- 23 Februarie 2023
4 din 10 IMM-uri din HoReCa și retail nu sunt gata pentru un viitor al crizei
Studiul a fost solicitat de Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare din mai multe categorii, o cercetare de piață realizată la finalul anului 2022, la care au luat parte 304 respondenți: antreprenori, directori de achiziții, factori de decizie în IMM-uri din industriile de restaurante și retail din România. Câteva dintre concluziile principale ale studiului sunt:
Tehnologia ca soluție pentru competitivitate pe piață
Analiza arată că IMM-urile românești din industriile cercetate sunt din ce în ce mai deschise noilor tehnologii, iar conform datelor, jumătate dintre acestea se declară „early adopters” când vine vorba de soluții inovatoare.
59% dintre IMM-urile chestionate sunt încrezătoare că un partener de tehnologie le va ajuta să rămână competitive pe piață, să inoveze și să se extindă. 3 din 10 companii susțin că se află pe linia de plutire, în timp ce aproape jumătate din toate afacerile care au fost deja digitalizate înainte de 2020 au înregistrat o creștere lentă, dar constantă în ultimii 2-3 ani.
Antreprenorii rămân sceptici când vine vorba de viitor. Circa 40% dintre IMM-urile chestionate se consideră nepregătite pentru viitor, mai ales în contextul unor crize globale, iar pentru a rămâne competitive și relevante acestea doresc să înțeleagă mai bine piața și nevoile în schimbare ale clienților lor și consideră benefică implicarea unui partener tehnologic în această direcție.
Pandemia a adus livrările către jumătate dintre afacerile HoReCa
Contextul pandemic a împins companiile să fie mai atente la mediul digital; 49% dintre afacerile participante la studiu au început să lucreze cu parteneri de livrare în timpul pandemiei, iar mai mult de jumătate (57%) dintre reprezentanții acestor companii susțin că experiența digitală (livrare la domiciliu) a clienților lor devine mai importantă decât experiența obișnuită de consum în restaurant.
Totodată, mai mult de jumătate dintre IMM-uri (52%) susțin că pandemia le-a determinat să asculte mai mult consumatorii.
„Pentru noi, IMM-urile reprezintă cea mai mare parte din portofoliul de parteneri ai Glovo în România, contribuind decisiv la misiunea Glovo, aceea de a conecta oamenii la orice, din orașul lor. Studiul ne oferă o viziune mai clară asupra nevoilor și provocărilor cu care aceste afaceri se confruntă și ne ajută să venim în sprijinul acestora în ariile în care acestea au nevoie.”, a declarat Iustinian Belghir, General Manager Glovo România și Moldova.