Agroland, 42% creștere în T1 din vânzările de mărfuri

Agroland Agribusiness companie specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 15,9 milioane de lei în T1 2022, o creștere cu 86% față de T1 2021, EBITDA de 1,5 milioane de lei, o apreciere cu 201% și un profit net de 0,84 milioane de lei, o majorare cu 110% comparativ cu T1 2021.

Creșterea veniturilor companiei în primul trimestru din 2022 a fost determinată de o apreciere cu 42% a veniturilor din vânzarea mărfurilor, care au ajuns la 18,3 milioane de lei, în timp ce reducerile comerciale acordate s-au înjumătățit, ajungând la 2,3 milioane de lei, o scădere cu 46%. În contextul actual de creștere a inflației care a dus la creșterea costurilor materiilor prime, a energiei și utilităților, prețurile au crescut și în agrobusiness, iar reducerile oferite de către companie clienților au scăzut în concordanță cu piața. 

„Prima parte a anului 2022 a fost o perioadă grea în domeniul agricol și agroalimentar, cu multe provocări, dar și cu multe oportunități pe care cred că am reușit să le exploatăm la maximum, după cum se poate observa și la nivelul rezultatelor înregistrate de companie. Creșterea de venituri raportată pentru T1 2022 este deja peste veniturile înregistrate în 2021 vs. 2020 (+75%), iar veniturile generate în acest trimestru reprezintă aproape jumătate din veniturile totale generate de Agroland Agribusiness anul trecut. Aceste rezultate sunt meritul echipei noastre, care deși este formată dintr-un număr relativ mic de angajați, 18, este extrem de eficientă. Rezultatele bune înregistrate în T1 2022 ne dau încredere că suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește realizarea veniturilor pe care le-am promis acționarilor noștri pentru anul 2022: vânzări nete de 47,9 milioane de lei, EBITDA de 4,3 milioane de lei și un profit net de 3,4 milioane de lei,” a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness. 

În ceea ce privește împărțirea veniturilor pe categorii, în T1 2022, cea mai mare creștere la nivelul cifrei de afaceri a fost înregistrată la categoria de fertilizanți, care a contribuit cu 137% la veniturile totale, respectiv cu 7,7 milioane de lei, urmată de categoria de vânzări de semințe care a crescut cu 41%, ajungând la 5,9 milioane lei. În plus, în această perioadă au crescut și prețurile la produsele vândute, comparativ cu anul trecut. Aceste categorii au avut cea mai mare contribuție datorită specificului campaniei agricole din primul trimestru al anului, când sunt realizate lucrări de însămânțare și aplicare a tratamentelor. Vânzările de pesticide au scăzut cu 19%, la 4,3 milioane de lei, pe fondul debutului cu întârziere a sezonului și a existenței în continuare a unor produse nelivrate comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021. În 2022 sezonul a început cu o întârziere de 3-4 săptămâni.

În primul trimestru din 2022, compania s-a axat pe realizarea de stocuri pentru întreg anul pentru a fi pregătită de creșterile suplimentare de preț cauzate de o serie de factori, precum inflația fără precedent la nivel global, lipsa de materii prime și produse finite și războiul din Ucraina. De asemenea, rata de recuperare a creanțelor a Agroland Agribusiness este peste media industriei în care compania activează și conform conducerii, aceasta va fi menținută și în acest an.

În ceea ce privește activitatea companiei pe piața de capital, în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din data de 29 aprilie 2022, a fost aprobată plata dividendului în numerar în valoare totală de 826.875 lei din profiturile societății către acționarii care dețin acțiuni AAB la data de 7 iunie 2022. Dividendul brut, care va fi plătit la 23 iunie are o valoare de 0,735 lei pe acțiune. În același timp, Agroland Agribusiness va emite și acțiuni gratuite, care vor fi distribuite în proporție de 4 acțiuni gratuite pentru fiecare acțiune AAB deținută.  

Acțiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de peste 30 milioane de lei.



Citeste si