- 3 Iunie 2016
200 Seconds of Fame - 20 startup-uri preselectate pot ajunge în finala de la ICEEfest
Later edit: În urma unei erori tehnice (trebuia să primim mailul pe 27 mai, dar dintr-o eroare tehnică nu a ajuns în căsuța noastră de la 200@start-up.ro) am adăugat un startup în shortlist. Este vorba de myAles, o platformă unde găsești servicii din diverse domenii, cum ar fi meseriași, instalatori, profesori pentru meditații. Am scris despre myAles aici.
Timp de două săptămâni am primit aplicațiile startup-urilor care vor să prezinte pe scenă în fața juriului și să profite de experiența ICEEfest. Am primit zeci de aplicații și am selectat cele mai bune 19 proiecte pe care le trimitem juriului competiției. Marți vom anunța și lista celor 10 finaliști care vor avea ocazia să aibă 200 de secunde pe scenă, într-un adevărat X Factor al startup-urilor.
Cei care vor prezenta vor fi jurizați de către specialiști, dar și de publicul din sală, care va putea vota prin aplicația dedicată ICEEfest.
Competiția va fi jurizată de antreprenori și investitori cunoscuți în Europa Centrală și de Est, așa că aveți posibilitatea de a intra în discuții pentru posibile investiții ulterior.
Printre jurați va fi Marius Ghenea de la 3TS Partners, Odysseas Ntotsikas, fondator și managing director la Think Digital Group, Lyuben Belov (LauncHub), Niall Harbison (Lovin Dublin), Apostolos Apostolakis (Venture Friends), Oldrich Bajer (Zoot) și Jesus del Valle, care conduce acceleratorul Grant4Apps al Bayer.
Fără mai multe prezentări, iată lista celor 20 startup-uri selectate (ordinea este alfabetică)
AtlasO platformă prin care poți căuta specialiști în orice domeniu. Soluția propune un site criptat unde poți intra în legătură prin video conferință cu un specialist pentru o consultație în diverse domenii.
O platformă prin care găsești rapid consultață legală din partea unui avocat. Avocatoo este o platformă nouă prin care poți să-ți găsești avocat la o simplă căutare pe net. Spre deosebire de procesul obișnuit, consultația e gratuită, iar prețul e fix.
ExigeApp e o aplicație prin care poți crea modele financiare dacă ai un startup sau o afacere mică, dar zona economică nu este punctul tău forte. Produsul e construit la București și primești inclusiv mai multe scenarii financiare, în funcție de cifrele tale. A participat și la competiția Startup Avalanche din cadrul Techsylvania și a ajuns în finală.
Gospik este o extensie de Google Chrome prin care utilizatorii pot interacționa unii cu alții prin intermediul unei căsuțe de chat asociate căutărilor. Ei află mai multe despre ceea ce caută. Gospik a fost lansat acum patru luni și are 63.000 de utilizatori și 7,3 milioane de vizite.
Pornind de la nevoia de a descoperi conținut relevant pentru o anumită temă, Grobyk transformă experiența creatorilor de conținut. Utilizând platforma, aceștia pot adăuga fluxurile de informație pe care le urmăresc (Twitter, Facebook, bloguri) pentru a le accesa dintr-un singur loc. Informațiile sunt procesate și transformate în topicuri sortate în funcție de popularitatea lor. Platforma se adresează în special oamenilor de marketing, pentru a-i ajuta să cerceteze și să creeze conținut nou.
https://www.youtube.com/watch?v=NsZmgaBMONI
InnoPlannerEste o platformă de design interior cu un sistem de comandă și management de bază de date. Este o soluție de tip cloud SaaS unde se pot accesa cataloage de la producători, se creează aranjamente interioare 2D și 3D. Monetizarea se face prin abonament lunar și se poate percepe o taxă și pentru folosirea API-ului.
Innoplanner - Web-Based 2D and 3D Interior Design Software from Digital Artflow on Vimeo.
IntellyCoreEste o platformă românească prin care poți digitaliza formulare și poți completa contracte după ce scanezi buletinul. Documentul de identitate se scanează o singură dată, iar apoi datele pot fi introduse în diverse formulare de care ai nevoie în legătura ta cu statul sau în afaceri. IntellyCore vrea să se integreze și cu băncile, pentru a semna digital documente.
