11 startup-uri la a 5-a ediție a Innovators for Children, acceleratorul care vrea să îmbunătățească viețile copiilor și adolescenților

11 startup-uri din cele 74 care au aplicat la Innovators for Children 2023 vor începe procesul de accelerare pentru dezvoltarea soluțiilor propuse. Innovators for Children, singurul accelerator din România dedicat soluțiilor tehnologice care îmbunătățesc viețile copiilor și adolescenților, a ajuns la a 5-a ediție. Programul se încheie cu Pitch Day pe data de 26 octombrie.

Cele 11 startupuri participante în program vor beneficia de două luni de workshop-uri dedicate, întâlniri de mentorat, acces la comunitatea Innovators for Children, oportunități de interacțiune cu organizații și business-uri din domeniu.

La finalul lunii octombrie, în urma prezentării soluțiilor lor și a evoluției în program în fața juriului, publicului și presei, în cadrul evenimentului Pitch Day, câștigătorii ediției vor beneficia adițional de un program suport în dezvoltarea soluției lor, dar și de o finanțare nerambursabilă de 5000 de Euro și o campanie dedicată media.

 

„Innovators for Children aniversează cea de-a cincea ediție în 2023, lucru de care suntem foarte mândri. Longevitatea acceleratorului și interesul constant al inovatorilor români ne demonstrează că sprijinul pe care îl oferă programul este unul foarte valoros. În această ediție, am observat că startupurile înscrise sunt din arii diverse și propun de la soluții digitale educaționale, la soluții tehnologice care vizează sănătatea și siguranța nou-născuților sau aplicații de tip gaming dedicate copiilor cu nevoi speciale. Acest lucru ne bucură pentru că demonstrează că tehnologia poate adresa, prin soluții inovatoare, toate vârstele între 0 –18 ani.”, a declarat Raluca Grigore, Programs Operations Manager, Impact Hub Bucharest.

