Andrei Ceauru. Filtro.ro - Antreprenorul care aduce apă curată în casa oamenilor

Andrei Bogdan Ceauru a plecat acum câțiva ani în Statele Unite cu Work and Travel, iar când s-a întors a fost inspirat să înceapă un business în domeniul produselor de filtrare a apei. Astăzi Filtro.ro crește, iar noi am descoperit povestea sa într-un nou interviu din seria #Antreprenori, powered by ING Bank România.

Interviul cu Andrei Ceauru este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.

Învățam împreună din poveștile antreprenorilor români care au clădit afaceri care ne inspiră. ING este alături de ei în fiecare etapă de creștere, cu expertiză, consultanță, produse digitale și soluții de banking și mai și. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate si sprijină dezvoltarea lor sustenabilă, pentru a-și duce afacerea la nivelul următor.


Filtro.ro e un magazin online care vinde sisteme de tratare și filtrare a apei potabile. Magazinul a început în 2015, după ce Andrei a fost inspirat de ceea ce a văzut în Statele Unite în timpul experienței Work and Travel.

„La vremea respectivă se oferea apă filtrată în SUA și mulți aveau sistem de purificare acasă. În România nu exista așa ceva, așa că am zis că-n 10 ani va ajunge și aici, iar noi am decis să începem înaintea trendului”, spune Andrei Ceauru.

Filtro.ro vinde și face educație de piață în același timp, pentru ca oamenii să înțeleagă că sistemele de filtrare ale apei pot fi o soluție pentru un consum mai sănătos și chiar mai sustenabil.

„Am avut o creștere organică, accelerată, de la an la an. În primii ani afacerea s-a dublat de la an la an, dar încerc să limitez creșterea forțată ca să nu depășim pragul de a satisface clienții și nevoile lor. Am avut mereu minimum 40-50% creștere de la an la an, dar eu țintesc profitul, nu neapărat cifra de afaceri, pentru că eu ca antreprenor consider că aceasta poate fi un miraj”, explică fondatorul Filtro.ro.

Un business învățat de la zero

Andrei Ceauru nu era un expert în filtrarea apei. Doar a văzut o idee bună în Statele Unite și a vrut să convingă și piața românească de acest aspect.

Ce a observat în primă fază, când a vrut să testeze soluții de la furnizori deja existenți în piață e că serviciile nu erau la nivelul dorit de el, iar prețurile nu erau transparente.

„Era un fiasco din punct de vedere digital la toți jucătorii din piață. Am făcut ceea ce știam mai bine - site-uri, iar în paralel am citit mult despre tratarea apei, am făcut cursuri ca să-nțeleg soluțiile și am studiat mult. Ulterior am început dezvoltarea platformei, programarea și marketing-ul”, spune Ceauru modul în care și-a pregătit lansarea afacerii.

Un antreprenor de mic

Andrei a avut tendințe antreprenoriale încă de când era mic. Spune că primii 7 ani de acasă au fost despre antreprenoriat, unul simplu, dar eficient.

„Părinții mei aveau un butic de țară, stil alimentară. Eu fiind mic, pe la 7-8 ani, îi ajutam acolo, când plecau să lucreze în curte stăteam la magazin și vindeam, negociam. Luam banii vecinilor care mă cunoșteau, practic”, își amintește cu drag Andrei.

Locuiau în zona Transfăgărășanului, chiar la șosea, așa că nu e străin nici de a vinde fructe în stradă, când toată lumea avea o tarabă în fața curții. Ulterior, lucrurile au început să devină mai serioase.

Prin clasa a VII-a a descoperit programarea, a făcut site-uri pentru cunoscuți, dar și pentru clienți noi, până înspre facultate. A continuat cu astfel de proiecte, inclusiv personale, până s-a întors din Statele Unite în 2015.

„Atunci am deschis primul magazin, dar și primul business care conecta online-ul cu offline-ul”, spune Ceauru.

Un business online, dar consultativ și cu vânzare lungă

Să vinzi sisteme de filtrare a apei online nu e un proces la fel de simplificat precum vânzarea de telefoane mobile. Chiar dacă și aceea are foarte multe provocări. Deși clienții ajung la Filtro.ro prin intermediul marketing-ului online și al reclamelor, vânzarea e una consultativă și de durată.