Este o aplicație din Grecia care reunește toate contactele telefonice într-un singur loc și permite distribuirea lor în cadrul unei organizații. Este o unealtă potrivită pentru companii care au nevoie să aibă contacte comune, să trimită SMS-uri în grup, să creeze remindere pentru angajați și să colaboreze cu echipa.
Este o suită de dispozitive de tip Internet of Things pentru transformarea casei într-una inteligentă. Lucrează cu dispozitivele legacy, care nu au capabilități online. Prima aplicație este pentru televizoare, pentru care poate fi creată o telecomandă inteligentă cu ajutorul dispozitivelor Mango, care să pună pauză la filme atunci când primești un apel sau poți înregistra anumite programe.
Aplicație din România prin care oamenii pot să influențeze muzica pe care o ascultă într-un restaurant sau un bar. Practic, dacă barul are Mushin, poate crea un playlist, iar cei care intră se autentifică prin Facebook, iar playlist-ul primește preferințele muzicale. Cu ajutorul unor swipe-uri ca la Tinder, utilizatorii pot influența ce muzică le place și ce nu. Mushin a anunțat un parteneriat cu Zonga din Cluj. Au participat și ei la Startup Avalanche la Techsylvania.
Este o plaformă care conectează serviciile de fertilizare in vitro cu potențialii beneficiari. Platforma B2B este pusă la dispoziția clinicilor de fertilizare, care pot să-și creeze baze de date, să afle mai multe despre donatori și beneficiari, dar să găsească și informații utile. În momentul de față, NewLife, un produs românesc, are clienți la Iași și Timișoara.
O platformă de ticketing și organizare de evenimente. Poți să faci badge-uri la evenimente și să contorizezi mai bine participanții.
Planable a fost creată de o echipă din Republica Moldova în cadrul Spherik Accelerator și e o unealtă pentru cei care se ocupă de paginile de Facebook și lucrează la agenții pentru branduri. Practic, recrează designul Facebook și oferă o interfață ușoară pentru aprobarea postărilor și colaborare pe diverse interacțiuni pe Facebook. Se elimină astfel întârzierile cauzate de discuțiile pe mail. 5 agenții testează în acest moment varianta premium. Primul cont de Facebook este gratuit, iar pentru mai multe există un abonament lunar. Au câștigat competiția Startup Avalanche de la Techsylvania.
Este o platformă de live text pentru publicații și oameni care vor să urmărească în timp real evenimente. Poți crea aceste povești și le poți distribui pe rețelele sociale cu un link sau le poți integra în cadrul site-ului. În momentul de față, Pubtex este folosit în România de către Hotnews pentru funcționalitățile sale de transcriere a declarațiilor de la evenimente în timp real.
Este o aplicație de productivitate care reunește calendar, mail, liste și note. Simpli este disponibil pentru iOS și este o alternativă la Outlook-ul învechit. Are un model de monetizare freemium, iar în viitor vor să treacă la un model pe bază de abonament.
O platformă prin care poți rezerva rapid o masă specifică din cadrul unui restaurant și care îți permite să oferi un rating serviciilor din local. Au deja 15 clienți din luna mai până astăzi și au participat la Innovation Labs, unde au câștigat premiul Best Retail Product.
E o platformă de videocomentarii limitate la 42 de secunde unde orice utilizator poate să-și spună părerea despre un subiect de actualitate. Cele mai bune opinii sunt promovate, iar videoclipurile pot fi distribuite pe rețelele sociale. Publisherii pot integra videocomentariile cu ajutorul unui widget.
Woogie este un dispozitiv hardware cu activare vocală dezvoltat pentru a fi un asistent personal după școală și un prieten de joacă pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani. Folosind inteligență artificială și algoritmi de învățare, Woogie interacționează în mod diferit cu fiecare copil în funcție de vârsta acestuia, este proactiv și învață constant lucruri despre utilizator. Produsul a trecut prima rundă de teste beta, iar echipa plănuiește lansarea acestuia pe piața din US printr-o campanie de Kickstarter. Au participat și la MVP Academy, unde au fost în batch-ul final.
Este o aplicație dezvoltată în România de către grupul suedez GEBS și e o platformă de marketing de proximitate utilizată deja de numeroase branduri din România. S-a lansat oficial în 2015 și este folosită în cadrul mall-ului AFI Palace Cotroceni. Utilizatorii care au instalată aplicația primesc notificări cu ofertele magazinelor atunci când ajung la AFI, cu ajutorul tehnologiei beacon instalate în interiorul mall-ului.