Consultanță în agribusiness și soluții IT

Chromosome Dynamics oferă servicii de consultanță de specialitate companiilor din agribusiness, ca de exemplu conformarea portofoliilor de produse cu regulamentele naționale și europene, întocmirea de planuri de afaceri pentru companiile distribuitoare de inputuri, traininguri tehnice specializate pentru echipele de vânzări).

De asemenea, Chromosome Dynamics este activ pe zona de retail prin intermediul marketplace-ului propriu.

”Ideea Chromosome Dynamics a apărut ca o extensie a experienței noastre în agribusiness. Eu lucrez de mai bine de 10 ani, am fost pe diverse posturi începând de la agent de vânzări până la director de produs, respectiv director de divizie. Am înțeles cum funcționează, am văzut o oportunitate în a dezvolta mai departe tot ce înseamnă agribusiness-ul și de a aduce plus valoare cu ajutorul tehnologiei în agricultură”, ne povestește Mugur Gabriel.

Odată intrat în domeniu, a realizat destul de rapid potențialul. ”Indiferent de domeniul în care activezi, dimineața, la prânz și seara trebuie să mănânci, iar mâncarea vine din agribusiness, și am înțeles că este un domeniu puțin spus de viitor. Este un domeniu fără trecut și viitor, are o continuitate infinită pentru că depindem cu toții de el. Și am zis, da, aici trebuie să fiu și eu, și să încerc să aduc plusvaloare. Și sper că am reușit până acum și cu ceea ce urmează să facem considerăm că vom putea să aducem mai multă plus valoare în agricultură”, completează el.

Agrobazar, aplicația care ușurează activitatea fermierilor

Un prim proiect digital al companiei este aplicația Agrobazar, ce reconfigurează modul în care se desfășoară în prezent procesul consultanță-vânzare-cumpărare prin aducerea pe piața globală a unor soluții IT interconectate cu hardware și software cu inteligență artificială. Agrobazar este un one stop shop (n.r - un singur punct de contact) pentru agricultorii din România, iar alături de echipa sa, Mugur și-a propus să ușureze modul în care fermierii români, foarte puțin familiarizați cu tehnologia, fac achiziții.

”Agrobazar este o altă extensie, o aplicație care rulează pe Android și iOS și care are rolul de a conecta fermierii cu partea de distribuție, adică noi, dar și cu consultanți care să le ofere informații de specialitate aplicate pentru fiecare tip de problemă identificată în parte, respectiv tratamente pentru culturi, informații cu privire la momentul la care acestea se aplică”, afirmă el.

Din momentul lansării sale și până acum, Agrobazar a trecut de 10.000 de utilizatori și 150 de consultanți independenți înscriși pentru a oferi consultanță de specialitate viitorilor utilizatori ai aplicației.

”Raportându-ne strict la ceea ce înseamnă Agrobazar, am identificat o problemă legată de cunoștințelel pe care le au clienții noștri. Este vorba de fermierii cu care lucrăm și pentru care furnizăm produse, respectiv fermierii care au nevoie de îngrășăminte și de produse fitosanitare pentru culturile lor. Problema majoră ar fi legată de faptul că nu sunt familiarizați cu partea de IT, de înțelegere a modului în care funcționează aplicațiile, iar noi am simplificat acest proces de cumpărare online”, declară Mugur Gabriel.

Acesta precizează faptul că o parte destul de însemnată dintre clienții care încercau să cumpere produse prin intermediul marketplace-ului se blocau undeva: ori la adresa de email, ori la finalizarea comenzii.

”Văzând că avem probleme din punctul acesta de vedere, ne-am gândit că cea mai bună soluție ar fi să creăm o aplicație. Chiar dacă nu interacționează foarte mult cu tehnologia, clienții noștri au Facebook, deci știu să lucreze cu aplicații, și era foarte simplu să venim cu ceva în zona aceasta a simplificării proceselor. Motiv pentru care am dezvoltat această aplicație, Agrobazar, prin intermediul căreia fermierii pot comanda în mai puțin de 5 secunde produsul sau produsele de care au nevoie, prin identificare rapidă, prin posibilitatea vizualizării de oferte deja prestabilite și vândute pentru ei, prin două tap-uri”, explică managerul Chromosome Dynamics, precizând faptul că utilizarea aplicației este gratuită, atât pentru fermieri cât și pentru consultanți.

Investiții continue pentru dezvoltare

La nivel de investiție în business-ul său, Mugurel Gabriel estimează o sumă de circa 300.000 de euro. În plus, toate veniturile, respectiv profiturile se reinvestesc integral, viziunea sa pe termen lung implicând investiții masive în R&D - IT și AI, dar și în achiziția unei game de produse și servicii care să faciliteze clienților un acces facil la acestea.

Pentru dezvoltarea ulterioară a Chromosome Dynamics, managerul estimează o investiție suplimentară de cel puțin 800.000 de euro.

”Banii pe care sperăm să îi atragem vor avea mai multe direcții: capital de lucru (salarii, taxe, impozite, achiziție mărfuri etc.), investiții în HR (angajarea de personal – experți în neuromarketing, sociologi, Developeri iOS & Android, Operatori logistici), investiții în creșterea capacității logistice (dezvoltarea WMS-ului actual, utilarea corespunzătoare a spațiilor de stocare a mărfurilor cu sisteme de temperatură controlată, sisteme automatizate de ventilație.), investiția în echipamente de lucru (PC-uri, unități de print, servere pentru aplicație, dezvoltare software), investiții în dezvoltarea a două proiecte hardware care vor avea rolul să îmbunătățească experiența de lucru a utilizatorilor aplicației Agrobazar, investiții în obținerea de mărci, autorizații și brevete”, detaliază Mugur Gabriel.

Tehnologia și posibilitățile infinite în agricultură

Până la finalul acestui an estimează că în aplicația Agrobazar vor fi înscriși peste 20.000 utilizatori și mai mult de 300 de consultanți. ”Acesta este un pas extrem de important pe care vrem să-l facem, și un target pe care suntem convinși că îl vom atinge. Această bază inițială de clienți va avea un rol major în creșterea vânzărilor din primăvara anului 2022 pe care le estimăm la +300% față de aceeași perioadă a anului curent”, afirmă el.

Chromosome Dynamics a încheiat primul an de activitate cu venituri de circa o jumătate de milion de euro.

În plus, alături de echipa sa, Mugur mai are în dezvoltare două soluții hardware. Momentan sunt în stadiul de proiect, până la finalul anului urmând un MVP. Cert e că își dorește să le aducă pe piață undeva în ultimul trimestru al anului viitor. ”Aceste două noi soluții hardware vor contribui major la ce va însemna evoluția instrumentului Agrobazar App”, menționează el, convins de faptul că tehnologia a adus în domeniul agricol posibilități infinite și care, pe termen lung, vor putea alinia agricultura românească la ceea europeană, mai ales că tot mai mulți tineri aleg să intre în business-uri de profil atrași fix de progresul tehnologic.

”Tehnologia a reușit să facă ceea ce omul nu poate, și anume prevenție. Există deja tehnologii pe piață care-i ajută pe fermieri să înțeleagă când este momentul să aplice tratamente fito-sanitare, există drone cu camere ultra-spectrale, există sateliți comerciali care oferă informații real time despre starea culturilor. Tehnologia oferă și va oferi posibilități infinite pentru a produce mai mult, de calitate mai bună, mai repede, cu mai puțin pesticide, cu mai puține îngrășăminte”, concluzionează Ionel Mugurel Gabriel, director general Chromosome Dynamics.

*Interviul a fost realizat la TechHub Bucharest.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.