Vivo Food Bar – burgerii creați de IT-iști

Vivo Food Bar e una dintre cele mai accesate locații de bucureștenii doritori de burgeri. Cheia mâncării Vivo, ne răspunde Bogdan Zaharescu unul din asociații brandului Vivo și implicit al restaurantului din București, este un bucătar deosebit și atenția foarte mare la prospețimea ingredientelor.

Bogdan Zaharescu este unul dintre asociații care dețin Vivo Food Bar. Am stat de vorbă cu el pentru a afla ce înseamnă să produci unul dintre cei mai buni burgeri din oraș, și despre greutățile tranziției de la domeniul IT la domeniul Horeca.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

Bogdan a avut un startup bazat în Statele Unite, Good Momming, care nu s-a bucurat însă de un succes foarte mare. Era vorba despre o platformă destinată mamelor care le ajuta să urmărească cum trebuie dezvoltarea copilului lor.

Vrem ca la fiecare 6-8 luni să deschidem câte un restaurant

CITEȘTE MAI MULTE ARTICOLE DIN PROIECTUL START-UP URBAN

Povestea Calif – de la industria ceasurilor de lux la kebab

Băcănia Rod – cum reinventează tinerii zacusca bunicii în centrul Bucureștiului

Burgeri pe axa Silicon Valley – Iași – București

”Povestea Vivo a inceput  în vara lui 2013 la nivel local, în Iași. Era un burger joint de care se ocupa prietenul meu Bogdan Panache și fratele său, Mircea. Nu era nimic mai mult decât un chioșc. Bogdan a lucrat ca bucătar în Anglia, unde a și învățat cele mai multe lucruri. În chioșc, el făcea totul din pasiune, atunci. Era deschis doar câteva zile pe săptămână si servea un numar limitat de produse”, ne spune Bogdan.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

Bogdan are background de antreprenor în domeniul IT și nu este la prima afacere. El a mai avut o firmă în Statele Unite, pe care a fost nevoit la un anumit punct să o pună în stand-by, iar din acel moment a început să se ocupe de Vivo: ”Eu am lucrat în IT, mai mulți ani în Romania, și aproximativ un an în Canada și în Statele Unite. Aveam propria mea afacere cu care, spre finalul anului 2013 nu mă mai descurcam foarte bine si am pus-o în stand-by. La întoarcerea în țară m-am întâlnit cu Boni (Bogdan Panache) și cu Mircea cu care eram prieten din copilărie. După câteva discuții și, observând trendul burgerilor gourmet, am venit cu propunerea de a transforma micul chioșc într-un business. Însă a trebuit să avem grijă mare să păstrăm calitatea produsului. Când am deschis primul restaurant din Iași, eu am venit cu investiția, conceptul de produs, design-ul de restaurant, marketingul și comunicarea produsului, iar ei cu rețeta, produsul, și organizarea a tot ce ține de bucatarie”.

Am observat că unul din factorii importanti, și care a dus la succesul business-ului, pe lângă produsul în sine, e acela că am știut cum să ajungem bine la consumator, să vadă realitatea din spatele produsului

Restaurantul din Iași a fost deschis mai întâi ca un test, pentru ca cei trei să vadă cum merge piața. Succesul a fost răsunător și i-a obligat să regândească strategia: ”Am observat că unul din factorii importanți, care a dus la succesul business-ului, pe lângă produsul în sine, a fost faptul că am știut cum să ajungem la consumator și să comunicăm realitatea din spatele produsului. Când am deschis restaurantul, a fost mai mult ca un test, să vedem cum merge. Nu am investit foarte mulți bani, am luat utilaje de calitate medie și am folosit un design mai mult industrial și artizanal confecționat. La deschidere am avut  aproximativ 400 de oameni, de la opt la doisprezece noaptea. Ne-au dat peste cap atunci, nu ne așteptam la așa ceva. A doua zi a trebuit să închidem temporar, să ne reorganizăm. Nu voiam ca volumul să afecteze calitatea produsului. A fost foarte greu”.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

”Apoi ne-am reglat detaliile foarte mult din mers. În primele luni am muncit toti și ca ospătari, și ca spălători de vase, și în bucătărie… chiar și familiile noastre. După vreo două-trei luni am apucat să ne liniștim și noi. Lucrurile începuseră să se așeze. Apoi am trecut la următorul pas, următoarea locație”, mai spune Bogdan.

