Lawrence Leuschner, CEO-ul Tier, a spus că este important ca startup-ul să crească rezistența trotinetelor și acum 80% din flota este compusă din trotinete noi, mai robuste, a căror durată de viață este de 18 luni. În acest moment, cea mai mare problemă pentru startup-urile care activează în acest domeniu este întreținerea trotinetelor. Acestea se strică prea repede și costul reparațiilor este încă ridicat, informează Techcrunch.

Printre cei care au investit în Tier Mobility se numără companii precum Mubadala Capital, Goodwater Capital, Axa, Northzone, dar și fostul campion de Formula 1 Nico Rosberg. Evaluarea startup-ului nu a fost dezvăluită.

Piața de trotinete electrice este una aglomerată, însă creșterea rapidă a Tier indică faptul că există loc și pentru alte companii. Tier Mobility și-a început operațiunile în octombrie 2018.

De când a obținut o finanțare Series A în valoare de 32 de milioane de euro din februarie 2019, Tier a ajuns la 10 milioane de curse, iar opt milioane de curse au fost realizate în ultimele patru luni prin propriul serviciu, dar și prin parteneriate cu alții (ex, parteneriat cu firma de închirieri de mașini Sixt). Lime a ajuns la 11,5 milioane de curse după 14 luni de activitate.

Această ascensiune a făcut ca Tier să devină compania de trotinete electrice cu cea mai rapidă creștere din lume.

"Credem în micro-mobilitatea ca formă de transport, mai ales în Europa. Suntem încrezători în Tier Mobility că sunt foarte bine poziționați pentru a deveni un lider în Europa, dar și la nivel global", a spus Amer Alaily de la Mubadala Capital.

Tier are o creștere mare și a reușit să strângă o sumă impresionantă (95 de milioane de dolari), însă este destul de putin comparativ cu Bird sau cu Lime.

Lawrence Leuschner spune că a reușit această performanță cu mult mai puțini bani decât Lime sau Bird și că startup-ul este profitabil pe anumite piețe.

Un alt element care stopează creșterea startup-urilor din domeniu este cel al accidentelor și cel al reglementării. În multe piețe din Europa nu este scris în lege unde au voie și unde nu au voie să circule trotinetele electrice.

Legat de accidente, Leuschner menționează că Tier a înregistrat doar 250 de accidente în cele 10 milioane de curse, iar majoritatea au fost accidente minore.

Faptul că asiguratorul Axa a devenit un investitor strategic ar putea duce ca Tier să implementeze și mai multe inițiative legate de siguranța călătoriilor cu trotinetele electrice.