- 15 Septembrie 2023
Antrenament pentru business: 3 antreprenori povestesc despre experiența lor la factory Bootcamp by Raiffeisen Bank
Ce spun ei despre această experiență?
„Pentru mine a fost un bootcamp neașteptat de uman, m-am bucurat foarte mult că am avut acces la expertiza celor prezenți și că am avut parte de conexiune umană de calitate, ceea ce mi-a dat mult entuziasm și putere… să mut munții din loc”, spune Anca Amariei, Centrul EKA - un centru al stării de bine, primul centru cu servicii integrate de wellbeing, terapie și dezvoltare personală, deschis în noiembrie 2022, cu o echipă de 20 de oameni, formată din fondatori și specialiști.
„Bootcamp-ul a fost o experiență grozavă! Mi-a plăcut mult faptul că am cunoscut antreprenori cu provocări de business diverse și că speakerii ne-au prezentat tot felul de situații aplicabile pentru business-urile noastre”, completează Mădălina Tatomir, owner Magnolia Atelier - un brand de accesorii și bijuterie, fondat în 2011.
Pe scurt, peste 20 de antreprenori au participat, în perioada 1-2 iulie, la factory Bootcamp powered by Raiffeisen Bank, o școală de vară dedicată celor care au nevoie sprijin pentru a implementa, dezvolta sau scala o afacere. Proiectul a îmbinat partea de mentorat cu exerciții practice, pentru a ajuta la consolidarea planurilor de business ale participanților. Aleși din peste 100 de înscriși din întreaga țară, cei prezenți au avut parte de 2 zile de training-uri și de sesiuni practice alături de specialiști în finanțare, branding, digital marketing, vânzări, community management, francizare și PR.
Cea mai interesantă lecție învățată acolo…„Experiența asta pentru mine nu a fost despre a avea sau nu o finanțare, ci a fost despre o mulțime de informații valoroase pe care eu, ca antreprenor la început de drum, am reușit să le accesez”, spune Anca Amariei, Centrul EKA.
„A fost o atmosferă frumoasă de creștere, învățare și suport. Cea mai interesantă lecție învățată a fost să nu subestimam niciodată valoarea noastră, a produselor sau a serviciilor pe care vrem să le oferim, și să ne urmăm planul cu consecvență și deschidere către nou”, apreciază Dan Tudorache, EmpacITy - o agenție globală de dezvoltare organizațională și personală, ce oferă servicii de consultanță, educație, training, coaching și mentoring pentru companiile și angajații din domeniul IT, înființată în 2022, cu 4 angajați stabili și 5 colaboratori.
„Eu mi-am fondat compania în 2011”, explică Mădălina Tatomir, owner Magnolia. „Dar am avut o perioadă de stagnare în pandemie, motiv pentru care simțeam nevoia unui nou boost de energie, suport financiar, poate noi obiective; am căutat pe internet și așa am aflat de bootcamp.”
Training. Finanțare. Și multe sfaturi utile.Despre toate aceste lucruri a fost vorba în bootcamp. Pentru că, nu-i așa, în orice program de antrenament este important să știi care este ordinea corectă a exercițiilor și cum trebuie să-ți dozezi efortul astfel încât să ajungi cu bine la linia de final.
„De 6 ani mă implic activ în programul factory by Raiffeisen Bank și este o bucurie să privesc drumul unui antreprenor, din momentul când își prezintă ideea de business și până la conturarea unei afaceri de succes. În cele două zile de factory Bootcamp am aflat, alături de cei înscriși în program, că interacționând unii cu alții, adresând întrebări și împărtășind experiențe valoroase, putem găsi răspunsurile potrivite prin să facem față următoarelor provocări”, spune Bianca Chișulescu, Program Manager, factory by Raiffeisen Bank.
„A fost ca un boost de know-how, de încredere, de energie. Mi-a plăcut că au fost două zile foarte condensate și mi s-au părut super utile toate subiectele abordate - de la vânzări la cel legat de francizare. M-a ajutat experiența celor care au trecut prin bootcamp, iar la final, faptul că se pot obține finanțări poate să fie un mega-suport, mai ales pentru antreprenorii la început de drum”, spune Anca Amariei, Centrul EKA.
„Este o inițiativa care merită toată aprecierea!”, subliniază și Dan Tudorache (EmpcITY). „Eu unul am văzut ce făceam greșit, ce puncte mai am de îmbunătățit și care sunt părțile pe care le fac deja bine.”
„Mi-a plăcut că se oferă sprijin specializat și nu doar servicii de creditare. Cred că pentru afacerile la început de drum este foarte utilă inițiativa și faptul că ai acces la experți din domeniu, la oameni cu experiență, la alți antreprenori este extraordinar. Îți poți structura puțin etapele lansării, afli de ce ai nevoie, pui întrebări, primești suport”, apreciază și Mădălina Tatomir.
Acces la know-how gratuit și networking„Ghidajul de la consultanții factory by Raiffeisen Bank ne-a ajutat să fim mai pragmatici, să vedem cifrele din spatele ideii, să vedem perspectiva oricărui investitor asupra ideii, dar și a unui potențial client corporate. Pe lângă asta, am primit idei și opțiuni viabile în ce privește finanțarea unei idei și a unui startup”, precizează Dan Tudorache despre modul în care au decurs cele două zile de bootcamp.
„Pentru mine cel mai relevant a fost pitch-ul pe care a trebuit să îl construiesc, au fost foarte bune întrebările pe care le-am primit, m-au făcut să mă gândesc la perspective noi, la probleme și soluții care pot părea neclare sau pe care nu le vedeam la momentul respectiv. Când m-am întors acasă aveam parcă o viziune mai clară despre cum trebuie să arate businessul meu”, zâmbește Anca Amariei.
„Ghidajul a fost util în a-mi contura un plan al dezvoltării afacerii. Am făcut demersurile pentru a scala și cu siguranță, dacă am nevoie de suport financiar pentru acest pas, voi apela la echipa Raiffeisen”, completează și Mădălina Tatomir.
Un antreprenor la început de drum are nevoie de...„Eu spun că antreprenorul care pornește un business trebuie să aibă parte de: o echipă în care lucrurile funcționează, de o viziune cât mai clară și, cel mai important, de sprijin emoțional și mental”, punctează Anca Amariei.
„Branding, calitatea produsului/serviciului oferit, o estimare cât mai corectă a investiției și a posibilității de amortizare a acesteia”, crede Mădălina Tatomir.
„Sunt importante punctele forte ale echipei, valoarea și expertiza cu care vin, dar și nevoia pe care o rezolvă serviciul sau produsul. În plus, trebuie să știi care e publicul tău țintă, ce emoții are, cum ajungi la ele”, spune și Dan Tudorache.
Programul factory by Raiffeisen BankProgramul de finanțare factory by Raiffeisen Bank a pornit în urmă cu șase ani, cu misiunea de a deservi o piață neacoperită, aceea a antreprenorilor aflați la început de drum care găsesc cu greu o sursă de finanțare viabilă pentru compania lor. Programul facilitează accesul antreprenorilor la un credit bancar acordat în condiții preferențiale, fără să condiționeze finanțarea de existența unui istoric de activitate, fiind unic în piața bancară locală. În plus, poate fi accesat pe tot parcursul anului, fără să existe o perioadă limită de înscriere.
Factory are 3 piloni de dezvoltare, prin care să răspundă atât business-urilor aflate în stadiul de idee, cât și celor aflate în proces de scalare: Startup Studio by factory, Concursul de finanțare factory, Factory GROW.