s-au schimbat.

“Prin felul în care ne-am construit viețile am ajuns să practicăm sport, să vorbim de lucrurile acestea. Andrei a ajuns să facă și triatlon”, explică Ruxandra.

afterrace12

“M-am reapucat de sport în momentul în care soția mea a decis să alerge și o făcea prin păduri. Nu-mi plăcea alergatul, eu eram cu baschetul în liceu. Dar nu am putut să o las singură prin păduri, așa că a început să-mi placă. Apoi a urmat bicicleta”, povestește Andrei Dordea. S-au ocupat de comunicarea pentru Road Grand Tour, comunitatea despre care am scris aici, în cadrul proiectului Startup Urban și pentru Triatlonul din Mamaia, așa că triatloanele au venit ca un lucru obișnuit.

Board game-ul e o ustensilă mișto de comunicare, îți dezvoltă imaginația, te pune laolaltă cu prietenii și încurajează socializarea

“Andrei avea 20 de kilograme în plus, fuma, nu făcea niciun sport. E povestea clasică”, spune Ruxandra. De altfel, spune Andrei, un moment de șoc a fost la o petrecere, când vorbea cu prietenii săi vechi și-și aminteau când urcau pe munte. Apoi a conștientizat, vorbind despre asta, că trecuseră 15 ani de la ultima creastă cucerită. “Povestea mea o regăsești peste tot în comunitate. Am rămas totuși echilibrat. Nu ne-am apucat de sport și mâncăm doar quinoa, mai lăsăm timp și de o bere”, spune Andrei.

After Race Games

Au fondat în patru After Race Games și au combinat două lucruri de care erau pasionați: sportul și board game-urile. “Am vrut să facem un board game de ciclism. L-am și făcut, probabil va fi al doilea lansat. Am gândit mecanica jocului și ne-am gândit că funcționează pe triatlon cel mai bine”, explică Andrei Dordea. Au gândit After Race ca o companie care vorbește oamenilor despre activitățile de după ce fac sport. Nu vor să se oprească la board game-uri, ci să o dezvolte și spre echipament sportiv.

Triathlon Series e un board game care poate fi jucat în 2-4 oameni care replică experiența unui sportiv, de la pregătirea psihologică de dinainte de cursă, până la momentul final și recuperare.

“Board game-ul e o ustensilă mișto de comunicare, îți dezvoltă imaginația, te pune laolaltă cu prietenii și încurajează socializarea. Sunt valori pe care le trăim și pe care am vrea să le dăm mai departe. În plus, te obligă să stai locului și să faci ceva, să gândești, să ai strategii”, spune Ruxandra, care adaugă că nu numai alergarea e totul în viață, ci și pauza.

Andrei crede că era nevoie de un asemenea joc, chiar dacă board game-urile nu sunt, în general, despre sport. “Pe piață nu au fost jocuri interesante despre sport. Multe sunt prea ușoare, dai cu zarul și mergi mai departe. La noi, chiar dacă ai zaruri, trebuie să construiești o strategie”, explică Andrei.

Au construit jocul inspirați de titlurile de pe calculator, Andrei fiind un jucător de Football Manager. Din acest motiv, mișcările sunt uneori inspirate de zona virtuală, nu atât de alte board game-uri. “Simulăm viața noastră și ai evenimente săptămânale în joc”, spune Dordea.

În interiorul jocului

Triatlonul de pe foaia de carton poate fi jucat în patru, iar primul joc poate dura până la o oră jumătate. Potrivit creatorilor, după ce sunt învățate comenzile, timpul ar trebui să fie de maximum o oră, ceea ce este mediu în lumea board game-urilor. Pe cutie scrie că jocul poate fi jucat de la 14 ani în sus, dar acest lucru a fost cumva o cerință pentru ca Triathlon Series să nu ajungă la jucării, ci să fie vândut ca joc de societate. Ruxandra și Andrei au văzut și copii de șapte ani jucând și au înțeles lucrurile rapid.

game-components-570x708

Pentru a înțelege mai bine jocul, urmăriți clipul de prezentare de pe site-ul proiectului. Jocul costă pe site-ul After Race Games 225 de lei.

Comercializează jocul de două luni, dar nu se uită neapărat la cifre. “E slow, dar ne așteptam la asta. Nu e realist să vindem alert, nu vindem shaorma. Piața principală nu e neapărat în România, de asta lansarea a fost, de fapt, la Târgul de Jocuri de la Essen, în Germania. Ideea e să avem un awareness cât mai bun”, explică Andrei. De altfel, încearcă să urmeze parcursul pe care-l oferă și clienților lor – vânzările nu vin imediat, mai întâi trebuie să construiești brandul.

“Tirajul inițial a fost de 1.033 de bucăți”, explică Andrei. Cât costă să lansezi un board game pe piață? Acum o lună, spune Andrei, ar fi răspuns că 20.000 de euro, dar între timp s-au adăugat și alte cheltuieli, mai ales că au decis să participe la Târgul de la Essen, acolo unde au dat de fanii hardcore ai board game-urilor din întreaga lume. Provocarea a fost să atragă nu numai pasionați de triatlon, ci și board gameri care nu au legătură cu sportul. Au construit jocul în România, numai zarurile le-au comandat din China, pentru că aveau nevoie de o matriță specială și trebuiau comandate mai multe.

După board game-ul acesta, urmează creșterea brandului After Race, alte titluri, dar și noi produse. “Vom face echipamente branduite cu After Race și Road Grand Tour și board game-ul de ciclism”, spune Andrei.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".