- 19 Decembrie 2022
Aqurate pune inteligența artificială la muncă pentru recomandări bune în eCommerce. Ultima parte a campaniei de finanțare pe Seedblink a început
- Aqurate este o platformă care optimizează cu ajutorul inteligenței artificiale recomandările magazinelor online
- Au o campanie activă pe platforma de investiții Seedblink și vor să ajungă acum la 500.000 de euro
- Echipa are experiență internațională și în creșterea altor startup-uri
- Deja produsul este folosit de magazine online importante din România
Aqurate a obținut deja 230.000 de euro, iar lead investor este Growceanu printr-o investiție de 170.000 de euro. Compania este evaluată la patru milioane de euro și are printre clienții activi Imobiliare.ro, LifeBox, Lensa, HSNF, Silio, Cupio, NeaKaisa, Dasha, BabyNeeds.
Compania Aqurate a fost cofondată în 2019 de către Vlad Marincaș, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu. Inițial a fost lansată ca furnizor de servicii de consultanță pentru Data Science și Machine Learning și a livrat cu succes proiecte pentru clienți precum Imobiliare.ro, Lensa sau HSNF din Marea Britanie.
Am povestit cu Vlad Marincaș în timpul campaniei de pe Seedblink pentru a afla mai multe despre potențialul soluției. Startup-ul s-a născut în 2019 ca Insight Analytics și s-a concentrat pe servicii de consultanță de Data Science și Machine Learning pentru eCommerce. Dar în 2022 au lansat Aqurate, o platformă folosită de mulți din jucătorii importanți din eCommerce-ul românesc acum.
A fost o trecere provocatoare, de la servicii la produs. “Când oferi servicii, partea ușoară e că specificațiile vin de la client. Când construiești un produs, jobul companiei e să decidă caracteristicile, iar miza e mare”, spune Vlad Marincaș.
Cum poate avea impact Aqurate?Aqurate oferă trei module - unul de analytics pentru vizualizarea indicatorilor de performanță, unul de recomandări personalizate de produse și o soluție de segmentare comportamentală a clienților. Practic, aduce un pic de inteligență artificială pentru înțelegerea datelor și comportamentului clienților într-un magazin online.
“Aqurate Insights permite vizualizarea tuturor informaţiilor legate de magazinul online într-un dashboard intuitiv care ajută comerciantul să înţeleagă în ce anume să investească mai departe. Acesta monitorizează indicatorii esenţiali precum costul de achiziţie al unui client, randamentul promovărilor și valoarea totală a unui client”, spune Vlad Marincaș.
Zona de recomandări permite recomandarea de produse în baza interacțiunilor utilizatorului cu magazinul, care ajung să fie transmise pe website prin listarea de produse similare și complementare, dar care sunt mai relevante decât alte recomandări. De asemenea, partea de segmentare, ajută la îmbunătățirea retenției, prin segmentarea comportamentală a clienților pentru o mai bună comunicare în campaniile de email marketing.
Practic, Aqurate folosește algoritmi dezvoltați chiar de către ei pentru a analiza interacțiunile utilizatorului cu magazinul și pentru a recomanda produse similare care ajută la creșterea ratei de conversiei, dar și la creșterea valorii medii.
Afacerile nu profită de pe urma datelor pe care le au“Clienții noștri ideali sunt magazine de eCommerce care vor să crească accelerat folosindu-și nenumăratele date strânse. De obicei e vorba de companii pentru care canalul de vânzare direct este important și au o cifră de afaceri de 1-30 de milioane de euro și o creștere accelerată”, explică Vlad Marincaș.
Un startup ca Aqurate are impact pentru că multe afaceri de eCommerce nu profită de cantitatea foarte mare de date pe care le au și din care pot afla informații.
Vlad menționează acest lucru ca un factor important pentru Aqurate. “Majoritatea magazinelor colectează date demografice, dar și date comportamentale. Dar folosesc puține din acestea pentru a lua decizii de business și pentru a personaliza experiența utilizatorilor. Dacă din date reiese că foarte mulți din cei care cumpără un laptop, cumpără și un mouse, putem folosi această informație. Cele două produse pot fi prezentate ca pachet și se pot trimite email-uri, se pot afișa pop-up-uri pentru a vinde un mouse suplimentar celor care cumpără laptop”, spune fondatorul companiei listate pe Seedblink.
