Ask Me Anything: Constantin Covaliu, managing partner Why Not Us, și tot ce vrei să știi despre industria street food și organizare festivaluri

Festivalurile de street food, zona de food trucks și evenimentele gastronomice sunt o industrie în plină dezvoltare. De prin 2016 încoace, au început să se pună bazele a unor evenimente în care piesa de rezistență este mâncarea, genul de experiențe care ofereau un ”festival ca afară”. La această industrie a avut un cuvânt important de spus și Constantin Covaliu, care a făcut și a colaborat la peste 100 de evenimente, cele mai cunoscute fiind seria de Street Food Festival.

Constant Covaliu, cunoscut ca Luș, este food & events entrepreneur, Managing Partner @ Why Not Us & Flavours Vest, prima companie fiind și cel mai mare promotor al festivalurilor de street food din România. 

Mai mult, tot Luș a fost și Head of Production până în 2019 la festivalurile marca UNTOLD, că vorbim chiar de festivalul cu același nume sau Neversea, dar și CEO al EMAGIC România pentru o scurtă perioadă, întreruptă de pandemie. 

A început cu organizarea unor târguri de joburi pentru medici, ca apoi să se ocupe de management de baruri la TIFF, după care s-a ocupat de Casa TIFF. Știa că-și dorește să creeze evenimente pentru un segment bine definit de oameni, ceea ce făcea și prin colaborările cu TIFF sau Jazz in the park. 

Marea provocare a venit însă când a fost project manager la UNTOLD, unde a văzut ce înseamnă organizarea unui festival de amploare, dar a văzut și efectele unei operațiuni sezoniere. Mulți dintre oamenii care lucraseră pentru festival, la final de eveniment au rămas fără job, așa că a vrut să creeze un spațiu în care să aibă o echipă cu proiecte stabile. 

Peste 100 de evenimente și peste 3 milioane de vizitatori

Așa a apărut Why Not Us, o agenție de publicitate, care se ocupă și de organizarea evenimentelor, din dorința de a avea în țară ceea ce vedeam și prin afară. Din 2020, Why Not Us operează în Cluj-Napoca, pe un teren de 10.000 mp, un street food garden denumit ZAZEN, care este deschis 10 luni pe an. 

Din ambiția și încrederea de a arăta că se poate, Luș și Why Not Us au organizat și au colaborat la realizarea a peste 100 de evenimente, cele mai cunoscute fiind seria de Street Food Festival, pe zona Cluj, Oradea, Sibiu, Timișoara, Galați, Iași. 

De la prima ediție din 2016 și până azi, Street FOOD Festival a devenit cea mai mare rețea de evenimente culinare din Europa, însumând peste 50 de evenimente în 15 orașe și atrăgând peste 3.3 milioane de vizitatori. De la an la an, oferta culinară e în continuă extindere, experiențele sunt tot mai diverse și mai interesante, iar fenomenul Street FOOD Festival devine tot mai puternic întipărit în viața socială a românilor.

 


”Din 2016 până acum piața de street food s-a diversificat mult, food court-uri care înglobează food truck-uri fiind prezente la mai toate evenimentele medii și mari, numărul operatorilor ajungând la aproape 500 la nivel național. Totodată s-au dezvoltat mai multe concepte în țară de street food garden permanente, cele mai multe fiind în Cluj-Napoca și București. Astfel, și conceptul de evenimente de street food e într-o continuă transformare și îmbunătățire.”

Street FOOD Festival ajunge anul acesta în al 7-lea an de turneu (peste 60 de evenimente) și este același festival de bun simț (mâncare, muzică, atmosferă) cu 9 evenimente în 7 orașe. 

Ask the food&events entrepreneur

Pe lângă evenimentele deja emblematice, În 2018, Luș a continuat un parteneriat început la Street FOOD Festival cu FLAVOURS ROMANIA, și a pus astfel bazele unei rețele de food management sub numele FLAVOURS VEST, în Cluj-Napoca.

Astazi rețeaua cuprinde 2 restaurante Stradale (restaurante în clădiri de birouri), restaurantul a la carte BRUTO și 2 cafenele MITZU la Cluj, o cafenea MITZU la Timișoara precum și o divizie de catering care operează în Cluj-Napoca și Timișoara.

Luș înțelege viitorul pieței de street food, știe cum să creezi un festival care să aibă o componentă gastronomică puternică și are experiența organizării unor evenimente care să atragă atât comericanți, cât și oameni. 

Iar el vine în seria noastră de ”Ask Me Anything” să răspundă tuturor curiozităților legate de domeniul street food, de organizări evenimente și de cum construiești un business și un brand în această industrie creativă și de ospitalitate. Un domeniu care are particularitățile lui, care nasc niște întrebări, pe care i le puteți adresa lui Luș în formularul de mai jos.  


Proiectul „Antreprenori” este susținut de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.



Citeste si