Trendurile pe piața aplicațiilor în 2017

2016 este aproape de final, iar piața de aplicații mobile a fost într-o creștere continuă, așa cum ne-am obișnuit. Însă ce ne rezervă viitorul? Cei de la AppAnnie au analizat trendurile și au venit cu o serie de zece puncte prin care încearcă să preconizeze situația din 2017 în ceea ce privește această piață.

Așadar, mai jos avem cele zece predicții pentru 2017:

Starea pieței aplicațiilor în 2017

Venitul brut care va fi generat se va ridica la 166 de miliarde de dolari în anul care va urma. Dintre care: 65 de miliarde vor cheltui utilizatorii pe aplicațiile propriu-zise din magazin, iar 101 miliarde vor fi făcute pe baza reclamelor din interiorul lor și a caracteristicilor suplimentare de tip freemium. Cât despre timpul petrecut de clienți în aplicații, acesta va evolua și el, iar cea mai abruptă creștere va fi înregistrată în platformele online ale magazinelor fizice, tradiționale.

Consolidarea aplicațiilor de comerț în Vest

Pe sistemul asiatic, aplicațiile de servicii precum cele de ridesharing sau livrări on-demand sunt așteptate să-și consolideze poziția pe piață. Acestea s-au folosit de reduceri serioase de preț pentru a atrage majoritatea clienților, iar acest lucru, deși poate destabiliza, este așteptat să înceteze în viitor și să paveze drumul spre consolidarea pe piață.

Clipurile video scurte vor exploda, concurând tot mai mult cu televiziunile tradiționale

Chiar dacă Netflix câștigă tot mai mult teren în fața televiziunilor, boomul cel mare se va simți pe platformele de clipuri scurte. YouTube a crescut cu 45% în 2016 în vizionările de pe Android, mai ales în rândul tinerilor. În curând nimeni nu va mai avea timp să se uite la TV, iar filmulețele vor fi preferate tradiționalului televizor.

poza1
Foto: appannie.com

Creșterea mesajelor de la business-uri către consumatori

Aplicațiile prin care Serviciile de Relații cu Clienții își vor putea face treaba mai bine sunt așteptate și ele să se situeze pe o pantă ascendentă. Platformele de chat deținute de Facebook, precum Messenger sau WhatsApp vor fi vârful de lance ale acestui fenomen. De partea cealaltă, chatboții nu sunt încă suficient de dezvoltați încât să ofere o experiență plăcută. Aplicațiile care integrează totul într-un GUI (interfață vizuală) precum Uber și alte servicii on-demand vor avea cel mai mult de câștigat.

Căutările cu ajutorul vocii sunt în creștere

Căutările Vocale înseamnă cam 1,2% din sesiunile totale de pe Android din 2016. Adică foarte puțin. Deși Google mizează pe un viitor în care căutările vocale vor fi la ordinea zilei, acest lucru nu se prefigurează încă. Acestea sunt, ce-i drept, în creștere, însă sunt departe de a ajunge un obicei zilnic al utilizatorilor.

Se vor lansa Aplicațiile Instant de la Google

2017 se anunță a fi un an interesant în ceea ce privește felul în care privim aplicațiile. Google a anunțat că va lansa așa numitele Aplicații Instant, platforme pe care nu va mai fi nevoie să le descarci de pe net. Adoptarea lor va fi una graduală, mai ales în domenii precum turismul, livrarea de mâncare sau retailul.

Pokemon GO resistă tentativelor de clonare, iar Niantic își extinde portofoliul de jocuri

În 2017, cele mai noi jocuri bazate pe AR și locații din realitate vor fi dezvoltate de Niantic și de colaboratori ai săi. De asemenea, aceștia au reușit să pună la punct prima structură de gaming care se poate apăra de clone. Pokemon GO se va normaliza în ceea ce privește engagementul, cu mici creșteri în perioadele în care se vor organiza evenimente în joc.

Elementele AR care se vor infiltra din ce în ce mai mult în aplicații

După succesul Pokemon GO tot mai multe aplicații au început să experimenteze cu AR. Multe companii din varii domenii s-au folosit de această tehnologie pentru a interacționa mai bine cu clienții, pentru a-și îmbunătății relațiile comericale cu consumatorii. Aici avem nume precum Sears sau Swissquote.

poza2
Foto: appannie.com

Afinitatea Realității Virtuale pentru telefoanele mobile

Realitatea Virtuală merge mult ai bine pe mobil decât pe PC-uri. Asta se deatorează în principal faptului că tehnologia e mult mai ieftină și mai convenabil de folosit pe această platformă. Avem deja clipuri în 360 de grade pentru știri, sport, educație sau entertainment. Iar Samsung Gear VR sau Google Daydream Viewer sunt mai accesibile decât Oculus Rift sau HTC Vive.

Asistenții inteligenți și noile trenduri în domeniul wearables

Amazon Alexa a ajuns la 3,5 milioane de downloaduri în noiembrie 2016, însă piața asistenților inteligenți de acasă va rămâne una nișată din cauza faptului că oamenii nu sunt obișnuiți să cumpere alte produse aflate în spectrul de Smart Home. În ceea ce privește gadgeturile purtabile, focusul se va muta de pe Smart Watch-uri care au dezamăgit în 2016, pe tehnologiile de ochelari inteligenți. Cele precum Google Glasses, Microsoft HoloLens sau Snapchat Spectacles. Însă totul este la început, 2017 nefiind anul marelui boom în acest domeniu.

poza3
Foto: appannie.com

Comentezi?

Aflat la început de drum în presă, lui Claudiu Râpan nu-i lipsește entuziasmul și ambiția. După ce și-a făcut junioratul la Gazeta Sporturilor, a decis să tatoneze și domeniul antreprenoriatului. Pasionat de sport din fire, el identifică o serie de similarități între atleți și antreprenorii aflați la început de drum pe piața startup-urilor românești. Cursa este la fel de dinamică în ambele domenii, și evident, la fel de acerbă.