Printre clienții Aqurate se numără Imobiliare.ro, Lensa, Cupio.ro, LifeBox, NeaKaisa, Dasha. Când vine vorba de impactul produsului, Marincaș menționează o creștere între 7 și 30% a venitului net, dar și o creștere de 15% a ratei de conversie, respectiv de 13% a valorii medii a coșului.
Pentru că în comerțul online magazinele online au o colecție masivă de produse și tehnologii folosite în același timp, Aqurate se integrează printr-un singur click la Magento2, PrestaShop, Avanticart, Google Ads, Facebook Ads. Conectarea se realizează în câteva minute, iar după o zi se pot descărca datele și să se ruleze algoritmii de inteligență artificială.
Cum va fi folosită investițiaAqurate și-a atins deja ținta rundei de finanțare, cu peste 400.000 de euro. Mai există o parte din sumă, până la 500.000 de euro, pe care au lăsat-o în regim de oversubscribe și e disponibilă investitorilor pe platforma Seedblink, acolo unde oricine poate fi investitor pornind de la 2.500 de euro pe campanie.
Finanțarea va fi utilizată pentru creșterea echipei și dezvoltarea internațională în următorii doi ani. “Lucrăm momentan cu câțiva clienți internaționali, cu precădere din UK și Arabia Saudită, dar vrem să ne extindem puternic în această direcția. Ne vom axa preponderent pe internaționalizare și avem un plan pus la punct pentru a reuși asta”, explică Vlad Marincaș. El mai menționează și că cei din echipă au experiență în a construi produse internaționale, un bonus pentru orice investitor.
Aqurate a fost lansat în 2022, dar la 6 luni de când au făcut asta lucrează deja cu unii dintre jucătorii importanți din România. Iar pentru viitor, Vlad are încredere că magazinele online văd oportunitate în unelte de optimizare, așa cum este și Aqurate.
“Magazinele online sunt mai orientate spre unelte de optimizare atunci când condițiile economice sunt mai aspre. Atunci când creșterea pieței este foarte mare, cum a fost în pandemie, nu a existat o presiune la fel de mare pentru optimizarea conversiei, retenției sau marjei de profit”, spune cofondatorul Aqurate.
Cum arată echipa Aqurate?Astăzi Aqurate are 7 membri, dintre care patru sunt activi pe partea tehnică, iar trei în zona de vânzări și marketing.
Vlad Marincaș este CEO, iar background-ul său este în zona de data science, la universități din Germania sau Banca Centrală Europeană.
Lisardo Erman este CTO și are un PhD în economie și metode cantitative, având experiență în construirea de infrastructuri capabile să proceseze milioane de puncte de date, important pentru ecommerce.
Tudor Goicea este CRO și are experiență în scalarea de startup-uri, ocupând aceeași funcție la TypingDNA, unde a construit o echipă de vânzări în Statele Unite și Europa.
Raul Mazilu este Data Analyst și developer, Cristian Chiticariu e data scientist și are un master de Data Science la Universitatea din tulburg, Olanda. Irina Todoran este Growth Marketer și are experiență în marketing digital, ajutând companii B2B și B2C să-și atingă obiectivele de business, iar Maria Halmaghi este Marketing Specialist și proaspăt absolventă a universității WU din Viena.
Cu această echipă mică, dar care a crescut un produs în ultimul an, Vlad spune că a învățat să construiască o cultură bazată pe agilitate. “Am dezvoltat funcționalități destul de rapid, am verificat cu clienții dacă le sunt utile și dacă răspunsul a fost pozitiv, am investit timp în finisare și optimizare”, explică acesta.
Sfaturi pentru alți fondatori de startup-uriL-am rugat pe Vlad Marincaș să ofere și câteva sfaturi din experiența sa de până acum pentru cei care sunt mai la început când vine vorba de dezvoltarea startup-ului.
- “Un startup se rezumă la o validare continuă a multor ipoteze. Cu cât poți să validezi sau să invalidezi mai rapid, cu atât te vei mișca mai repede”
- “Provocările perioadei care vine țin de zona de vânzări și cash flow. Sfatul meu pentru un fondator e să păstreze break even-ul la orizont, dacă e posibil. În perioade dificile e importantă comunicarea cu investitorii și echipa, pentru ca aceștia să înțeleagă ce se întâmplă”
- “Companiile care au o situație financiară bună vor avea acces la talent extraordinar pe care nu l-au putut atrage sau nu și l-au permis în alte condițiile”