Tixplace.ro: A lucrat la Philips și a lansat acum o platformă de revânzare bilete

În căutarea de bilete, cu toții am ajuns măcar o dată pe OLX sau pe Facebook. Un român cu șapte ani de experiență ca product manager la Philips Olanda vrea să rezolve această problemă prin lansarea unei platforme locale de revânzare de bilete, numită Tixplace.ro. Am aflat detalii chiar de la unul dintre fondatori, Iustin Iftime.

 Urmărește discuția despre tixplace.ro în video-ul de mai sus sau citește principalele declarații ale lui Iustin Iftime mai jos.

 

Tixplace.ro este o platformă secundară pentru comercializarea biletelor la concerte și alte evenimente. Practic, orice utilizator poate să încarce un bilet electronic, setează un preț cu maximum 30% mai mare față de prețul inițial. Dacă vrei să-l cumperi, îl comanzi și-l descarci. E o adaptare locală a platformelor de tip Viagogo.

 

Despre plecarea din România în Olanda

 

"Am plecat în 2009, după ce am terminat studiile la ASE. Am plecat la un master la Amsterdam, iar în 2010 am lucrat la Philips, în sediul global. Am lucrat în analytics, apoi spre product management pe personal care. Apoi am lucrat pe zona de medical devices, la un tracker de heart rate."

 

Ce este Tixplace.ro?

 

"Tixplace.ro este prima platformă dedicată revânzării și cumpărării de bilete electronice la evenimente din România. E un concept din Vest pe care l-am adus în țară. E o soluție la tensiunea care au bilete la un eveniment și nu pot ajunge, dar și tensiunea celor care nu au bilet la un eveniment, dar vor să vină.

 

Toată lumea se duce pe Facebook sau pe site-uri de anunțuri ca să găsească bilete. Chiar și un business regional e bun. Ceea ce determină decizia de a începe ceva sau nu este oportunitatea. Noi am simțit-o în România. Dacă business-ul va fi suficient de profitabil, vrem să ne extindem regional. Piața de revânzare în Vestul Europei și în Statele Unite e suficient de dezvoltată. Noi venim cu un concept pe o piață relativ virgină pe partea aceasta."

 

Avantajul față de competiție

 

"Ca să folosești platforma, îți faci un cont doar cu Facebook, pentru a vedea de la cine cumperi - un nume, o fotografie și numărul de prieteni. Încercăm să prevenim conturile fake. Urci fișierele electronice, stabilești prețul, care nu poate fi mai mare de 30% față de prețul inițial și îl trimiți la noi pentru aprobare. Noi le verificăm și prin software, dar și manual.

 

Plata biletului se face direct cu cardul, îți downloadezi biletul și vii la eveniment. Dacă cineva are foarte multe bilete deodată, cu siguranță e un red flag pentru noi și vom lua legătura să-nțelegem care e motivul. Nu vrem să încurajăm comerțul cu bilete la prețuri exagerate.

 

La noi avantajul e experiența de folosire. Ne ocupăm noi de promovarea biletelor și scapi de tot procesul de interacțiune cu un cumpărător sau vânzător. Luăm un comision de 5% din prețul biletului. Mai luăm un comision de 3% pentru acoperirea costurilor tranzacțiilor."

 

Planurile tixplace.ro pentru 2019

 

"Pentru 2019 ne dorim creșterea numărului de utilizatori și bilete tranzacționate, măcar până la sustenabilitate financiară. Ne dorim să interacționăm cu organizatorii și emițătorii primari de bilete. De asemenea, vom lucra la funcționalități noi, atât pe partea de front end, de experiență a utilizatorului, dar și la partea de securitate. Abia la finalul anului viitor vom putea vorbi de expansiune regională.

 

Ne diferențiem de Viagogo pentru că vrem să facem un marketplace de schimb. Modelul Viagogo nu este preferat de organizatori și artiști chiar pentru că ei cumpără bilete în volume mari pentru revânzare, ceea ce noi vedem exact din unghiul opus. Noi vrem să fim doar un marketplace în care consumatorii își vând între ei bilete."

 

Diferența dintre munca dintr-o corporație și cea dintr-un startup

 

"Am avut norocul ca în corporație să lucrez într-un business matur, iar ultimii 3 ani am lucrat într-un startup din interiorul unei corporați, cu o organizare mai plată. Cea mai mare diferență e în viteza de răspuns. Dacă în corporație ai câteva săptămâni, la un startup trebuie să răspunzi acum. Experiența de corporație se dovedește a fi utilă, de la procese și sisteme de verificare care țin lucrurile să meargă, de la remindere care sunt cheia succesului, până la a lucra cu oameni. Chestiile astea au fost învățate în corporație."



Citeste si