Startup-uri românești care au primit investiție sau au vândut în primele trei luni ale anului

Începutul de an pare unul favorabil startup-urilor din România sau fondate de antreprenori locali. Pentru că au trecut deja trei luni din an, am decis să facem un rezumat al investițiilor știute până astăzi.

În 2015 au existat câteva tranzacții interesante, cu startup-uri ca 123ContactForm sau SkinVision care au primit investiții. Anul acesta a început cu o serie de exit-uri, investiții mari, dar și unele mai mici. Iată investițiile de care știm până acum. Dacă mai aveți completări, scrieți în comentarii.

Smart Bill

GECAD Group și Catalyst România, fondul local de private equity pentru creștere și venture capital investesc peste un million de euro în compania românească Smart Bill, cel mai important furnizor local de servicii SaaS (software as a service) pentru facturare.

Lansat în 2007 de către Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățână, Smart Bill este cel mai utilizat program de facturare și gestiune contabilă din România. În prezent, serviciul este folosit de peste 33.000 de clienți ce emit un milion de facturi lunar, facturând prin intermediul acestuia peste două miliarde de euro anual.

Smart Bill mai primise anterior, în 2013, până în 100.000 de euro investiție din partea lui Lucian Todea, business-angel și fondatorul ITNT, compania care a lansat soft32.com. De asemenea, Radu Georgescu era în board-ul de advisors al companiei înainte de investiție GECAD.

12802905_1090000211020190_582025599266753939_n

Despre această tranzacție citiți în articolul de ieri. 

Noah Watches

Anteprenorul Cătălin Chiș, care deține grupul clujean de companii APS, și-a făcut recent intrarea într-un nou business, accesând un domeniu pe care nu îl avea până acum în portofoliu – piața de lux – și, în același timp, o zonă de business neabordată anterior – producția.

Astfel, în 2016 acesta a preluat un pachet de acțiuni în cadrul companiei NOAH Watches, startup românesc de design și producție de ceasuri de lux, lansat în urmă cu un an de către Iosif Harasemiuc și Ruben Perju, doi tineri antreprenori suceveni.

Alături de Cătălin Chiș, un alt pachet de acțiuni a fost preluat de către Erik Barna, care ocupă o poziție de top în cadrul managementului Grupului de companii APS. APS – Active Power Solutions, e o firmă din domeniul tehnologiei înființată în 2007. Grupul are acum 300 de angajați și a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro în 2015.

Despre Noah Watches aici. 

101 Trandafiri

Startup-ul local 101 Trandafiri a anunțat o primă investiție pentru a crește odată cu pornirea vânzărilor. Fondatorul Alexander Stoica-Marcu a afirmat că investiția trece de 10.000 de euro și urmărește o nouă rundă în luna iulie.

Pentru a ajunge în acest moment, când este pregătit de lansare, Alexander a muncit câteva luni la concept și la packaging. Cutia va fi secretul său, deoarece vrea să livreze trandafirii într-un ambalaj premium, prin care speră să impresioneze fetele.

“Aveam premii la activ, aveam o anumită tracțiune, dar voiam bani pentru branding și marketing. Am stat patru luni pentru a găsi un business angel. L-am întâlnit pe Mihai Bocai, iar lui i-a plăcut proiectul”, spune Stoica-Marcu. Suma este de peste 10.000 de euro, iar investiția îl va ajuta în creșterea proiectului. În echipa 101 Trandafiri, pe lângă Alexander, se mai află și Alexandru Titere, care se ocupă de zona tehnică. În momentul de față, fondatorul mai are 65% din companie, în timp ce Bocai are 25%, iar Titere 10%.

Despre acest startup la început de drum, citiți aici. 

InnerTrends

InnerTrends e un startup de analytics care a participat în programul MVP Academy și a primit o primă investiție din partea rețelei MVP Angels.

MVP Angels a realizat deja prima investiție în InnerTrends, startup care ajută companiile să optimizeze procesul de achiziție de noi utilizatori aflând mai multe despre comportamentul lor. Atunci când au fost acceptați în programul de accelerare MVP Academy, fondatorii startup-ului aveau o tehnologie și o bună înțelegere a problemei: dificultatea companiilor care dezvoltă aplicațiile web și mobile de lua decizii documentate, bazate pe datele disponibile. Ideea produsului s-a concretizat însă mai târziu, după ce au discutat cu potențiali clienți și au înțeles cum pot oferi o soluție acestei probleme. Cifra investiției este de până în 50.000 de euro.

Puteți citi despre MVP Angels și InnerTrends în acest articol. 

Talentbuddy

Talentbuddy, startup fondat de românii Octav Druță, Andrei Soare și Vlad Berteanu a fost achiziționat de Udemy, unul dintre liderii pieței de cursuri online.

Suma tranzacției este momentan necunoscută. Fondatorii Talentbuddy se vor alătura echipei Udemy pentru a implementa platforma prin care programatorii pot să se pregătească alături de alții pe internet. Astfel, achiziția se face prin preluarea totală și închiderea Talentbuddy ca brand.

Interviu cu Talentbuddy pentru start-up.ro aici. 

Freshome

Site-ul Freshome.com, fondat de românul Mihai Cristian Micle, a fost vândut către Soda.com. Suma tranzacției este necunoscută. Freshome este unul dintre cele mai influente site-uri de design, arhitectură și amenajări interioare.

„A fost momentul ideal pentru un exit din punctul meu de vedere. Un moment mult așteptat dupa ce tot am refuzat oferte de achiziție în ultimii ani. Iar referitor la ofertă, anul acesta am primit o ofertă pe care mi-a fost greu sa o refuz“, a declarat Cristian pentru start-up.ro.

În momentul exitului, echipa Freshome număra între 7 și 14 membri, în funcție de proiectele specifice pe care le aveau și colaborările punctuale.

Toate detaliile despre această tranzacție pot fi citite aici. 

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".