Cele 11 startupuri participante la Innovators for Children 2023
  • Ajutor Junior este o platformă ce are la bază o combinație unică între învățare și pregătire pentru copii în lumea educației medicale, explorând două nevoi importante: prima abordează noțiunile de prim ajutor, devenind un prieten virtual care îi ghidează cum să reacționeze în situații de urgență; cea de-a doua îi pregătește pentru vizitele la doctor folosind personaje și animații pentru a reduce anxietatea, oferind încredere.
  • BeCOME este un joc educativ dedicat elevilor, prin care aceștia devin personaje ale unei povești captivante. Jocul conține diferite scenarii, concepute pentru a integra concepte teoretice din materia școlară și a le pune în practică într-un mod interesant și memorabil. Acesta se desfășoară în format hibrid, misiunile rezolvate în lumea reală permițându-le elevilor să avanseze în scenariul din platforma online.
  • ColabMe este aplicația care simulează echipamentele din laboratoarele de biologie, fizică și chimie, urmărind curriculumul școlar într-un joc de aventură colaborativ. Viziunea startupului este de a schimba paradigma educației prin intermediul noilor tehnologii, făcând procesul de învățare captivant, accesibil și adaptat la nevoile și interesele fiecărui copil.
  • Creative Code Community este un proiect educațional cu profil STEM dedicat copiilor, în care aceștia învață prin joacă programare fără ecrane, cu scopul de a-i pregăti pe cei mici pentru era digitală, urmărind 4 piloni esențiali: dezvoltarea competențelor tehnice, inteligența emoțională, educație financiară și educație civică.
  • Foldo este un start-up revoluționar care redefinește mobilierul pentru copii. Foldo propune o variantă de mobilier inovator din carton, cu ajutorul căruia camerele copiilor se transformă în spații captivante și durabile. Printr-un design creativ și sustenabil realizat cu metode tehnologice inovatoare, precum imprimantele ale căror culori sunt pe bază de apă, Foldo rezolvă nevoile moderne ale familiilor, oferind soluții ecologice și funcționale, croite pe măsura vârstei și nevoilor fiecărui copil.
  • Habitmon este un joc dedicat nu numai persoanelor cu ADHD, ci și celor care prezintă simptome asociate acestui diagnostic. Scopul său este să faciliteze realizarea obiectivelor și îndeplinirea sarcinilor prin transformarea acțiunilor în elemente de joc și, de asemenea, prin secvențierea și prioritizarea lor în timp real.
  • Jocul Undelor este o colecție de cărți ce încurajează părinții și copiii (cu vârste între 4 și 11 ani) să își petreacă timpul împreună și să parcurgă o serie de povești modern ilustrate și provocări ce promovează valorile umane importante. Jocul Undelor reprezintă o sinergie între instrumente tehnologice (imagini 360°, ChatAi cu personajele, carduri cu realitate augmentată) și fizice (cărți de citit, kituri de premii și diverse materiale de lucru), oferind astfel părinților libertatea de a opta pentru gradul de utilizare a tehnologiei în parcurgerea cărților din colecția Jocul Undelor.
  • Minodora dezvoltă o soluţie inteligentă pentru monitorizarea copiilor cu nevoi speciale: produse vestimentare SMART prin care pot fi monitorizați în timp real parametrii vitali ai copiilor de către personalul medical, părinte sau tutore în vederea acordării de asistență medicală de urgență.
  • Muzitech Pass este un permis de producție muzicală pentru copii și adolescenți care îi ajută să studieze tehnologia muzicală. Cu ajutorul Muzitech Pass, ei pot studia domeniul audio, pot contribui la concretizarea ideilor prietenilor muzicieni, pot descoperi că prin joacă pot deveni și productivi. Programul educațional îi expune la posibilitățile tehnice contemporane și îi motivează să transforme timpul petrecut în fața ecranului în rezultate concrete.
  • Rutinel este un calendar interactiv al rutinei prin care activitățile zilnice ale copiilor se transformă într-un joc distractiv ce pune bazele unei vieți sănătoase. Rutinel combate rezistența copiilor la activitățile de îngrijire și oferă un sentiment de siguranță, caracteristic unei rutine sănătoase.
  • The Green Postman este o platformă online de educație sustenabilă și de mediu dedicată copiilor între 5-14 ani. Primul produs dezvoltat de The Green Postman este un manual digital care echipează copiii cu abilitățile și cunoștințele necesare pentru a acționa și a trăi sustenabil în prezent și în viitor, cu un impact minim asupra mediului înconjurător. Conținutul soluției își propune să suplinească lipsa noțiunilor din sfera sustenabilității din cadrul curriculei naționale, adaptate vârstei copiilor.

Mentorii Innovators for Children 2023, care vor fi alături de participanții din accelerator și care reprezintă și juriul care a selectat participanții în program sunt: Oana Craioveanu – Cofondator, Impact Hub Bucharest, Indira Abdulvoap, Business Coach și Chief Growth Officer, Impact Hub Bucharest, Horia Velicu – Head of Innovation Lab, BRD Groupe Société Générale, Aida Enache – Financial Markets COO, BRD Groupe Société Générale, Evelina Necula – CMO & Cofondator, Kinderpedia, Angela Galeta – Director Executiv, Fundația Vodafone România, Andrei Dudoiu – Cofondator, Seedblink.

Criteriile de jurizare au vizat potențialul de impact al soluției propuse, strategia de atragere a clienților, fezabilitatea financiară și tehnologică pe termen lung, capacitatea echipei de implementare a proiectului, dar și gradul de inovare a produsului.

 

Prima ediție Innovators for Children a avut loc în 2019. În cele patru ediții organizate până în prezent, 15 proiecte desemnate câștigătoare au fost susținute prin resursele programului și au primit o finanțare totală de 251.000 euro. În total, 44 de startupuri au trecut prin accelerator, beneficiind de 200+ ore de mentorat și training.

 

Recent, Innovators for Children 2022 a fost desemnat câștigător al Premiului I la categoria Inovație Digitală în CSR, în cadrul CSR Awards.

 

 



Citeste si