„Procesul de achiziție durează mult. Un client nu vine, se uită și cumpără. Din acest motiv și showroom-ul nostru nu e într-o zonă cu trafic. Oamenii se uită pe bloguri, citesc interviuri, întreabă despre diferite produse, iar noi trebuie să înțelegem unde vrea să folosească cineva un produs, ce nevoi are, ca să vindem un produs eficient, nu cel mai scump”, spune antreprenorul.

El menționează că-ntr-un mod ideal, procesul de vânzare ar trebui să începă cu o analiză a apei. Aproape ca la o farmacie, spune el, unde ajungi după ce te duci la doctor și ai o trimitere.

„Sunt clienți care spun că nu au timp să facă analizele de apă, dar e important pentru a ști ce să-i oferim și să fie mulțumit, nu doar să-i oferim un produs prea scump pe care să nu-l folosească”, mai spune Andrei Bogdan Ceauru.

Pentru a vinde produsul cel mai bun, cei de la Filtro.ro se uită pe analize de apă din diferite localități, ca să descopere problemele apei și să descopere ce filtrare se potrivește. În momentul de față colaborează aproape în totalitate cu zona B2C, proiectele B2B fiind punctuale.

El spune că, deși poate impresia generală ar fi diferită, România are o apă bună. Dar sunt alte lucruri care afectează calitatea apei.

„Conductele și țevile murdare sunt o problemă, furnizorii care adaugă alte substanțe pentru a curăți acest lucru și apa care ajunge la punctul final e bună de consum, e potabilă, dar poate nu are un gust atât de bun, pentru că nu e filtrată și depinde de foarte multe aspecte”, spune Andrei Ceauru.

Totuși în ultimii 8 ani clienții s-au schimbat mult. Oamenii au început să conștientizeze importanța apei.

„Totuși, oamenii nu conștientizează că există o tehnologie disponibilă să filtreze apa astfel încât să fie bună, potabilă și sigură. Orice băutură carboagazoasă folosește apă filtrată. Multe afaceri din zona HoReCa au apă filtrată. Acest lucru poate să rezolve și apa de consum, dar și apa pe care o folosesc oamenii la mașina de spălat, de exemplu, pentru că există mult calcar”, spune Ceauru.

Ce ar face diferit Andrei Ceauru la 20 de ani

Îi provocăm pe antreprenori în acest proiect să ne spună și cum ar face lucrurile diferit dacă s-ar întoarce la 20 de ani cu experiența și mintea de astăzi.

„Ce am făcut și atunci. Experiența din Statele Unite o recomand tuturor, pentru că vezi tot felul de mici afaceri sau unele mai mari pe care le poți transpune în țară. Apoi să ai curaj să încerci orice, indiferent că iese pe hârtie sau nu iese. Dacă nu iese așa, nu e un eșec, este un eșec calculat. Chiar și dacă începi azi un magazin online în România poți să vezi ce jucători există în piață, ce fac greșit, ce fac bine. De asemenea, aș citi mai mult. De curând am descoperit audiobook-urile și mă ajută foarte mult”.

Ce a făcut însă bine în toată această perioadă a fost să-și folosească experiența de programator pentru a optimiza tot ce înseamnă vânzările online și procedurile interne.

„Facem totul in-house, avem programatori interni și ne-am dezvoltat toate sistemele, inclusiv de facturare. Avem inclusiv un serviciu de marketing digital dezvoltat 100% de noi, unde putem să publicăm produse, să menținem legătura cu clienții, facturăm, stocuri, warehouse management, cât mai multe feature-uri pe care nu le găsim la alte probleme”, spune antreprenorul.

O resursă recomandată de Andrei Ceauru

„M-a ajutat un film cu Justin Timberlake, numit In Time, care transpunea timpul în bani. Atunci am înțeles că nu trebuie să alergi după bani, trebuie să alergi după timp, după timp liber. Când ajungi să ai anumite resurse, poți să cumperi timpul altora care să lucreze în favoarea ta, ca tu ca antreprenor să ai mai mult timp liber, să te bucuri de familie, de ce-ți place”, spune Andrei Ceauru.

Care sunt nevoile unui antreprenor de la o bancă

O altă provocare în aceste intervuri e să-i întrebăm pe antreprenori ce-și doresc de la relația cu banca pentru ca aceasta să funcționeze mai bine.

„Am încercat mereu să avem un cash flow foarte bun. Dar avem nevoie de consultanță de la o bancă, printr-un manager de sucursală lucrurile se întâmplă așa, direct și prietenos. Interfața băncii cu antreprenorii e cea mai importantă”.



Citeste si