Iulian Stanciu și Florin Filote (marketplace director eMAG) au fost invitații noștri la emisiunea Ziua Zero, în care am vorbit de platforma Deschide România, dedicată micilor antreprenori, dar și despre planurile magazinului online în zona tehnologică. Pe viitor, urmează inclusiv un asistent vocal care să înțeleagă limba română.

florin filote marketplace emag deschide romania iulian stanciu ziua zero

Anul trecut, eMAG a anunțat lansarea unei divizii speciale, numite eMAG Labs. Aceasta era însărcinată cu crearea de noi tehnologii pentru ecommerce, care să poată ajuta business-ul pe viitor. Practic, divizia era una de research și development în cadrul eMAG, un adevărat startup tehnologic. În momentul de față, a spus CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, a fost terminată faza de angajare de specialiști și urmează să înceapă niște proiecte care să urmărească trendurile din eCommerce.

Credem că machine learning va schimba lucrurile pe viitor - stă la baza boților, stă la baza inteligenței artificiale, a asistenților vocali

Asistenți vocali pentru eMAG

Puteți vedea aici ce au avut de spus despre începuturile platformei Deschide România cei doi manageri eMAG.

"Acum 5-6 ani am intuit bine zona de mobile. Ne-am dezvoltat pe zona aceasta. Din zona de shopping e cea mai mare aplicație. 20% din venituri ne vin din aplicație. Desktop-ul tradițional a rămas pe locul 3, după dezvoltarea site-ului de mobil", spune Stanciu. Viitorul, crede Stanciu, este machine learning.

Ne gândim și la partea de voce și avem proiectul de înțelegere scris și vorbit a limbii române și o interacțiune pe direcția asta

"Credem că machine learning va schimba lucrurile pe viitor - stă la baza boților, stă la baza inteligenței artificiale, a asistenților vocali. Avem Alexa, Siri, Cortana și așa mai departe. Începem și testăm și vrem să gândim partea de machine learning ca un serviciu, pe care să-l adresăm ca un serviciu, astfel încât oamenii să poată face mai mult. Astfel ca oamenii să poată merge la un nivel superior de operare. Dacă un om face 1.000 de task-uri, să poată face 3.000 de task-uri pentru că lucrurile încep să se lege automat. Vom vedea și partea de boți, în anumite zone, poate în zona de recomandări de produse, poate la interacțiune, la chat. Ne gândim și la partea de voce și avem proiectul de înțelegere scris și vorbit a limbii române și o interacțiune pe direcția asta", a spus șeful eMAG la emisiunea Ziua Zero.

Practic, în momentul de față, eMAG are în plan și lansarea de boți care să răspundă clienților sau să le ofere recomandări, dar și lucrul la un asistent vocal care să poată fi integrat cu platforme ca Alexa de la Amazon, prin care clienții să poată căuta în limba română pe magazin și chiar să comande.

Marketplace eMAG, un ecosistem

De altfel, vorbind despre zona de marketplace, unde sunt 2.500 de comercianți care vând în eMAG, Stanciu se gândește să-l transforme într-un adevărat ecosistem, așa cum este Amazon sau alte platforme de comerț online, în jurul cărora au fost create diferite produse.

"Ne gândim să transformăm marketplace-ul într-un ecosistem. Vrem să oferim servicii pentru selleri și să avem terți, alte companii, care să ofere aceste service pentru cei care vând în marketplace. Cred că este o oportunitate foarte mare pentru companii de software, companii de training, specialiști în comerț sau în ecommerce, să-i învețe cum să vândă mai multă și cum să câștige mai mult și să ia un fee. Afară există foarte multe companii care s-au dezvoltat în jurul platformelor de marketplace mari. Încep să vină la noi, dar noi vrem să-i direcționăm unde trebuie și unde pot aduce valoare. Rata de creștere a platformei Marketplace va fi astfel destul de sus", a spus Iulian Stanciu.