6.000 de elevi și profesori din zona rurală, mai aproape de tehnologie

Elevii din zonele rurale ale României trebuie să aibă acces la tehnologie pentru a se putea adapta la noul mediu de lucru al viitorului: mediu în care se folosește automatizare, roboți industriali și unde cunoștiințele de PC sunt esențiale. Programe ca „Școala din Valiză” aduc tehnologia mai aproape de elevii și profesorii aflați în zone unde tehnologia nu este prezentă.

Noile tehnologii ar putea avea un efect pozitiv asupra locurilor de muncă. Însă, pentru a se adapta, la nivel mondial, mai mult de jumătate dintre angajaţi vor avea nevoie de cursuri de îmbunătăţire a competențelor sau de reconversie profesională, în următorii cinci ani.

De aceea, în urmă cu un an și jumătate, a fost lansat proiectul „Școala din Valiză”, finanțat de Fundația Vodafone România și desfășurat de către Fundația World Vision România, în zece școli din mediul rural din județele Vaslui, Ilfov, Ialomița, Cluj, Brașov și Vâlcea.

 Acesta constă într-o platformă de e-learning - www.scoaladinvaliza.ro - și o valiză mobilă dotată cu echipamente de tehnologie. Proiectul s-a extins în anul 2019, ajungând de la 3.700, la 8.000 de beneficiari.

Prin proiectul „Școala din Valiză”, se urmărește dezvoltarea abilităților digitale ale profesorilor și elevilor din școlile primare și gimnaziale din zona rurală, prin folosirea unei platforme de e-learning - www.scoaladinvaliza.ro - și a unei valize tehnologice mobile - „Instant Classroom‟.

Valiza cuprinde câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un videoproiector, un sistem audio, o soluție încorporată de încărcare a echipamentelor, un router wi-fi încorporat și un modem 4G. Cu ajutorul tehnologiei, profesorii predau lecții interactive pentru toate materiile.

Anul acesta, în proiect au intrat încă două școli, iar acum 5.770 de elevi (față de 2.400, în 2018) și 320 de profesori (față de 200, în 2019) sunt înscriși pe platforma www.școaladinvaliză.ro. În plus, au fost create 650 de lecții digitale în 2019, comparativ cu 370 în 2018.

Tehnologia, primordială în educația eleviilor

Conform unui studiu realizat de World Economic Forum, deși roboţii şi automatizarea ar putea duce la dispariţia a circa 75 de milioane de locuri de muncă în următorii cinci ani, noua diviziune a muncii între oameni, roboţi şi algoritmi ar putea crea 133 de milioane de alte noi joburi. Fundația Vodafone România și Fundația World Vision România consideră că cea mai importantă investiție pentru viitor este cea în educația copiilor, în pregătirea noilor generații pentru a face față unei lumi dominate de tehnologie, aflată în continuă transformare.

Rezultatele de mai sus dovedesc faptul că folosirea tehnologiei în scop educativ transformă experiența de învățare a elevilor, copiii merg cu drag la ore, sunt mult mai atenți și rețin informațiile mai repede. Acest lucru se datorează faptului că orele au devenit mai interactive, elevii având oportunitatea de a interacționa mai mult cu colegii și profesorii lor, aceștia sunt acum mai creativi și mai conectați la procesul de învățare.

„Îmi place foarte mult că folosim valiza la ore, mai ales că vreau să mă duc pe partea asta mai departe în carieră, în IT, să învăț mai multe. Momentan învăț puțină programare”, a spus Andrei, elev în clasa a VII-a la Școala Gimnazială Nr.1 din Afumați.

Pe lângă pregătirea elevilor cu ajutorul tehnologiei, proiectul asigură și formarea digitală a profesorilor prin cursuri, webinarii și sprijin în crearea de lecții, precum și suport tehnic lunar. Folosirea platformei de e-learning și a valizei la oră îmbunătățesc și definesc mai bine stilul de predare al profesorilor.

Aceștia își dezvoltă diferite abilități, cum ar fi flexibilitatea, pentru că își pregătesc singuri lecțiile online în funcție de nivelul fiecărei clase, și creativitatea, prin crearea de conținut direct în platformă. De asemenea, acest mod de predare îi ajută pe profesori să se organizeze mai bine la clasă, anumite activități birocratice pe care le făceau anterior fiind eliminate, și chiar să aibă o evidență mai bună a nivelului de pregătire al elevilor prin rapoartele centralizate în platformă referitoare la punctajele obținute de aceștia la diferite teste.

„Nu putem fi contra vântului. Iar copiii, elevii, sunt născuți în era asta și atunci e bine să ne adaptăm și să încercăm să folosim tehnologia astfel încât să avem beneficii și rezultate bune de pe urma ei.”, a declarat Valentina Dana Marcu, director la școala Gimnazială din Sinești.

 



Citeste si