Adrian Cighi (Pago) - Cum crești o aplicație la început de drum

Aplicația Pago a început ca o necesitate personală și s-a transformat într-o metodă simplă de plată a facturilor. De curând au anunțat că vor să se extindă la 6 milioane de oameni în România, cu ajutorul unei investiții de peste 2 milioane de euro. Adrian Cighi, cofondator al Pago, a discutat cu Mircea Serediuc în cadrul podcastului LaunchPod.

Ai avut vreodată o idee care să rezolve o problemă pe care o aveai zi de zi? Ei bine, exact așa a început povestea Pago: dintr-o necesitate. Facturi, toate în același loc, fără bătăi de cap. Pare simplu, nu? Dar cât de simplu este să construiești și să dezvolți o astfel de aplicație?

În acest episod, Adrian Cighi, cofondator Pago, ne povestește cum au transformat o simplă idee într-o soluție folosită de sute de mii de oameni. Aflăm cum au trecut de la conceperea aplicației, la provocările din spatele cortinei, și... da, la propriu și la figurat, cum au ajuns la plată. El a discutat cu Mircea Serediuc, gazda podcastului LaunchPod, sherpa la Launch România și Product Consultant la GAMA.

Pago, de la lansarea produsului în 2017, a ajuns la peste 500.000 de utilizatori activi în România. Aplicația poate fi folosită și pentru plăți de taxe și impozite locale, reîncărcări de cartele telefonice, asigurări RCA și de călătorie, transfer de bani în timp real și donații către ONG-uri.

Obiectivul Pago este să ajungă cu serviciile disponibile pe 6 milioane de telefoane din România în următoarele 12-18 luni. Despre ultima lor rundă de finanțare descoperi aici pe start-up.ro. 

O altă țintă a companiei este accelerarea extinderii pe noi piețe europene și dezvoltarea de noi funcționalități care să îmbunătățească experiența utilizatorilor.


Discuția din episodul 14 al celui de-al doilea sezon LaunchPod poate fi ascultată în playerul de YouTube de mai sus. Dacă nu vezi playerul, nu uita să dezactivezi AdBlock sau să accepți acele Cookies care permit produselor Google să funcționeze pe site-urile unde sunt integrate.

Launch România oferă suportul necesar tuturor celor care fac parte din comunitate, fie că este vorba de fondator, cercetător, stakeholder, student sau pasionat de tech, cu scopul de a le crește șansele de reușită. Astfel, Launch România democratizează accesul la toate resursele de care ai nevoie pentru a face progres: feedback, expertiză, capital și un sistem de sprijin pe termen lung.

start-up.ro vrea să susțină comunitățile din România care ajută startup-urile să crească. Astfel, vei găsi aici podcast-urile LaunchPod, lansate de către comunitatea Launch România, pentru a afla mai multe direct de la fondatori.

Abonează-te aici la canalul de YouTube Launch pentru a urmări podcast-urile acestea în avanpremieră.

Podcastul LaunchPod dă voce poveștilor din industria de startups din România și este susținut de BCR, în colaborare cu Google România, partenerul fondator fiind How to Web.

Anul acesta, cititorii start-up.ro vor putea descoperi podcasturile LaunchPod pe site în momentul apariției lor, dar și pe cele care au fost deja publicate pentru a întâlni în cadrul discuțiilor specialiștii de care au nevoie companiile lor.

Nu este prima colaborare dintre Launch România și start-up.ro, dar ea vine din dorința comună de a susține startup-urile din România și de a le oferi o voce comună. De asemenea, de a promova comunitatea dincolo de “bula” celor pasionați de tehnologie, înspre cei care aud pentru prima oară de startup-uri, care vor să afle de ce se discută atât de mult de potențialul acestor afaceri.

Podcasturile LaunchPod vor oferi o perspectivă diferită și diversă și completează oferta editorială start-up.ro ce conține știri, interviuri scrise, analize, interviuri video, proiecte editoriale, review-uri și discuții despre inovație. Pentru că uneori cele mai bune întrebări pot fi descoperite tocmai prin diversitatea discuțiilor.

Cum poți urmări activitatea Launch România? Poți urmări această conversație și cu ajutorul capitolelor de pe YouTube, astfel:  

0:00:00 - Intro

1:24 - From scratch

4:20 - Cât a durat să se lanseze pe piață

6:36 - Cine-i primul: produsul sau parteneriatele?

11:46 - Ce se întâmplă în spatele cortinei?

13:47 - Poți aplica și tu acest use case

16:04 - Când te dai jos din rolul de CEO

18:21 - Primii utilizatori Pago

20:10 - Recrutarea & co-founding-ul

22:35 - Provocările de growth

25:13 - Comportamentul clienților

28:33 - Friction points

32:14 - Cum arată modelul de business Pago?

35:34 - Tranziția către un use case 👌

38:03 - Go to market (B2C) mai cool

43:05 - Ai cerere, dar nu ai...

44:40 - Top 3 lucruri pentru aplicațiile la început de drum

49:02 - It’s not a fairytale, it’s reality (Pago)



Citeste si