Agroland Agribusiness se listează la BVB pe piața AeRO

Agroland Agribusiness este a doua companie din grupul Agroland care se listează pe piața AeRO, fiind de asemenea și a zecea companie care vine la bursă de la începutul anului.

Agroland Agribusiness a debutat astăzi pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), după un plasament privat pentru vânzarea de acțiuni, prin care a strâns de la investitori 6,07 milioane de lei. Acțiunile companiei se tranzacționează sub simbolul bursier AAB. Fondurile atrase vor fi folosite pentru dezvoltarea companiei și finanțarea investițiilor în active fixe, a cheltuielilor curente, fuziuni, achiziții, precum și intrarea în acționariatul unor startup-uri din agricultură.

Agroland Agribusiness face parte din grupul Agroland și este a doua companie din grup care vine pe piața AeRO, după compania-mamă Agroland Business System (AG), listată pe 1 martie 2021. Agroland a făcut primul pas la bursă în urmă cu un an, pe 16 iunie 2020, când au intrat la tranzacționare obligațiunile Agroland Business System (AGR25). În total, grupul Agroland a reușit să atragă de la investitorii din piața de capital 22,05 milioane de lei, prin plasamentul privat de obligațiuni din 2020 și a celor două plasamente private de acțiuni derulate în 2020 și 2021 de Agroland Business System și Agroland Agribusiness.



„Listarea la bursă reprezintă un pas foarte important pentru Agroland Agribusiness, pentru care ne pregătim de mai multe luni și pe care nu am fi reușit să îl facem fără încrederea și sprijinul investitorilor, cărora le suntem recunoscători. Cei cinci ani de experiență, pe care i-am acumulat în cadrul Grupului Agroland, ne-au ajutat enorm și ne-au arătat că listarea la BVB este cea mai bună soluție pentru a valorifica potențialul de creștere a companiei. Domeniul în care activăm, acela al input-urilor pentru agricultura organică și convențională, este unul foarte important pentru dezvoltarea agriculturii românești. Considerăm că actualul context post-pandemic este propice pentru a accelera expansiunea Agroland Agribusiness, iar listarea a fost pasul cel mai firesc în această direcție. Succesul pe care l-am avut cu plasamentul privat de acțiuni, cu simbol AAB, emise în aprilie, ne-a demonstrat că suntem pregătiți pentru etapa următoare, accederea pe bursă, și sunt optimist că acesta este începutul unei etape extraordinare pentru Agroland Agribusiness”, a spus Florin Radu, Director General Agroland Agribusiness.

În aprilie 2021, Agroland Agribusiness a derulat un plasament privat prin care a vândut 225.000 de acțiuni nou emise, subscrierea minimă în ofertă fiind de 5.000 de acțiuni (115.000 lei). Plasamentul a fost suprasubscris de 15 ori chiar în prima zi, iar prețul final a fost stabilit la 27 lei/acțiune. Acțiunile au fost cumpărate de 154 de investitori, dintre care 25 investitori calificați și restul 129 de retail (5 persoane juridice române, restul persoane fizice). Plasamentul privat de acțiuni și listarea companiei pe piața AeRO au fost realizate cu sprijinul TradeVille în calitate de Intermediar și Consultant Autorizat.

„Vedem astăzi o premieră pentru AeRO: compania-fiică a unuia dintre emitenții noului val antreprenorial care devine ea însăși o companie listată. Este de asemenea important să vedem că unul dintre segmentele de interes pentru investitorii români este agricultura, alături de IT. În condițiile în care securitatea alimentară devine din ce în ce mai importantă în contextul schimbărilor climatice actuale, devine esențial să investim în tehnologia agricolă. Acest lucru reprezintă una dintre direcțiile în care grupul Agroland investește în ultimii ani, iar faptul că bursa locală este o sursă pentru a finanța astfel de proiecte arată importanța de a avea o bursă de valori puternică, vibrantă ca platformă independentă și neutră în care intermediarii cu inițiativă și know-how să își îndeplinească rolul de finanțare a economiei, rol care a lipsit atât de mult țării noastre înainte de 2018", a spus Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct TradeVille.

Agroland Agribusiness și-a început activitatea în 2016 ca o divizie a companiei mamă Agroland Business System, iar din 2017 funcționează independent juridic și financiar. Compania are două linii de business: vânzarea de input-uri pentru agricultura convențională și cea organică și tranzacționarea cu cereale. În 2020, Agroland Agribusiness a înregistrat o cifră de afaceri de 18,44 milioane lei (+88% față de anul precedent). Profitul net obținut a fost de 1,2 milioane lei (+231% față de anul precedent), cu o marjă netă de 6,82%, în creștere față de marja de 3,86% obținută în 2019.

Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a țării și își propune să se extindă în toată zona de Sud și de Vest. Pentru următorii trei ani, compania urmărește dezvoltarea activității principale și orientarea spre noi linii de business: administrarea și livrarea comenzilor pe segmentul agricol de produse fito organice și convenționale din magazinele Agroland, consolidarea și dezvoltarea vânzării de fertilizanți solizi, dezvoltarea activității de cercetare și producere de material genetic certificat pentru cultura de cereale, cu tehnologie proprie.
Agroland Business System deține 56% din acțiunile Agroland Agribusiness, Radu Florin deține 24%, iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice.



Citeste si