Poate că nu te-ai gândit niciodată la asta dar User Experience-ul este ca sexul: Toți cred că știu să îl facă, dar în realitate, cel cu adevărat bun este greu de găsit.

Draft UX

Totul începe la pubertatea ta “dizainăricească”, când descoperi că sub hainele elegante ale unui design sexy este ceva mai mult decât formă și culoare. Pentru o perioadă, vei începe să experimentezi singur. Și vei fi fericit. De fiecare dată când o să o faci în intimitatea UXPin-ului tău, vei descoperi noi și noi lucuri. Vei fi fericit și mulțumit. Asta până a doua zi, când cu frică îți vei aminiti ce ai făcut cu o seară în urmă. A doua zi de dimineață, când te vei uita la ceea ce credeai că a fost bine, te vei simți stânjenit și poate ușor jenat. Pentru că nu ai pe nimeni în jurul tău să îți spună că este perfect normal ce faci: Learning by trial & error.

Mai presus de toate, un UX bun știe să închidă. Știe să te facă să revii și să vrei mai mult.

Peste ceva timp, tensiunea creativă acumulată și alinierea planetelor vor duce la acea prima dată, atât de mult așteptată.

Claudiu Jojatu, Founder The Beards și Chief Innovation Officer la Grapefruit

Știi că a venit momentul… mhmmm… a venit momentul să treci la treabă. A venit momentul să vezi cum e cu “the real deal”. Vrei să dai tot ce ai mai bun. Vrei să arăți tot ce ai învățat în acest timp de exersat singur. Vrei să demonstrezi de ce ești în stare. și ghici ce. Cu cât vei încerca mai tare, cel mai probabil , cu atât vei eșua mai lamentabil.

“You never forget you first UX”. Și nu că a fost atât de bun. Ba dimpotrivă.

Însă vei continua, iar și iar. Vei continua să exersezi. Cu fiecare o cazie pe care o să o ai, vei experimenta, vei exersa, vei învăța lucruri noi și te vei maturiza. Și la un moment dat vei ajunge “pretty good at it”. Și la un moment dat vei înțelege că pentru un UX bun, trebuie să creezi condițiile perfecte, să fii atent la preludiu, la ritm și la sincronizare.

LITERELE ALEA BOLD ȘI CU UPPER CASE dar și butonul ăla mare și roșu de “CUMPARA ACUM” sunt un mare “cock-blocker”.

Nu vrei să ajungi în fața site-ului și să rămâi dezbrăcat atât de repede. Nu vrei să fii tratat ca un client. Nu vrei ca experiența pe care o creezi să își piardă însemnătatea. LITERELE ALEA BOLD ȘI CU UPPER CASE dar și butonul ăla mare și roșu de “CUMPARA ACUM” sunt un mare “cock-blocker”.

Estetica dormitorului: schema de culori, fonturile, elementele în mișcare, pozele sau textile trebuie toate să NU distragă atenția de la conversația clientului cu designul tău.

Mereu explorează noi și noi poziții. Itereaza cât de mult poți. Fă niște wireframe-uri demne de Kama Sutra. Ține minte: decât o sută de femei și o singură poziție, mai bine o singură femeie și o sută de poziții. Așa și cu designul interacțiunii. Durează până găsești punctele de interes ale persoanei cu care comunici. Și nu uita, oricât de stresat ai fi, să fii kinky. Cel mai probabil asta te va diferenția. Mai presus de toate, un UX bun știe să închidă. Știe să te facă să revii și să vrei mai mult.

Așa că, data viitoare când lucrezi la un proiect, pune-te în pantofii celuilalt și fă ce e mai bine pentru el. La fel că și sexul, un UX bun este altruitst.

Nu fi egoist.

Doar pentru că ție îți place, nu înseamnă că și lor le place.