- 14 Aprilie 2025
Alexandru Leca devine CEO al SmartBill. Planurile companiei la 18 ani de când a fost fondată
După 18 ani de la fondare și la cinci ani de când în acționariatul companiei a intrat grupul european Visma, SmartBill a ajung la 160.000 de clienți și o creștere cu 70% a cifrei de afaceri de la an la an. În 2024 a ajuns astfel la 15 milioane de euro.
160.000 de antreprenori și 72 de milioane de facturiCreșterea a fost alimentată de extinderea bazei de clienți, care a depășit 150.000 la finalul anului trecut, în prezent numărând 160.000 de antreprenori care folosesc SmartBill ca principal instrument de operare financiară.
În total, în 2024 au fost emise peste 72 de milioane de facturi prin SmartBill, cu o valoare cumulată de aproape 43 de miliarde de euro, respectiv 212 miliarde lei. Numărul facturilor emise a avut o creștere de aproape 20% față de 2023.
Strategia SmartBill pentru 2025 are ca punct central consolidarea poziției de lider pe piața locală, într-un context economic și legislativ în continuă schimbare. Compania își propune să rămână un reper de încredere pentru antreprenorii români, păstrând în același timp cultura organizațională sănătoasă care a susținut dezvoltarea din ultimii ani.
Unul dintre cele mai importante proiecte strategice ale companiei din ultimii doi ani a fost integrarea completă cu sistemul național e-Factura. SmartBill a început pregătirile încă din 2022 și a reușit să atingă o rată de succes de 99,9% în validarea documentelor emise prin platformă, în prezent.
Cine este Alexandru Leca, noul CEO al SmartBill„Am plecat la drum cu un background în contabilitate și m-am intersectat cu SmartBill încă de la început, am lucrat alături de fondatori de la prima versiune. De atunci, am fost implicat direct în dezvoltarea produsului și în înțelegerea profundă a nevoilor antreprenorilor români. Pentru mine, această numire este o responsabilitate majoră, dar și un privilegiu, sunt în fruntea unei companii care are toate atuurile să ducă digitalizarea financiară la nivelul următor”, a declarat Alexandru Leca, CEO Smartbill.
„Scopul nostru a fost să facem din e-Factura un proces invizibil pentru antreprenori, să preluăm noi complexitatea lui, astfel încât clienții noștri să se poată concentra pe dezvoltarea afacerii. Munca din spate a fost enormă, dar rezultatele se văd în gradul de încredere pe care l-am câștigat”, a mai spus Leca.
De asemenea, Leca menționează că provocările de viitor ale SmartBill țin de o piață post e-Factura care schimbă modul de interacțiune cu documentele, un mediu economic cu provocări pentru antreprenori, dar și tehnologiile care promit simplificarea modului de interacțiune cu informațiile.
Provocările SmartBill la 18 ani distanță de la fondareRadu Hasan, fostul CEO și cofondator al SmartBill alături de Ioana Hasan și Mircea Căpățînă, intră astfel într-un sabatic, iar Mircea Căpățînă va continua ca Director de Marketing al companiei.
Din punctul de vedere al lui Căpățînă provocările SmartBill sunt diferite astăzi față de cele de la început. Mai mici, dar mai sofisticate.
“Suntem într-un nou pole-position, ca în 2007. Ani de zile nu am știut ce înseamnă safe, viziune amplă, curajoasă. Când nu mai ai grija zilei de mâine poți planifica și construi altfel. Piața e schimbată, provocările sunt diferite”, spune Mircea Căpățînă.
El menționează că dacă înainte de achiziția de către Visma se concentrau pe adopția unei soluții de facturare, astăzi provocările vin din automatizare, predicție, integrare profundă între fluxurile de business.
“Avem resursele și viziunea de a transforma SmartBill într-un veritabil asistent de business, așa cum visa și Radu Hasan, cofondator și 18 ani CEO, încă de când am fost în SilicoN Valley în 2014”, spune directorul de marketing al SmartBill.
Mircea explică rolul SmartBill pentru antreprenorii din România ca “parte din echipa ta”. “SmartBill este o rotiță care face întreg ecosistemul de business să se miște mai efficient. Asta e teribil de frumos. Am reușim să rămânem aproape de clienți, încă ne pasă de orice supărare”, spune Căpățînă.
Secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro este susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.
Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.