- 26 Octombrie 2023
21.000 de joburi noi scoase pe piață de startup-uri și IMM în toamna aceasta
Domeniile în care s-a recrutat cel mai mult au fost servicii, retail, transport - logistică, turism, industria alimentară și construcții. „Companiile mici și start-up-urile rămân active pe piața muncii și dețin aproximativ o treime din numărul total de joburi postate în acest an.
Chiar dacă în anumite domenii, cum ar fi retailul, serviciile ori industria alimentară, se luptă cu angajatori mari, cu branduri puternice și cu acoperire extinsă la nivel național, sunt o opțiune foarte bună pentru candidații tineri aflați la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atrași de proiectele antreprenoriale”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Majoritatea job-urilor postate se adresează candidaților din segmentul entry level (0 – 2 ani de experiență), mid level (2 – 5 ani de experiență) și fără experiență. De altfel, comparativ cu luna trecută, pe segmentul „fără experiență” s-a înregistrat o creștere a numărului de locuri de muncă noi.
Cel mai puțin căutați sunt seniorii (peste 5 ani de experiență) și managerii. Aproape 90% dintre angajatorii mici caută candidați care să lucreze full-time. Deschiderea acestora față de contractele part time, cele sezoniere sau față de internship-uri și voluntariat este mai mică decât în cazul companiilor de dimensiuni mai mari.
București și Ilfov, Cluj – Napoca, Iași, Brașov, Sibiu și Timișoara sunt orașele în care există cele mai multe opțiuni pentru candidații care vor să lucreze într-un start-up sau într-o companie cu cel mult 50 de angajați. „Acești angajatori nu fac recrutări masive, însă este o categorie de companii foarte bine reprezentată pe piața muncii. Spre exemplu, în ultimele două luni, aproape 4.000 de companii cu maximum 50 de angajați, respectiv start-up-uri și companii mici, au fost active cu cel puțin un anunț de angajare pe platformă”, adaugă Roxana Drăghici.
50% dintre anunțurile postate pe acest segment de companii au salariul afișat, procent care este cu 10% mai mare decât media generală a pieței. „Transparența, în special cea salarială, este apreciată de candidați și poate fi un argument extrem de convingător pentru a aplica la un anumit angajator. Inclusiv pentru companii este o soluție pentru a merge mai țintit către candidați și pentru a evita situațiile în care pierd aplicanți în urma unor negocieri salariale eșuate”, mai spune Roxana Drăghici.