- 23 Decembrie 2020
Antreprenorii din România, 40.000 de EUR pentru copii la turneul de șah online Chess4Education
Între cei 95 de participanți la competiție s-au aflat Adrian Dragomir, CEO Termene.ro, Filip Maria, general manager HaHaHa Production, Matei Psatta - chief marketing officer TPS Engage, Andreea Popa, chief financial officer și Daniel Ilinca CEO Softbinator Technologies, Vasi Rădulescu, medic și autor ReadersDoGood, Alex Dona, cofondator DespreVin.ro, Alina Dobra, CEO Bunnyshell, Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
„Mi s-a părut fascinant că toată lumea care s-a implicat în acest turneu a zis da pe loc, instantaneu. Și în 3 săptămâni am reușit să facem totul” spune Matei Pavel, antreprenor și inițiatorul turneului de șah în beneficiului proiectului înscris de învățătoarea Flori Grozavu pe platforma Narada.ro.
175 de nume importante din industria IT și nu numai au ajutat la strângerea a 40.000 euro în doar 3 săptamâni astfel încât până la urmă 245 de copii din școala din comuna Curcani vor intra în noul an cu dreptul. Această sumă s-a transformat deja în tablete și laptopuri care au ajuns la copii sau în sălile virtuale de clasă.
Turneul de șah Chess4Education a beneficiat și de implicarea unui maestru al sportului, Adrian Stanca, arbitru de șah și organizator de competiții. „Este o onoare pentru mine să fiu aici, să iau parte la acest turneu, cu un vibe extraordinar de entuziasm și sinceritate. În plus, s-a strâns și o sumă fabuloasă”, observa arbitrul, care încă înainte de debutul turneului avea așteptări în ce privește nivelul de performanță: „Se va juca rapid, la nivel bun!”
În cele 3 ore și jumătate ale turneului de șah transmis live pe Facebook fiecare participant a făcut mutări care contează nu doar pe tabla de șah, ci reprezintă în cel mai concret mod investiții în capitalul uman, una dintre cele mai importante resurse.
Inițiativa liderilor din domeniul IT, faptul că în doar 3 săptămâni au reușit să strângă 40.000 euro cu efortul minții și din dorința de a ajuta a adus un beneficiu concret elevilor școlii din Curcani – atât de necesarele tablete pentru a continua școala online. Însă, dincolo de aceasta, ajutorul lor vorbește despre necesitatea solidarității, mai ales în momentele dificile.
„În contextul unui an care nu a fost blând cu niciunul dintre noi, mi se pare impresionant cum un număr atât de mare de profesioniști din IT și nu numai s-au unit pentru această cauză comună, ca prin crowdfunding să strângă totalul necesar pentru a putea dota cu device-uri toți cei 245 de copii ai școlii din comuna Curcani. Este un moment care demonstrează că solidaritatea umană este o trăsătură care ne ajută să depășim chiar și perioade extraordinar de grele și pe de altă parte, este o dovadă a faptului că pot exista rezultate prin intermediului crowdfundingului în România anului 2020, ceea ce ne face mai încrezători în ce se va întâmpla de acum înainte”, a spus Andra Munteanu, cofondator Narada.ro.
Portofoliul Narada este deja unul impresionant până în acest moment: doar în primele două luni de închidere a școlilor în starea de urgență, Narada a reușit să conecteze la educație prin tehnologie 1.000 de copii din sate și comunități vulnerabile.
Prin donarea tabletelor, laptopurilor, imprimantelor și telefoanelor prin intermediul Narada Edubox sute de copii au putut să participe la cursurile online, iar Expediția pe Vârful Stiloului a ajuns deja în 36 de comunități distincte pentru a asigura conectivitatea și o șansă corectă la educație pentru toți copiii. În total, până în acest moment, peste 4000 de elevi au fost reconectați la educație prin eforturile naradienilor.