Toate trendurile tehnologice din 2016 pe care trebuie să le iei în seamă dacă vrei să ai succes

Lumea se îndreaptă spre un ecosistem mobil, dar lucrurile nu sunt atât de clare în toate industriile Ad-blockerele schimbă peisajul media, iar dispozitivele mobile influențează comerțul electronic și nu numai. Deloitte a realizat o listă de trenduri din tehnologie pentru 2016, cu date foarte bune pe unele piețe.

Mulți dezvoltatori se duc către o zonă mobile, dar Deloitte spune că nu suntem într-o eră post-PC, ci una în care calculatorul devine o nișă foarte importantă, mai ales dacă ai tehnologiile adaptate. De asemenea, jocurile mobile sunt cele mai multe, piața este cea mai mare, dar cei care realizează titluri trebuie să ia în calcul o cifră esențială: venitul mediu al unui joc de mobil este de 40.000 de dolari, în timp ce pe consolă sau PC veniturile trec de milioane de dolari.

În plus, chiar și în cazul softurilor realizate pentru companii, noile tehnologii sunt importante pentru automatizarea proceselor: ele trebuie să conțină elemente de maching learning, dar și de procesare cognitivă și vocală.

Iată cele 17 trenduri din tehnologie, media și telecom identificate de analiștii Deloitte.
Screen Shot 2016-01-18 at 12.20.30

Femeile în IT

Femeile trebuie încurajate să ocupe posturi în IT. E vorba despre educație în acest sens, dar și despre acțiuni concrete luate de firme pentru a promova prezența femeilor în spațiul acesta. 25% din joburile din IT sunt ale femeilor, un procent care stagnează de la an la an. De asemenea, în Statele Unite, o femeie programator primește 79 de cenți la un dolar câștigat de un bărbat pe aceeași poziție. Managerii femei din companiile IT primesc 87 de cenți la un dolar al unui bărbat pe aceeași funcție.

Nu suntem în epoca post-PC

Generația millennials este una pro-PC, nu una post-PC, așa cum se vorbea până acum – vorbim de o generație care are computere în toate formele sale – telefon mobil, tabletă, televizor, calculator și console.

Comerțul online va fi ajutat de amprentă

Comerțul online se îndreaptă în zona touch cu ajutorul amprentei – din ce în ce mai multe magazine online vor implementa autentificarea cu amprentă, mai ales pentru utilizatorii de iPhone.

Grafenul, tehnologie pentru 2020

Grafenul continuă să fie materialul minune care va promova proiecte de cercetare curajoasă. Analiza de astăzi va aduce rezultate peste un deceniu.

Tehnologii SF în softuri pentru companii

Tehnologiile cognitive vor îmbunătăți software-urile enterprise, dedicate companiilor – mai multe date, mai multă analiză. Practic, softurile vor avea instrumente de machine learning, natural language processing și recunoașere vocală.

Realitatea virtuală, o nișă de miliard

Realitatea virtuală e o nișă de un miliard de dolari. Anul acesta a început cu Oculus Rift deja pe piață, pentru toată lumea și va continua în această direcție. Piața va avea vânzări de 700 de milioane de dolari. Deloitte estimează că vor fi vândute 2,5 milioane de dispozitive de realitate virtuală și 10 milioane de jocuri optimizate.

Jocurile mobile – piața cea mai mare, profitul cel mai mic

Piața de jocuri mobile e cea mai mare, dar nu și cea mai lucrativă. Piața va ajunge la 35 de miliarde de dolari, cu 20% mai mult față de 2015. Piața de jocuri pe PC va fi de 32 de miliarde de dolari, iar cea de console de 28 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, un detaliu schimbă totul. Un joc de consolă are, în medie, 4,8 milioane de dolari venituri, unul de PC 2,9 milioane de dolari, iar unul de mobil … 40.000 de dolari.

Ad-blocking pe mobil? Doar 0,3% din piață

Ad-blockerele mobile vor fi salvate de aplicații. Astfel, dacă vrei să treci dincolo de browser, te duci în zona aplicațiilor. 0,3% din utilizatorii de smartphone vor folosi un ad blocker.

Televiziunea va fi erodată

Televiziunea (cea din Statele Unite în cazul studiului) se duce către eroziune, nu implozie, pe fondul dezvoltării serviciilor online de tip Netflix sau Amazon.

Fotbalul, o piață de 30 de miliarde de dolari

Fotbalul european, o piață media de 30 de miliarde de dolari.

Sporturi electronice – venituri mari, dar nu se compară cu cele tradiționale

Sporturile electronice – zona de ligi virtuale, dar și sporturile pe calculator cresc, dar nu în ritmul anticipat. O piață de 500 de milioane în 2016, cu 25% mai mare față de anul trecut. Veniturile sunt mai mari, dar sporturile electronice reprezintă doar un procent minor din piața sportivă mondială.

Epoca Gigabit pentru internet

Conexiunile de mare viteză la internet vor ajunge la 10 milioane de utilizatori (viteze peste un Gigabit pe secundă).

Piața telefoanelor mobile SH va fi uriașă

Una dintre piețele uriașe va fi cea a telefoanelor mobile folosite, second hand. O piață de 17 miliarde de dolari. 120 de milioane de telefoane mobile folosite vor fi vândute sau cumpărate în 2016, la o valoare medie de 140 de dolari pe device. E importantă această predicție mai ales pentru site-urile de anunțuri, care iau o mare parte din acest procent.

Generația care nu mai vorbește la telefon

În 2016, Deloitte prezice că va exista un procent important de utilizatori de telefon mobil nu vor vorbi nici măcar un minut. 26% din utilizatorii de smartphone vor folosi exclusiv datele mobile. Ei nu s-au oprit din comunicare, ci trec spre variante alternative, inclusiv SMS. În 2015, contingentul de utilizatori de date era de 22%. La jumătatea lui 2015, cel mai popular serviciu era cel de mesagerie text, cu 60% procent de folosire, urmat de mesagerie instantă pe internet, email și rețele sociale.

Voce prin internet

Vor crește ofertele VoLTE sau VoWiFi. Practic, operatorii se vor adapta la piață și vor oferi servicii de voce prin conexiuni de date. 300 de milioane de utilizatori vor folosi voce prin WiFi sau prin LTE, dublu față de începutul lui 2015.

Mii de miliarde de poze pe internet

2.500 de miliarde de poze vor fi distribuite sau stocate online în 2016, în creștere cu 15%. Trei sferturi vor fi distribuite, iar restul vor fi doar stocate în servicii de tip Dropbox, OneDrive sau Google Photos. Numărul de fotografii distribuite pe rețelele sociale va fi de 31 de ori mai mare decât fotografiile realizate în anii ’90, când 80 de miliarde de fotografii erau făcute anual. 90% din fotografiile distribuite online au fost realizate cu smartphone-ul. Pe rețelele sociale, pozele primesc cu 53% mai multe like-uri și cu 104% mai multe comentarii.

Dacă vrei să înveți să faci business cum trebuie în 2016 și să ai succes, vino la seminariile de afaceri 7 for the Win organizate de start-up.ro și susținute de Orange. 

Screen Shot 2016-01-12 at 16.47.06

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".