- 31 August 2020
Alegeri locale 2020: ce vor antreprenorii din București de la primarul lor
De la ultimul nostru articol până astăzi candidații s-au înmulțit, au apărut și unii exotici, au ieșit și unii din joc pentru că nu au reușit să depună toate semnăturile. Bucureștiul va avea pe buletinul de vot 18 candidați. Iată candidații în ordinea care va fi pe buletinul de vot la București pe 27 septembrie, data alegerilor locale.
- Călin Popescu-Tăriceanu
- Gabriela Firea
- Traian Băsescu
- Ileana-Daniela Nănău
- John-Ion Banu
- Claudiu-Richard Târziu
- Florin Călinescu
- Radu Ghidău
- Bogdan Stanoevici
- Valentina Bistriceanu
- Ilan Laufer
- Sebastian-Constantin Popescu
- Alexandru Coita
- Ioan Sîrbu
- Nicușor Dan
- Octavian Bădescu
- Radu-Octavian Moraru
- Cătălin Berenghi
Am avut un formular în care ne-am întrebat comunitatea ce și-ar dori când vine vorba de antreprenoriat de la un primar al Bucureștiului. Formularul e disponibil în continuare la finalul materialului pentru a primi noi sugestii.
Alegeri locale 2020 - cum e astăzi Bucureștiul la nivelul oportunităților antreprenorialeAceasta a fost prima curiozitate. Cum li se pare antreprenorilor Bucureștiul astăzi. Am primit câteva răspunsuri pe care le vom rezuma mai jos.
Antreprenorii consideră că avantajele Bucureștiului sunt mai mult contextuale. Datorită statutului de capitală, în București sunt multe companii, populație mare și geografic orașul e poziționat relativ bine, Cu toate acestea, nu există susținere instituțională pentru antreprenori.
- „Un hățiș birocratic în care te poți pierde, cu destule oportunități date mai mult de statutul de Capitală, de numărul mare al cetățenilor, de poziția geografică și poziționarea în București a unei treimi din companiile străine și autohtone”
- „Sub nivelul multor capitale din UE, cu puține inițiative de sprijin sau încurajare a antreprenoriatului din partea sectorului public”
- „Avantajele sunt forța de muncă bine calificată, creativitatea și flexibilitatea. De asemenea, conexiunea bună la internet și faptul că e o capitală a unui stat UE și NATO”
Evident, urmează partea de planuri și ce așteptări au antreprenorii de la un primar. Noi ne-am concentrat pe zona de antreprenoriat și cum e dezvoltată această zonă la nivelul administrației locale. Am primit câteva sugestii interesante.
- „Programe de antreprenoriat în școli și licee sau în afara curriculei școlare. Crearea unor departamente specializate pentru interacțiunea cu antreprenorii și dezvoltarea de programe țintite”
- „Dezvoltarea sau sprijinirea hub-urilor specializate cu facilități multiple, fiscale, logistice sau de promovare”
- „În primărie trebuie să existe un departament care se ocupă de antreprenoriat. Un birou deschis și concret în adoptarea măcar în faza pilot a implementării tehnologiilor dezvoltate de mediul antreprenorial”
- „Să securizeze finanțarea proiectelor pilot din bugete proprii și bugetele axelor de finanțare existente și să creeze facilități pentru antreprenori. Pe scurt? Să fie ca Viena”
- „Lansarea unor dezbateri în comun cu antreprenorii pentru identificarea unor soluții pentru impulsionarea afacerilor”
- „Ajustarea sistemului de stat încât să devină mai flexibil. Antreprenorii nu pot lucra în afara reglementărilor, iar acestea pot fi sufocante și instituțiile își pasează responsabilitățile”
Orice capitală are nevoie de un transport mai bun pentru a rezista populației în creștere și a aglomerației. Un oraș aglomerat înseamnă un oraș unde se pierd bani în timp ce stăm la semafor.
Am vrut să aflăm cum se vede și zona de mobilitate urbană din prisma antreprenorilor.
- „Costuri transparente pentru orice cumpărat de primărie, publicate la timp, corect”
- „Rețea de transport digitalizată, să știi când vine orice mijloc de transport de pe telefon. Acces în orice mijloc de transport cu același card sau cu telefonul”
- ”După ce se rezolvă asta, trebuie implementate soluții green de transport, dar numai după ce ne asigurăm cu nu omorâm bicicliștii care fac efort fizic și trag aer puternic în piept și trotinetiștii cu noxele de pe străzi, cu lipsa de infrastructură pentru aceste mijloace de transport”
- „Transportul în comun trebuie redimensionat și adăugate soluții inteligente. Trebuie găsite soluții pentru parcări, iar la fiecare colț de stradă trebuie parcare”
- „Soluția oferirii de bani, vouchere, vacanțe, tratamente pentru bucurești nu are cum să rezolve aceste probleme”
- „Toată informațiile dinspre primărie spre cetățean să fie accesibile și folosibile online”
- „Benzi speciale pentru transport de urgență și transport public. Piste reale pentru bicicliști, eficientizarea semnalizării luminoase, delimitarea unor zone de acces în funcție de nivelul de poluare, tonaj și tipul vehiculului”