20 de lucruri despre viitorul AI într-o discuție cu Diana Stafie, Future Station

Diana Stafie, fondatoarea Future Station, este unul dintre puțini specialiști în foresight, adică strategie prospectivă. Nu se uită într-un glob de cristal, ci analizează trendurile și pregătește companiile și liderii săi pentru viitor. Cu ea am discutat pe scena Commerce Innovation Summit în această toamnă și acestea sunt 20 de lucruri pe care le-am învățat despre viitor și AI.

Diana Stafie, fondatoarea Future Station, este unul dintre puținii specialiști în foresight / strategie prospectivă din România și singurul cu un background educațional solid și experiență extinsă cu privire la modul înn care companiile pot gestiona proiecte complexe și își pot modela viitorul prin gânndirea sistemelor, previziunea strategică și planificarea scenariilor viitoare.

Face parte din promoția 2019 a programului International Certified Future Strategist. Este, de asemenea, un practician certificat în analiză strategică a viitorului și un ambasador în rețeaua globală de scanare de la Institutul de Studii privind Viitorul din Copenhaga. Diana este alumni a Institute for the Future, USA si University of Houston, USA.

Vrei să lucrezi cu Diana Stafie pentru viitorul companiei tale? O poți face dacă accesezi site-ul Future Station. 

Ea a fost invitată în cadrul evenimentului Commerce Innovation Summit 2025, unde a oferit o perspectivă despre viitorul AI și impactul tehnologiei asupra lumii.

Iată 20 de lucruri pe care le-am aflat despre AI de la Diana Stafie

Dacă dorești să afli și mai multe, urmărește discuția din clipul de mai sus din acest articol. 

  • „Să studiem viitorul nu înseamnă să avem un glob de cristal, ci să fim proactivi și să folosim semnalele din prezent pentru a ne face un avantaj competitiv.”
  • „Trăim în ceea ce numim ‘vara AI-ului’, o perioadă în care apar foarte multe aplicații și instrumente noi, iar accesul la AI este mult mai democratizat.”
  • „Accesul democratizat la AI schimbă regulile jocului, oferind companiilor mici șansa să concureze cu cele mari.”
  • „La nivelul organizațiilor mari, nu mai e discutabilă adoptarea AI, ci modul în care procesele și cultura organizațională se adaptează.”
  • „AI ajută antreprenorii să acopere lipsuri în domenii precum marketing, juridic sau strategie, pe care altfel nu și le-ar permite.”
  • „AI poate să ‘halucineze’, dar și oamenii fac asta. Important este să știm să gestionăm aceste imperfecțiuni.”
  • „Înainte să ne grăbim să folosim tool-uri AI, trebuie să avem alfabetizare AI – să înțelegem cum funcționează și ce întrebări să punem.”
  • „Alfabetizarea AI va deveni o cerință de bază în orice job, la fel cum este acum cunoașterea Microsoft Office.”
  • „După perioada de entuziasm (vara AI-ului), probabil va veni o iarnă, o etapă în care adoptarea tehnologiei scade.”
  • „Diferența o face valoarea adăugată pe termen lung, nu automatizarea făcută doar de dragul ei.”
  • „Anxietatea și entuziasmul coexistă în fața AI, la fel cum s-a întâmplat și în revoluțiile tehnologice din trecut.”
  • „Viitoarele competențe vor include interpretarea datelor, nu doar operarea unor utilaje.”
  • „Companiile ‘AI first’ au revenit asupra deciziilor lor, arătând cât de importantă este colaborarea între om și AI.”
  • „AI trebuie să fie a treia mea mână, un suport care să economisească timp și bani, nu un înlocuitor total.”
  • „Vor apărea noi profesii precum ingineria prompturilor sau specialiști în etică AI.”
  • „Etica trebuie integrată din primele faze ale dezvoltării AI, nu tratată retrospectiv.”
  • „Modelele AI reflectă prejudecățile societății – ceea ce punem ca input influențează rezultatele.”
  • „Conținutul creat de oameni și interacțiunile autentice vor deveni premium într-o lume dominată de AI.”
  • „Scenariile multiple despre viitor (doomsday, business as usual, maturitate, transformare) ne pregătesc și reduc anxietatea.”
  • „Disrupția vine adesea din afara industriei noastre, așa că trebuie să ne informăm din surse diverse și interdisciplinare.”



Citeste si