Altex ajunge la o cifră de afaceri record în 2022, în creștere cu 11%

Anul trecut, Altex România a obținut o cifră de afaceri de 6,52 miliarde lei, în creștere de 11%. Acesta este cel mai bun rezultat din istoria companiei, care continuă să înregistreze o creștere de două cifre procentuale pentru al patrulea an consecutiv, consolidând astfel trendul ascendent al cifrei de afaceri din ultimii 13 ani.

Sub umbrela Altex se regăsesc subsidiare care oferă clienților servicii complete, precum servicii de livrare cu flota proprie (Altex Logistic & Distribution), servicii de reparații și service electronice și electrocasnice (Altex Service Center), servicii de finanțare (Credex Broker) sau produse de papetărie, birou și mobilier (RTC Proffice Experience). Numărul total de angajați care lucrează în cadrul companiei Altex România este de 4.016.

,,Anul 2022 a fost unul dificil pentru toate sectoarele economiei. În contextul inflației și al creșterii costurilor în general, decizia strategică a companiei a fost de a reduce profitabilitatea și de a absorbi parțial creșterile de preț de la furnizori. Această abordare ne-a permis să transferăm cu întârziere ajustările de preț în piață, în avantajul clienților și să minimizăm scăderea investițiilor noastre. În plus, această experiență ne-a determinat să continuăm prioritizarea investițiilor în digitalizare și automatizare a proceselor, atât în canalele tradiționale, cât și în mediul online, prin implementarea tehnologiei de inteligență artificială, în beneficiul clienților noștri.”, a precizat Dan Ostahie, fondator și CEO Altex România.

Cifre financiare 2022 Altex România:
  • Cifră de afaceri de 6,52 miliarde de lei, în creștere cu 11%
  • Profitul net la 114,6 milioane lei, în scădere cu 11,5%
  • Nr. de salariați 4.016, în creștere cu 1,5% față de anul trecut
  • Investiții de peste 17,5 milioare de euro în online și extinderea magazinelor fizice

Altex România investește cei peste 17,5 milioane de euro în modernizarea și deschiderea de noi  magazine, proiecte de digitalizare, Marketplace Altex și dezvoltarea de noi funcționalități în aplicația mobilă. În ceea ce privește extinderea rețelei de magazine, anul acesta sunt planificate 10 noi deschideri.

Altex a investit și în consolidarea prezenței online, cea mai recentă inițiativă fiind marketplace-ul Altex, proiect început la final de 2022, o platformă alternativă pentru alți comercianți care doresc să-și vândă produsele prin intermediul site-ului altex.ro. Astfel, compania dezvoltă noi categorii de produse, complementare electro-IT, pentru a oferi clienților o varietate de articole, precum bricolaj, casă şi grădină, jucării pentru copii, cosmetice, băuturi, auto, sport şi multe altele.  

,,Viitorul comerţului constă în mixul dintre online şi offline. Acest format îi oferă clientului, din ce în ce mai documentat, flexibilitate și predictibilitate. El vrea să aleagă cele mai bune opțiuni pentru el, iar unele nevoi sunt acoperite de online și altele de magazinele fizice. Prin urmare, investim în ambele canale deopotrivă și continuăm să ținem promisiunea față de client, de “cel mai mic preț din România”, adaugă Dan Ostahie.

Rezultatele companiei au fost impactate și de revenirea clienților la experiențele de cumpărare din magazinele fizice, Altex având o acoperire națională de 125 de magazine sub cele două branduri Altex și Media Galaxy.



Citeste si