Afacerile Huawei în 2018: telefoanele înseamnă mai mult decât rețeaua

Huawei a avut un an 2018 foarte bun, atât în zona consumer, unde vinde telefoane, tablete și laptopuri, dar și pe zona de business. Potrivit datelor companiei, profitul a ajuns la 8,8 miliarde de dolari.

Chinezii au prezentat raportul lor financiar, deși nu sunt listați publici. Dar în fiecare an prezintă un raport financiar auditat de KPMG. Profitul a crescut cu 25% în 2018, potrivit TechCrunch și a ajuns la 8,84 miliarde de dolari.

Deși Huawei a avut mare parte din venituri din zona de rețea, unde lucrează cu operatorii mobili sau din zona enterprise, unde echipamentele lor sunt folosite în infrastructura critică, anul acesta zona de consumatori casnici este cea mai mare.

Citește review-ul nostru la Huawei P30 Pro. 

Veniturile totale ale Huawei au fost de 107,4 miliarde de dolari, ceea ce a însemnat o creștere de 19.5%. Asta în condițiile în care chinezii nu au voie pe piața americană, din cauza acuzațiilor că ar trimite datele utilizatorilor către guvernul chinez sau că ar crea "uși" către rețelele occidentale pentru chinezi.

Business consumer (hardware) a crescut cu 45% în 2018, la 52 de miliarde de dolari. Veniturile din zona de operatori telecom au scăzut cu 1,3% până la 43,8 miliarde de dolari, iar veniturile enterprise sunt de peste 11 miliarde de dolari.

China reprezintă principala piață pentru Huawei, cu peste 52% din venituri generate pe piața locală. Dar piețele globale au crescut, chiar și în absența Statelor Unite. Livrările de terminale au crescut cu 33,6% și datorită adăugării brandului Honor în portofoliu și creșterii acestuia în zona milennials și pentru tineret.



Citeste si