Amber: Succesul peste noapte este, de fapt, un maraton

Succesul care pare brusc este de cele mai multe ori rezultatul unei munci de ani buni. Și asta e o lecție importantă pe care orice fondator de startup ar trebui să o știe, să se pregătească de un maraton.

Acest articol a fost publicat prima oară în rubrica „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro din data de 4 octombrie 2022. Abonează-te aici. 


Știrea săptămânii a fost că Amber, un studio de dezvoltare de jocuri mobile și nu numai, a obținut 20 de milioane de dolari investiție. Una dintre cele mai mari pentru o companie de tehnologie de la noi din țară. Dar ce se află, de fapt, în spatele acestei investiții?

În primul rând Amber are mulți ani pe piață. A început timid, a crescut, are contracte cu firme mari și a durat mult până când a ajuns în situația de față. Dar fiecare an a fost unul de creștere constantă.

În al doilea rând, cifrele arată bine. În 2021 Amber raporta o cifră de afaceri record de 126,8 milioane de lei (30,5 milioane USD) în 2021, o creștere cu 56% comparativ cu anul trecut. Din cifra de afaceri de 126,8 milioane de lei generată în 2021, aproximativ 70% au fost venituri din activitatea de R&D pentru dezvoltarea de jocuri video. Restul de 30% sunt venituri provenite din serviciile de asistență pentru dezvoltare, inclusiv asigurarea calității, asistența pentru clienți și localizare.

În al treilea rând compania are aproximativ 1.200 de angajați care lucrează în birourile din București, Botoșani, Guadalajara, Montreal, Kiev, Varșovia, San Francisco și Los Angeles.

În al patrulea rând compania colaborează cu branduri globale, precum Amazon, Disney, NBC Universal, Paradox Interactive, Rovio, That Game Company, N3twork și altele. Printre cele mai cunoscute companii de gaming cu care Amber a lucrat sau încă lucrează se numără Amazon, King, Big Fish Games, Disney, N3twork, Rovio, Warner Media și That Game Company.

Ce extragem din aceste patru puncte?

Că Amber nu e o companie care a avut succes peste noapte. Că a crescut treptat și acum e o companie mare, dar nu destul de mare pentru piața de gaming mondială, așa că o investiție e oportună. De ce acum? Pentru că poate accelera procesul de extindere prin achiziția de noi studiouri în toată lumea, care să contribuie la multiplicarea cifrei de afaceri.

Lecția Amber e simplă și dificilă în același timp. Este lecția multor ani de muncă până când poți să impresionezi cu un titlu de tipul „am primit investiție 20 de milioane de dolari”.

E o lecție despre maratonul antreprenorial pe care orice fondator trebuie să-l ia în calcul.

 



Citeste si