- 4 Iulie 2023
Antreprenorul – Vânzător: ABC-ul sales management-ului
Despre orice ar fi vorba, e nevoie că tu să faci un pas în față și să sprijini zona de vânzări din poziția ta de lider. Și dacă tot faci asta, merită să o faci într-o manieră profesionistă.
Ca manager de vânzări “ interimar “ ai de îndeplinit 4 roluri mari și tari: planificare, organizare, control și leadership și 2 jumătăți de rol: recrutare și training. Nu are nimeni pretenția să fii un manager profesionist de vânzări, dar iți propun un framework / checklist de care să ții cont atunci când încerci să iți faci treaba.
Aș începe de la strategia de vânzări care poate să fie fundația ( A-ul din ABC-ul ) sales management-ului. “Planurile nu m-au ajutat întotdeauna pe câmpul de bătaie, dar planificarea a fost indispensabilă” ( Dwight “Ike” Eisenhower – general american și fost președinte al SUA ).În elaborarea unei strategii de vânzări, există câteva aspecte-cheie de luat în considerare:
Hai să continuăm cu o provocare masivă pentru antreprenori și anume aceea de a recruta vânzătorii potriviți și managerul de vânzări potrivit care să preia echipa ( B-ul din ABC-ul sales management-ului ). Atunci când recrutez mă uit la exact 5 lucruri importante:
Și la urma, dar nu în ultimul rând, C-ul din ABC-ul sales management-ului: training. Este responsabilitatea managerului ( adică a antreprenorului în cazul asta ) să își ajute oamenii să crească din punct de vedere profesional. Aceasta înseamnă să identificăm nevoile fiecărui om din echipa și să oferim resursele și suportul necesare ( feedback, training, mentorat, coaching, etc ) pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească performanța.
ABC-ul sales managementului este esențial pentru succesul unei afaceri. Daca îl și pui în aplicare. Succes.
Adrian Cioroianu este Hunter, Farmer, Negociator, Influencer, Sales Trainer cu experiență în companii ca Orange, Sony Ericsson și Intel Corporation. Este antreprenor și a fondat AC KNOWLEDGE ( Romania ) si SALES COACHING LTD ( UK ), companii pentru training și consultanță în vânzări. Din pasiune pentru educație, este și Lead organizer al TEDxFloreasca, primul eveniment TEDx în aer liber din România. A dezvoltat proiectul Sales Magazine - revistă de vânzări.
Deține 20 de ani de experiență în vânzări și diferite certificări internațională în acest domeniu, printre care: Miller Heiman, Imparta și Infoteam.
Adrian este autorul cărții VÂND ORICE, ORICÂND, ORICUI și coordonatorul cărțiilor POVEȘTI NEMURITOARE DE VÂNZĂRI, APROAPE TOTUL DESPRE MANAGEMENTUL ECHIPEI DE VANZARI si VANZARI 2.0 PUNCT SI DE LA CAPAT, o colecție de experiențe trăite de vânzători cu experiență din diferite industrii, povești reale de vânzări din care pot învăța toți cei care au tangență cu vânzările.