- 28 Martie 2016
A plecat din România acum 25 de ani. Acum a lansat TubeLike, un Tinder pentru YouTube
Alin Soare a plecat din România acum 25 de ani spre Viena, a studiat ingineria datelor, a lucrat în industria muzicală, a început să facă aplicații, iar de curând a lansat TubeLike, un Tinder pentru descoperirea de muzică pe YouTube. Am vorbit cu el și i-am aflat povestea.
Alin Soare locuiește la Viena, în Austria, de 25 de ani. Inițial, tatăl lui Alin a ajuns în Austria, pentru că nu era departe de România și putea să călătorească ușor. După doi ani, fiul l-a urmat. A lăsat în urmă un sat de lângă Târgoviște. “Am început școala în Austria și viața era mult mai bună decât în satul nostru. Mergeam înapoi în România de 2-3 ori pe an, pentru că era destul de greu, aveam prietenii acolo”, povestește Alin. Cu toate acestea, a decis să continue în Austria, unde a terminat școala și a început și facultatea.
“Am studiat Data Engineering & Statistics la Politehnica din Viena. După ce am absolvit, am lucrat în industria muzicală. Nu mă întreba cum am intrat în muzică, a fost destin pur. Eram booking manager și am produs inclusiv muzică sub numele de Amari. Acum trei ani am decis să mă întorc la origini și să încep o afacere în dezvoltarea de aplicații, pentru că aveam prieteni care își vânduseră startup-urile pentru destul de mulți bani și industria era în creștere”, povestește Alin. A avut un internship de două luni la Siemens în timpul facultății, dar întotdeauna a vrut să lucreze pentru el, nu pentru alții.
În lumea aplicațiilor mobileAlin a început să muncească în industria aplicațiilor mobile și a înființat Citrus Media, o companie care dezvoltă jocuri și aplicații de iOS și Android pentru ei, dar și pentru alte firme. Printre jocurile dezvoltate de Alin Soare și echipa sa sunt unele care au avut rezultate foarte bune în App Store. De exemplu, Glow Air Hockey HD a fost jocul numărul 1 în peste de 30 de țări. Pe lângă acesta, echipa a dezvoltat numeroase alte aplicații, aproape 60 conform App Annie.
Platforma era excelentă pentru a urmări videoclipuri, dar deși biblioteca YouTube e enormă, nu e un site unde poți asculta muzică fără întreruperi
Curând, Alin a încercat să îmbine pasiunea sa pentru muzică și cea pentru aplicații. “La finalul lui 2014 mi-a venit ideea să dezvolt un player pentru YouTube. Platforma era excelentă pentru a urmări videoclipuri, dar deși biblioteca YouTube e enormă, nu e un site unde poți asculta muzică fără întreruperi. La începutul lui 2015 am fost invitat la Google Germania unde le-am vorbit despre ideea mea și am dezvoltat prototipul, care a avut aproximativ 20.000 de descărcări în șase săptămâni”, explică Alin.
Ce a făcut Alin poate fi un exemplu pentru alte startup-uri. A avut o abordare foarte pragmatică privind produsul, chiar dacă rezultatele inițiale au existat. “L-am dat jos din App Store pentru a ne gândi cum să-l fac mai bun și pentru a dezvolta un business plan. Conceptul actual a fost dezvoltat în una-două luni, iar dezvoltarea a durat trei luni. În momentul de față, oricum este tot în stadiul Beta și mai are multe alte opțiuni de adăugat”, spune Soare.
TubeLike, Tinder pentru YouTubeCum funcțonează efectiv TubeLike, aplicația despre care a scris deja Mashable și a avut performanțe foarte bune pe Product Hunt, locul unde se promovează cele mai interesante lansări? E un player pentru YouTube, cu acces la toate piesele de pe site, unde poți căuta videoclipuri și le poți adăuga în playlist. Unul din primele avantaje e că poți asculta muzica fără să ții aplicația deschisă, ca la orice player de streaming, un lucru ce lipsește de la aplicația standard. Caracteristica de bază a TubeLike este ecranul unde ți se recomandă piese și le poți da swipe right sau left, ca pe Tinder, ca să zici dacă-ți plac sau nu. Astfel, TubeLike devine un motor de recomandări pentru cei interesați de muzică.
Ideea TubeLike e să descoperi muzică nouă. Momentan nu oferim offline music, un factor diferențiator pentru Apple Music sau Spotify, dar suntem în discuții cu YouTube pentru a integra și așa ceva
“Ideea TubeLike e să descoperi muzică nouă. Momentan nu oferim offline music, un factor diferențiator pentru Apple Music sau Spotify, dar suntem în discuții cu YouTube pentru a integra și așa ceva”, explică Alin. În trecut, aplicațiile care ofereau posibilitatea de a asculta muzica de pe YouTube chiar și atunci când nu suntem conectați la internet nu au fost tratate atât de bine de către Google. Drepturile de autor sunt în continuare o problemă pentru platforma de video, multe clipuri fiind încărcate fără autorizație. Posibilitatea de a le descărca offline înseamnă practic promovarea într-o formă sau alta a pirateriei.
Momentan, recomandările se bazează pe topurile muzicale, dar în curând Alin Soare și echipa sa vor integra un algoritm bazat pe genuri muzicale, unde utilizatorii vor putea primi sugestii în funcție de deciziile lor. Aplicația este gratuită, dar conține reclame. Aceasta este prima modalitate de monetizare, a doua fiind prin eliminarea reclamelor, care poate fi făcută prin cumpărarea unui pachet de 1,99 de euro. Potrivit lui Alin, încă din prima zi TubeLike are utilizatori care au plătit ca să elimine reclamele.
Până în weekend, aplicația fusese descărcată de peste 15.000 de ori, cele mai mulți utilizatori fiind din Statele Unite.
În viitorul apropiat, Alin vrea să îmbunătățească TubeLike pentru a putea personaliza și mai mult experiența utilizatorilor. “Primul pas va fi să creăm autentificarea prin Facebook, pentru ca utilizatorii să poată să împartă playlist-ul personal cu prietenii și să asculte muzică împreună”, a explicat Alin.