Antreprenorii citesc: recomandări de lectură de la Oana Odobescu

”Antreprenorii citesc” este rubrica unde strângem recomandări de cărți de la antreprenori și inovatori. Ce titluri ne recomandă Oana Odobescu, antreprenoare cu peste 14 ani experiență în comunicare, fondatoarea agenției Crafters, care se ocupă de serviciile de comunicare pentru multe branduri locale antreprenoriale.

Oana Odobescu are 14 ani de experiență în comunicare, timp în care a lucrat atât cu antreprenori, cât și cu multinaționale. În prezent, Oana este responsabilă de dezvoltarea Crafters și se ocupă de consultanță, de traininguri și de crearea strategiilor de PR și comunicare pentru clienții agenției. 

Din portofoliul echipei Crafters fac parte clienți din industrii complexe și diverse, printre care: Allied Engineers, Blue Point, DIPLOMA Show (The Institute), Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), Leverage, Metabeta, Romanian Design Week (The Institute), SBR Soletanche Bachy Fundații sau Sixense România.

În 2021, Crafters a fost numită Small Consultancy of the Year la Romanian PR Award. Agenția mai are în portofoliu alte două premii obținute la aceeași competiție dedicată industriei de PR și comunicare: Silver PR Award, categoria Comunicare internă (Romanian PR Award 2020), respectiv Diploma de excelență pentru cel mai bun newsletter intern (Romanian PR Award, 2021). Crafters este și inițiatoarea primului newsletter lunar dedicat comunicării pentru antreprenori,  #punctCOMM.

Începând cu 2021, Oana face parte din juriul Romanian PR Award, cea mai prestigioasă competiție pentru industria de comunicare de la noi.


”Am descoperit cărțile de dinainte să știu să citesc. Am avut noroc să cresc într-o familie care punea preț pe citit, alături de un bunic care avea suficientă răbdare cât să-mi citească în fiecare seară povești pe care deja le știam pe de rost, dar pe care le-aș fi ascultat la nesfârșit.”

1. Prima carte citită – îți mai aduci aminte care a fost aceea?

Prima carte citită cap-coadă a fost Alice în Țara Minunilor, la final de clasă I – o lectură de care am tras toată vara, în care mi-a fost greu să pătrund și pe care am tot ocolit-o de atunci.    

2. Care e ritualul tău de lectură? Poți citi oriunde, oricum și cât de des reușești s-o faci? 

 

Nu am un ritual anume, însă cel mai mult îmi place să citesc cu creionul în mână, dimineața devreme, când încă e liniște în casă și pe mail. 

Am zile în care citesc mult și zile în care nu reușesc să citesc nici măcar o pagină – încerc însă, odată ce încep o carte, să fiu constantă și să nu las goluri prea mari de timp între lecturi. 

3. Cărți fizice, audio books sau Kindle, cum preferi să citești? 

Cărți pe hârtie oricând pot. Recent, am început să ascult și audiobooks – însă le prefer doar pentru subiecte pragmatice din zona de marketing, comunicare, business, nutriție, psihologia copilului. 

4. Cea mai recentă carte care te-a impresionat.

 

Toată dragostea dintr-o fotografie arsă”, scrisă de Maria Orban, un micro-roman despre relațiile dintre 3 generații de femei. Probabil a rămas cu mine mai ales pentru că m-a făcut să retrăiesc – într-un mod neașteptat – pierderea bunicii materne.

5. Un top 3 cărți preferate ale tuturor timpurilor și pe scurt de ce. 

Ordinea e aleatorie și, probabil, dacă ar fi să mai răspund încă o dată, pentru 15 minute, aș alege cu totul altceva. 

Ieșirea din timp. Un altfel de jurnal” – Matei Călinescu. E cartea din care am învățat că – în momente de criză, când viitorul pare că încetează să existe – abordarea cea mai sănătoasă rămâne să iei lucrurile One day at a time. 

Apologia pârleazului” – Vintilă Mihăilescu. Un volum de antropologie publică, care reunește multe analize spumoase din care orice om de comunicare și de business are enorm de multe de învățat despre cum s-a schimbat și ce definește realitatea societății românești actuale. 

Cântecul lui Solomon” – Toni Morrison, pentru toate straturile mitologice, nuanțele, simbolurile și poveștile caleidoscopice pe care le aduce împreună.

6. Ce cărți ai în plan să citești anul acesta? 

Am pe listă Priceless (William Poundstone) plus o serie de cărți de strategie de comunicare din categoria „mai academică” și, dacă va mai fi timp, m-aș bucura să recitesc Good strategy, bad strategy

7. Carte care te-a ajutat mult în business și de ce. 

 

Small Giants de Jo Burlingham, pentru că răstoarnă percepția clasică despre ce înseamnă creștere în business, o abordare cu care rezonez foarte mult și din care m-am inspirat în ceea ce construim la Crafters. 

 

Antifragil de Nassim Taleb, pentru că mi-a dat curaj să stau în disconfortul incertitudinii. E o carte la care revin periodic, o lectură care rămâne work in progress și care probabil se va întinde pe mult timp de aici înainte. 

8. Carte care te-a ajutat mult în viață și de ce. 

 

Cred că Idiotul lui Dostoievski. Am citit-o și recitit-o la mai multe vârste și de fiecare dată a fost o lectură-eveniment, ca o ședință lungă de terapie. 

9. Dacă ai scrie tu o carte, cum s-ar numi?

 

Nu m-am gândit să scriu o carte, dar cel mai probabil ar avea un titlu anonim, de lucru, până m-aș lămuri ce formă va lua conținutul.   


Dacă ai și tu o recomandare de antreprenor pasionat de lectură sau ești unul dintre cei care citesc cât de des pot, trimite-ne un mail la hello@start-up.ro ca să te adăugăm în rubrica noastră de inspirație și poftă de citit.



Citeste si