În business-ul Horeca nu ai timp să te plictisești

Bogdan a găsit apoi și veriga lipsă, de care aveau mare nevoie. Un prieten pregătit foarte bine pe partea financiară, care să se ocupe exclusiv de acest aspect. Ștefan Georgescu i-a ajutat cu extinderea în Capitală: ”Eu stau în București de mulți ani, deci a fost clar unde urma să deschidem al doilea restaurant. Totul s-a petrecut destul de repede. La șase luni după ce am deschis la Iași, am reușit să începem amenajarea locației din București. Ștefan Georgescu a venit cu investiția pentru locația de aici și cu priceperea foarte bună pe partea economico-financiară.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

Deși Vivo are restaurante în două orașe și aproximativ 40 de oameni care se ocupă de tot ce înseamnă bucătărie, gustul original a rămas neschimbat: ”După ce am deschis cele două locații, am folosit tot anul 2015 ca să aprofundăm acest business, ca să învățăm și să ne perfecționăm. Să luăm fiecare detaliu în parte, să-l studiem, și să găsim cele mai bune și optime soluții pentru eficientizare. Ceea ce ne-a ghidat pe noi a fost faptul că am vrut să oferim același gust, aceeași calitate și aceeași experiență, oricât de mare ar fi fost volumul de clienți. Fiecare om în bucătărie este responsabil pe o singură secție și se ocupă de același segment din prepararea unui burger, zilnic. După un training de maxim 14 zile în care învață exact ceea ce trebuie să facă, viitorul angajat nu mai poate și nu mai are voie să greșească”.

Calitatea ingredientelor, prioritatea principală

”Ținem foarte mult la calitatea ingredientelor. 90% din ele se fac ”in house”. Pâinea o facem noi, carnea o pregătim noi. Cu legume ne aprovizionăm zilnic, avem grijă să fie mereu proaspete. Majoritatea sosurilor le gătim tot noi. Pe cel picant îl importăm. Niciodată nu folosim produse de pe o zi pe alta. Nu ies produse greșite din bucătărie, tot ce nu este perfect nu iese din sală. Avem un om care este  responsabil de acest aspect, și anume calitatea produsului la ieșirea din bucătărie”, ne mai explică Bogdan.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

Toți cei patru s-au adaptat rapid la rigorile care trebuie respectate în domeniul Horeca. Programul continuu de lucru contează mai puțin atunci când satisfacția e mare: ”Am învățat businessul destul de repede. Din punctul meu de vedere, Horeca este unul dintre cele mai grele domenii în care să faci afaceri. Însă satisfacția este foarte mare. E un business 24/24, non-stop. Nu ai timp să te plictisești. Pentru mine șocul a fost destul de mare, venind din IT. Ai foarte multe responsabilități aici. Trebuie să fii disponibil în orice moment, la orice oră”.

”De decorațiuni și design interor, în mare parte m-am ocupat eu, chiar dacă nu am pregătire în domeniu. Suntem cam 95% cu business-ul învățat. Însă mereu sunt lucruri noi de care te lovești. Acum vrem să deschidem locații noi cât mai rapid cu putință. Vrem ca de anul acesta, la un interval de 8-10 luni să deschidem câte un restaurant. Bineînțeles, în funcție de locație și buget”, a conchis Zaharescu.

Fotografie: Răzvan Băltărețu
Fotografie: Răzvan Băltărețu

Fotografiile au fost realizate de Răzvan Băltărețu. Dacă sunteți interesați să vedeți mai multe, îl găsiți la acest link. 

Comentezi?

Aflat la început de drum în presă, lui Claudiu Râpan nu-i lipsește entuziasmul și ambiția. După ce și-a făcut junioratul la Gazeta Sporturilor, a decis să tatoneze și domeniul antreprenoriatului. Pasionat de sport din fire, el identifică o serie de similarități între atleți și antreprenorii aflați la început de drum pe piața startup-urilor românești. Cursa este la fel de dinamică în ambele domenii, și evident, la fel de acerbă.