Teodor Blidăruș a crescut, împreună cu fratele său Adrian, o companie de la zero la 3,5 milioane de euro. A început în servicii, dar nu crede în perspectiva peiorativă asupra acestor cuvinte. Anul acesta a lansat o platformă dedicată serviciilor financiare, Fintech OS, despre care am vorbit la Ziua Zero.

_dsc2276

Teodor Blidăruș este managing partner la Softelligence și președinte al ANIS România. A lansat de curând Fintech OS, o platformă de servicii digitale pentru instituții financiare. Am vorbit pe larg despre traseul antreprenorial și despre ultimele creații Softelligence la emisiunea Ziua Zero.

Drumul spre antreprenoriat

"Spiritul antreprenorial a fost omniprezent la mine în familie. Tatăl meu a avut după Revoluție multe companii în care a fost coacționat și director general. Dar eu am crezut că spiritul antreprenorial nu ține de poziția ta, ci de cât de tare te implici și cât de mult vrei să conduci o afacere. Primele lucruri le-am învățat și eu și Adrian, fratele și partenerul meu de business, de la tata", își amintește Blidăruș.

Spiritul antreprenorial a fost omniprezent la mine în familie. Tatăl meu a avut după Revoluție multe companii în care a fost coacționat și director general

"Venit la București la 18 ani m-am angajat ca dezvoltator software. Am lucrat în firme tinere și dinamice. La 22 de ani l-am întâlnit pe Liviu Drăgan care mi-a fost mentor mulți ani de zile. Coroborat cu dorința mea și a lui Adrian de a construi lucruri globale, m-a condus undeva la 28 de ani să deschid Softelligence, care este a treia companie pe care o deschid", povestește fondatorul Softelligence.

Să lucrezi cu fratele

Teodor a lucrat mereu cu fratele său, Adrian, care e cu un an mai mare decât el. Spune că au învățat, în timp, să se accepte reciproc, deși sunt foarte diferiți.

"Am avut multe tentații. Suntem doi frați apropiați ca vârstă, el e cu un an mai mare ca mine. A existat o tensiune mereu. La început mai nepotrivită, iar apoi, după ce am trecut de 30 de ani am început să vedem lucruri pozitive în complementaritatea dintre noi. În Softelligence nu mai căutăm să separăm rolurile atât de mult, ci să ne aducem fiecare contribuția și cred că lucrul ăsta se vede. E important ca antreprenor să simți că te poți desfășura acolo", explică Teodor.

A fost cel mai bun an. Facem 10 ani. Primii doi ani au fost mai discreți. Vom închide cu aproape 3,5 milioane de euro, cu 70% mai mult decât anul trecut

3,5 milioane în 2016

"A fost cel mai bun an. Facem 10 ani. Primii doi ani au fost mai discreți. Vom închide cu aproape 3,5 milioane de euro, cu 70% mai mult decât anul trecut. Profit mai mult decât dublu față de anul trecut, număr de angajați dublu", a explicat Teodor Blidăruș.

Motivul? "De la an la an început să facem mai puține lucruri greșite în zona de management și e un lucru important. Avem două direcții de dezvoltare a firmei: exportul, am început să lucrăm cu firme de afară, cu preponderență în Marea Britanie și Uniunea Europeană. Apoi, investiția pe care am făcut-o în produs de proprietate intelectuală, care a adus 30% din veniturile Softelligence, chiar dacă a fost un an în care am lucrat în stealth mode. Pe 28 noiembrie am lansat oficial platforma", spune președintele ANIS.

Vrem să transparentizăm relația cu clientul final. Te poți gândi la o bancă, care prin canale digitale - mobile sau online - pun la dispoziția clienților finali produse financiare: asigurări, împrumuturi, depozite

Ce e Fintech OS?

Fintech OS e o platformă pentru digitalizarea serviciilor instituțiilor financiare - bănci, IFN-uri, companii de brokeraj și firme de asigurări. "Ce înseamnă digitalizare? Transformarea digitală în servicii digitale se axează pe doi piloni principali: cum îmbunătățești experiența clienților în raport cu banca și cum automatizezi și optimizezi procesele interne ale companiilor", explică Blidăruș.

Am dotat oamenii care interacționează cu clientul cu o platformă mobilă prin care să aibă răspunsuri imediate pentru client, să-i poată să deschidă un cont în cinci minute. Avantajele sunt foarte mari.

"Vrem să transparentizăm relația cu clientul final. Te poți gândi la o bancă, care prin canale digitale - mobile sau online - pun la dispoziția clienților finali produse financiare: asigurări, împrumuturi, depozite. Noi le-am dat o platformă digitală online, prin care clientul final să-și poată obțin un împrumut în maxim 10 minute, să deschidă un cont bancar în cinci minute, să-și emită o poliță de asigurare în 10 de minute. Digitalizarea nu se referă doar la B2C. Multe proiecte ale noastre au vizat canale mai tradiționale ca vânzarea directă - canalul de brokeri, sucursalele. Am dotat oamenii care interacționează cu clientul cu o platformă mobilă prin care să aibă răspunsuri imediate pentru client, să-i poată să deschidă un cont în cinci minute. Avantajele sunt foarte mari. O forță de vânzări care are o experiență mai bună, se traduce într-un client cu o experiență mai bună. Dacă omul de vânzări e mai preocupat de tine, decât să plimbe hârtii, înseamnă că poate să înțeleagă mai bine", a mai spus șeful Softelligence.

Fintech OS are aproape 20 de clienți corporate și procesează peste 2 milioane de tranzacții lunare în zona financiară. Blidăruș crede că inovația e o idee pusă în practică, așa că au lucrat mult înainte să lanseze această soluție. "Doi ani de zile noi am investit într-o tehnologie care ne permite să construim aceste aplicații de 5-10 ori mai repede decât mijloacele tradiționale de construire de software. Clienții noștri sunt liderii pieței. Avem NN, Allianz, Provident, ING, companii din financial district din Londra", a spus Blidăruș.