- 11 Aprilie 2024
AirAdvisor: Compania care a soluționat 240.000 de cereri de despăgubiri pentru zboruri perturbate apără drepturile pasagerilor din România
De câțiva ani, compania de gestionare a cererilor de despăgubire, AirAdvisor s-a manifestat pe piața din România unde vizează să ajute călătorii români să obțină compensații atunci când zborurile le sunt perturbate. Această companie se mândrește cu peste 240.000 de cereri rezolvate cu succes, iar opiniile călătorilor sunt cât se poate de pozitive.
AirAdvisor și începuturile saleAirAdvisor a început în urma unei interacțiuni negative a fondatorului, Anton Radchenko, cu Lufthansa. În urma refuzului la îmbarcare nedreptățit, fondatorul s-a regăsit cu întreaga familie blocată pe aeroportul din Frankfurt fără asistență din partea companiei aeriene. Acesta a fost catalistul care a declanșat crearea AirAdvisor.
Fondatorul, avocat licențiat în statul New York, consideră că unele companii aeriene profită de pe urma călătorilor, motiv pentru care a creat o platformă prin care să-i ajute atât prin acțiuni directe, cât și prin informații utile.
Compania a fost fondată în 2017 în Ucraina, iar în doar câteva luni și-a extins activitatea în alte patru țări: Polonia, România, Rusia și Marea Britanie. AirAdvisor și-a extins activitatea constant, iar prin adăugarea a mai bine de 13 limbi, aceasta deservește clienți din întreaga lume.
Activitatea AirAdvisorObiectivul companiei este să contribuie în lupta pentru protejarea drepturilor pasagerilor aerieni. Prin ajutorarea călătorilor să obțină atât despăgubiri, cât și rambursări pentru zborurile întârziate și anulate, AirAdvisor vizează să minimizeze practicile ilicite ale companiilor aeriene.
În plus, în urma mai multor studii de piață, compania a observat că o mare parte a călătorilor al căror zbor a fost perturbat renunță să mai solicite rambursări sau compensații. Astfel, prin alegerea de a nu mai cere despăgubiri, pasagerii „oferă” companiilor aeriene sume de bani la care nu au dreptul. De aceea, prin activitatea AirAdvisor se vizează și creșterea gradului de conștientizare a călătorilor față de comportamentul companiilor aeriene.
Cum funcționează sistemul de compensare financiară AirAdvisorDe-a lungul timpului, AirAdvisor a simplificat procesul de solicitare a despăgubirilor. Cererile sunt trimise prin completarea unui formular scurt în câteva minute. Pasagerii trebuie să completeze informațiile personale, informațiile zborului perturbat și orice document relevant situației (cărți de îmbarcare, bonuri fiscale, comunicări din partea companiei aeriene).
Odată trimis formularul, se deschide un dosar, iar un manager va începe procesul de solicitare a despăgubirii sau a rambursării intrând în contact direct cu compania aeriană în cauză.
În general, clienții sunt puși la curent cu toate etapele procesului și sunt contactați doar atunci când sunt necesare date suplimentare.
Activitatea juridicăAirAdvisor funcționează în baza Regulamentului European 261 din 2004. Acesta este o directivă emisă de instituțiile europene și vizează protejarea drepturilor pasagerilor care călătoresc atât în spațiul european, cât și dinspre un stat non-european către Europa.
Întrucât companiile aeriene doresc să evite cât mai mult achitarea călătorilor, AirAdvisor operează alături de o echipă de avocați. Aceștia sunt parteneri din întreaga lume care lucrează alături de companie pentru a soluționa cererile de compensație ajunse în fața unui judecător. Scopul acestora este de a proteja drepturile pasagerilor și de a obține suma cuvenită chiar și în instanță.
Acest proces se manifestă în momentul în care companiile aeriene nu doresc să soluționeze cererile pe cale amiabilă. Călătorii au posibilitatea să aibă un avocat care să înainte o acțiune în justiție în numele lor pentru a obține compensații. Chiar recent, AirAdvisor a câștigat un caz în instanță împotriva Wizz Air unde compania a invocat circumstanțe excepționale pentru un zbor anulat de pe ruta Dortmund-Iași.
Plata serviciilor AirAdvisorCompania funcționează sub premisa „Fără câștig, fără taxe”, ceea ce înseamnă că nu se percepe nicio taxă clienților până când nu este obținută suma compensației sau a rambursării.
În momentul în care AirAdvisor reușește să obțină o despăgubire în numele călătorilor, compania percepe un comision din suma recuperată de la companiile aeriene. Acest sistem este apreciabil datorită nivelului de transparență și lipsa de tranzacții ascunse.
Recunoașteri internaționale
AirAdvisor a fost recunoscută și premiată în mai multe circumstanțe. Articolele utile de pe site-ul web au fost citate în cele mai importante publicații internaționale, iar asocierea sa la Asociația Avocaților Europeni oferă cu siguranță un plus de încredere.